Pazarlamacıların maaşları katlandı
Pazarlama departmanları şirketlerin en stratejik koltuğu olunca pazarlama yöneticileri de adeta kapışılıyor. Türkiye’nin en iyi pazarlama yöneticilerinin yüzde 10’u başka şirkete transfer oldu. Yıllık maaşları da yan ödemeler hariç 1.8 milyon liraya ulaştı
31.01.2020 18:30:00





Pazarlamada oyunun kuralları yeniden yazılıyor. Fiziksel kanallardan satılan ürünlerin dijital kanallara taşınması yıkıcı bir rekabet unsuru oluşturuyor. Hibrid pazarlama stratejilerinin norm haline geldiği günümüzde pazarlama yöneticilerine (CMO) bu yeni stratejilerin inşasında büyük rol düşüyor. Bu değişim iş dünyasında bir anda pazarlama yöneticilerini en çok aranan ve en çok transfer edilmek istenen kişiler haline getirdi. Bu rekabet ortamında CMO'lar adeta CEO'lardan daha değerli hale gelirken, maaşları da önceki seviyeleri ile kıyaslandığında tavan yaptı.
BMI organizasyonuyla Data Expert ve Fortune Türkiye iş birliğiyle Türkiye'nin en büyük 1000 şirketi üzerinden yapılan araştırmanın 2018 sonuçları bu alandaki büyük değişimi ortaya koyuyor. Yapılan araştırmada başarılı pazarlama yöneticilerinin yüzde 28'inin Boğaziçi Üniversitesi, yüzde 18'inin İTÜ ve yüzde 12'sinin de İstanbul Üniversitesi mezunu olduğu belirlendi.
Yeni dünyada oyun onların
Üst düzey yönetici araştırma şirketi Data Expert Kurucu Ortağı Hasan Altunkaya, firmaların düşük maliyetlerle geniş kitlelere ulaşmak istediğini, bu yüzden de dijitali stratejilerinin baş köşesine koyduklarını belirtti. Altunkaya "Aynı şekilde pazarlama departmanları da şirketlerin strateji koltuğunda oturmaya başladı. Artık operasyondan çıkıp stratejik koltuklarda ve icra kurullarında önemli roller üstleniyorlar.
Yeni dünyanın rekabet ortamında CMO yani üst düzey pazarlama yöneticisi yükselen departman olarak dikkat çekiyor. Pazarlama yöneticilerinin yıllık paketleri artık yan hakları dışında 600 bin TL ile 1 milyon 800 bin TL arasında değişiyor. Bu maaş skalası ve yüksek terfi hızları pozisyona verilen önemi gösteriyor" diye konuştu. Altunkaya üniversitelerin pazarlama, işletme ve endüstri mühendisliği bölümlerinin önümüzdeki süreçte daha revaçta olacağının da altını çizdi. Bu arada En Etkin 50 CMO ödül töreni 18 Şubat İstanbul'da düzenlenecek CMO Summit 2020'de gerçekleşecek.
EKONOMİ SERVİSİ
BMI organizasyonuyla Data Expert ve Fortune Türkiye iş birliğiyle Türkiye'nin en büyük 1000 şirketi üzerinden yapılan araştırmanın 2018 sonuçları bu alandaki büyük değişimi ortaya koyuyor. Yapılan araştırmada başarılı pazarlama yöneticilerinin yüzde 28'inin Boğaziçi Üniversitesi, yüzde 18'inin İTÜ ve yüzde 12'sinin de İstanbul Üniversitesi mezunu olduğu belirlendi.
Yeni dünyada oyun onların
Üst düzey yönetici araştırma şirketi Data Expert Kurucu Ortağı Hasan Altunkaya, firmaların düşük maliyetlerle geniş kitlelere ulaşmak istediğini, bu yüzden de dijitali stratejilerinin baş köşesine koyduklarını belirtti. Altunkaya "Aynı şekilde pazarlama departmanları da şirketlerin strateji koltuğunda oturmaya başladı. Artık operasyondan çıkıp stratejik koltuklarda ve icra kurullarında önemli roller üstleniyorlar.
Yeni dünyanın rekabet ortamında CMO yani üst düzey pazarlama yöneticisi yükselen departman olarak dikkat çekiyor. Pazarlama yöneticilerinin yıllık paketleri artık yan hakları dışında 600 bin TL ile 1 milyon 800 bin TL arasında değişiyor. Bu maaş skalası ve yüksek terfi hızları pozisyona verilen önemi gösteriyor" diye konuştu. Altunkaya üniversitelerin pazarlama, işletme ve endüstri mühendisliği bölümlerinin önümüzdeki süreçte daha revaçta olacağının da altını çizdi. Bu arada En Etkin 50 CMO ödül töreni 18 Şubat İstanbul'da düzenlenecek CMO Summit 2020'de gerçekleşecek.
EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.