Seccade pazarı 1 milyar doları aştı
Türkiye'de seccade pazarının üretim hacmi 1 milyar dolara ulaştı. Sektör üretiminin yüzde 90'ını dış pazara yöneltiyor
06.08.2012 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Seccade sektöründe başarılı AR-GE ve röprodüksiyon çalışmalarıyla dünyanın birçok yerinden üretim talebi alan Nursace Tekstil, özellikle seccade konusunda Avrupa, Amerika ve Uzakdoğu'nun ihracat talebini karşılıyor. Nursace Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Bayezit, Türkiye seccade pazarını değerlendirirken sektörün büyüklüğü ve ihracatın önemine dikkat çekiyor. Bayezit, şunları söyledi: “Türkiye genelinde 1500 - 1800 tezgah sürekli olarak seccade üretiyor. Bu da kaliteye göre yaklaşık olarak günlük 300 ila 500 bin adet arası üretim demek, yıllık karşılığı ise 150 milyon âdeti buluyor. Malzeme olarak karşılığı da 70 - 80 bin ton ipliktir.”
Pazar, 1 milyar dolarlık parasal büyüklüğe tekabül ediyor ve sektör yaklaşık olarak 15 - 20 bin kişiye iş imkânı sağlıyor, yani aileleri ile birlikte 80 - 100 bin kişinin ekmek kapısı durumunda.
Bayezit, kendilerinin yılda 7 milyon seccade ihraç ettiğine işaret ederek, ürünlerinin tüm dünyada talep görmesini Türk kültürüne bağlıyor. İsmail Bayezit, “Bizim kültürümüz, sanatımız, renklerimiz ve sıcaklığımız insanların dikkatini çekiyor. Bu bağlamda ürünlerimizin her biri, bu ülke kültürünün birer yansıması. Bizim ürünlerimize bakan, önce Anadolu'yu, Osmanlı'yı ve Türkiye'yi görüyor.” dedi. İsmail Bayezit, 90'lı yılların sonunda gerçekleştirdiği Londra seyahati sırasında Yusuf İslam (Cat Stevens) ile tanışıyor. Sohbet sırasında Yusuf İslam, seccade üzerindeki desen ve renklerin namaz sırasında konsantrasyonu bozduğunu, İslam dininin aslında şatafattan uzak olduğunu ve bu sebeple üzerinde hiç bir şey olmayan düz renklerde seccade yapılıp yapılamayacağını soruyor. Dümdüz bir kumaşı güzel kılabilmenin hiç de kolay olmadığını, aksine çok iddalı bir iş olduğunu belirten Bayezit, aralarında geçen sohbetin ardından düz seccade yapımına başlıyor ve Nursace markasıyla Yusuf İslam'ın cemaatine ilk düz renk seccadeleri gönderiyor.
Seccade sektöründe başarılı AR-GE ve röprodüksiyon çalışmalarıyla dünyanın birçok yerinden üretim talebi alan Nursace Tekstil, özellikle seccade konusunda Avrupa, Amerika ve Uzakdoğu'nun ihracat talebini karşılıyor. Nursace Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Bayezit, Türkiye seccade pazarını değerlendirirken sektörün büyüklüğü ve ihracatın önemine dikkat çekiyor. Bayezit, şunları söyledi: “Türkiye genelinde 1500 - 1800 tezgah sürekli olarak seccade üretiyor. Bu da kaliteye göre yaklaşık olarak günlük 300 ila 500 bin adet arası üretim demek, yıllık karşılığı ise 150 milyon âdeti buluyor. Malzeme olarak karşılığı da 70 - 80 bin ton ipliktir.”
Pazar, 1 milyar dolarlık parasal büyüklüğe tekabül ediyor ve sektör yaklaşık olarak 15 - 20 bin kişiye iş imkânı sağlıyor, yani aileleri ile birlikte 80 - 100 bin kişinin ekmek kapısı durumunda.
Bayezit, kendilerinin yılda 7 milyon seccade ihraç ettiğine işaret ederek, ürünlerinin tüm dünyada talep görmesini Türk kültürüne bağlıyor. İsmail Bayezit, “Bizim kültürümüz, sanatımız, renklerimiz ve sıcaklığımız insanların dikkatini çekiyor. Bu bağlamda ürünlerimizin her biri, bu ülke kültürünün birer yansıması. Bizim ürünlerimize bakan, önce Anadolu'yu, Osmanlı'yı ve Türkiye'yi görüyor.” dedi. İsmail Bayezit, 90'lı yılların sonunda gerçekleştirdiği Londra seyahati sırasında Yusuf İslam (Cat Stevens) ile tanışıyor. Sohbet sırasında Yusuf İslam, seccade üzerindeki desen ve renklerin namaz sırasında konsantrasyonu bozduğunu, İslam dininin aslında şatafattan uzak olduğunu ve bu sebeple üzerinde hiç bir şey olmayan düz renklerde seccade yapılıp yapılamayacağını soruyor. Dümdüz bir kumaşı güzel kılabilmenin hiç de kolay olmadığını, aksine çok iddalı bir iş olduğunu belirten Bayezit, aralarında geçen sohbetin ardından düz seccade yapımına başlıyor ve Nursace markasıyla Yusuf İslam'ın cemaatine ilk düz renk seccadeleri gönderiyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.