Otomotivde umut hurda teşvikinde ama...
Satışları ve üretimi gerileyen otomotiv sektörü, umudunu hurda teşvikine bağladı ancak hükümet otomobilde yüzde 77'ye ulaşan ithal araç nedeniyle hurda teşvikine sıcak bakmıyor
17.03.2014 00:00:00
KPMG Türkiye Otomotiv Sektörü Lideri ve Denetim Bölümü Şirket Ortağı Ergün Kış, yüksek vergilerin satışlarda yol açtığı olumsuz etkiyi karşılamak için hurda araç programı gibi satış desteklerinin sektör yöneticilerinin gündeminde ikinci sıraya yükseldiğini söyledi. KPMG Türkiye tarafından bu yıl ikincisi "Türkiye Otomotiv Sektöründe Sürdürülebilir Büyüme" temasıyla hazırlanan "KPMG Türkiye 2014 Otomotiv Yöneticileri Araştırması"nın detayları düzenlenen bir toplantıyla paylaşıldı. Araştırmaya göre, yöneticiler Türkiye otomotiv sektörüne pazar ve sanayi tarafından olumlu bakarken, bir önceki seneye göre büyümenin yavaşlayacağı yönünde görüş bildirdi. İç pazarın büyümesi için öncelikle satış vergilerinin yeniden düzenlenmesi ve kişi başına düşen milli gelirin yükselmesi gerektiğine işaret eden Kış, sadece ihracata odaklanıp iç pazarı dar tutarak Türkiye otomotiv sektörünün sürdürülebilir büyümesinin mümkün görünmediğini söyledi.Her 4 otomobilden biri 20 yaş üstündeKış, Türkiye'deki yaklaşık 9.3 milyon otomobilin yüzde 25'inin 20 yaş ve üzerinde olduğu dikkate alındığında, hurda teşvik programının pazarı ve sanayiyi canlandırması dışında topluma ve ekonomiye de önemli katkıları olacağını kaydetti. Ergün Kış, gelişmiş pazarlarda 2035 planları tamamlanmış durumda iken Türkiye otomotiv sektörünün 2011-2014 Strateji Belgesi'nin yenilenmesi gerektiğini vurgulayarak, "2023 hedeflerinde yer alan üretim rakamı ise 4 milyon. Rakamlar beklendiği gibi gerçekleşirse 2018-2023 arasındaki beş yıllık dönemde üretimin 1.5 milyondan 4 milyona nasıl çıkacağı sorusu ise düşündürücü" yorumunu yaptı.