Perakendede cirolar başaşağı
Organize perakende sektörü ciroları Şubat 2012'de Ocak 2012'ye göre yüzde 3 düşüş gösterdi. Bu durum Türkiye ekonomisinin de krize sürüklendiğini ortaya koyuyor
29.03.2012 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği'nin (AMPD) Perakende Endeksi Şubat 2012 sonuçlarına göre, organize perakende sektörünün cirosu Şubat'ta bir önceki aya göre yüzde 3 azaldı. Endekse göre, organize gıda perakendesinde cirolar Şubat 2012'de, bir önceki aya göre yüzde 3 düşüş gösterirken, yıllık değişim oranı yüzde 2 oldu. Gıda dışı cirolarında aylık bazda yüzde 4 düşüş olurken, yıllık bazda yüzde 16'lık artış yaşandı. Metrekareler Şubat'ta yıllık bazda yüzde 12 artarken, mağaza sayıları yıllık yüzde 11 artış gösterdi. Gıdada yıllık yüzde 5, gıda dışında yıllık yüzde 22 metrekare artış yaşandı. Mağaza sayıları gıdada yıllık yüzde 13, gıda dışında yüzde 10 arttı.
Sektörün metrekare başına ciro performansı, bir önceki aya göre yüzde 2 düşerken, 2011 yılı Şubat ayına göre yüzde 1 artış gösterdi. Gıda ve gıda dışı metrekare başına cirolar, alt sektörler bazında incelendiğinde gıda perakendeciliğinde aylık yüzde 3 düşerken, yıllık yüzde 5 arttı. Gıda dışı perakendede metrekare başına cirolarda aylık bazda yüzde 2, yıllık yüzde 3 düşüş görüldü. Hazırgiyim perakendesi ise aylık yüzde 10, yıllık yüzde 9 düşüş gösterdi. Organize perakende sektörünün istihdamında ise Şubat 2012'de aylık yüzde 1 düşüş yaşanırken, yıllık bazda yüzde 11 artış gerçekleşti. Kesilen fiş sayısında ise aylık yüzde 1, yıllık yüzde 8 artış kaydedildi. Gıda perakendesinde kesilen fiş sayısı yıllık yüzde 7 olurken, aylık değişim yüzde 2 artış şeklinde gerçekleşti.
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği'nin (AMPD) Perakende Endeksi Şubat 2012 sonuçlarına göre, organize perakende sektörünün cirosu Şubat'ta bir önceki aya göre yüzde 3 azaldı. Endekse göre, organize gıda perakendesinde cirolar Şubat 2012'de, bir önceki aya göre yüzde 3 düşüş gösterirken, yıllık değişim oranı yüzde 2 oldu. Gıda dışı cirolarında aylık bazda yüzde 4 düşüş olurken, yıllık bazda yüzde 16'lık artış yaşandı. Metrekareler Şubat'ta yıllık bazda yüzde 12 artarken, mağaza sayıları yıllık yüzde 11 artış gösterdi. Gıdada yıllık yüzde 5, gıda dışında yıllık yüzde 22 metrekare artış yaşandı. Mağaza sayıları gıdada yıllık yüzde 13, gıda dışında yüzde 10 arttı.
Sektörün metrekare başına ciro performansı, bir önceki aya göre yüzde 2 düşerken, 2011 yılı Şubat ayına göre yüzde 1 artış gösterdi. Gıda ve gıda dışı metrekare başına cirolar, alt sektörler bazında incelendiğinde gıda perakendeciliğinde aylık yüzde 3 düşerken, yıllık yüzde 5 arttı. Gıda dışı perakendede metrekare başına cirolarda aylık bazda yüzde 2, yıllık yüzde 3 düşüş görüldü. Hazırgiyim perakendesi ise aylık yüzde 10, yıllık yüzde 9 düşüş gösterdi. Organize perakende sektörünün istihdamında ise Şubat 2012'de aylık yüzde 1 düşüş yaşanırken, yıllık bazda yüzde 11 artış gerçekleşti. Kesilen fiş sayısında ise aylık yüzde 1, yıllık yüzde 8 artış kaydedildi. Gıda perakendesinde kesilen fiş sayısı yıllık yüzde 7 olurken, aylık değişim yüzde 2 artış şeklinde gerçekleşti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.