Otomotivde en güçlü pazar Rusya
Otomotiv endüstrisinin Türkiye için ana pazarı olan Avrupa Birliği’nde yaşanan durgunluk, firmaları alternatif pazarlara yönlendirirken bunlar arasında coğrafi konumu, stratejik ve siyasi ilişkileri ve pazar canlılığı ile Rusya ön plana çıkıyor
13.04.2013 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) mercek altına altığı Rusya Federasyonu’nda satın almadan yatırıma, üretimden ihracata kadar her türlü fırsatı değerlendiriyor. 9 - 11 Nisan 2013 tarihlerinde gerçekleştirilen 16. Rusya Otomotiv Forumu’nun ana sponsoru olan OİB Rusya’da ‘Türk otomotiv endüstrisi’ algısını kuvvetlendirdi. Otomotiv endüstrisinin Türkiye için ana pazarı olan Avrupa Birliği’nde yaşanan durgunluk, firmaları alternatif pazarlara yönlendirirken bunlar arasında coğrafi konumu, stratejik ve siyasi ilişkileri ve pazar canlılığı ile Rusya Federasyonu ön plana çıkıyor. Rusya Federasyonu’na 2009 yılında gerçekleştirilen otomotiv ihracatı 283.1 milyon dolar seviyesinden 2012 yılında 940.5 milyon dolara yükseldi.
Rusya’da 2018’de 4 milyon araç satılacak
Türk otomotiv endüstrisinin en çok ihracat yaptığı 5. ülke konumunda olan Rusya’daki yüksek potansiyeli gördüklerinin altını çizen OİB Başkanı Orhan Sabuncu, edindikleri bilgi ve tecrübe ile Rusya Federasyonu’nun otomotiv yan sanayinde ciddi yatırımlara ihtiyaç duyduğunu gözlemlediklerini aktardı. Sabuncu, Türk firmalarına bu ülkeyi tanıttıklarını ve yatırım ortamı ile ilgili bilgi verdiklerini sözlerine ekledi. Sabuncu şöyle devam etti: “Rusya Federasyonu, 2018 yılında 4 milyon üzerinde araç satışıyla Avrupa’da en fazla satışın olduğu ülke haline gelmeyi hedefliyor. Rusya’nın yeni belirlediği teşvik kapsamında ana sanayi için 36 ay içinde en az 300 bin araçlık kapasite oluşturmak, 48 ay içinde üretilen araçların motorlarının yüzde 30’unu Rusya’da yapmak, yine 48 ay içinde Ar-Ge merkezi açmak ve ilk yılda yüzde 35, altıncı yılsonunda ise yüzde 60, yerlileşme oranına ulaşma hedefi bulunmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Rusya Federasyonu ile sıkı bir işbirliği kurduk ve her yıl Rusya’daki gücümüz daha da artmaktadır.”
Yatırım bir milyar doları buldu
Bunların yanı sıra yatırım teşviklerinin ana destek kalemlerinde ‘sıfır’ gümrük vergisi, kurumlar vergisi indirimi, mülk vergisi ve arazi vergisi muafiyetleri gibi avantajların bulunduğunu hatırlatan Sabuncu, birçok Türk firmasının burada bir milyar doları bulan yatırım gerçekleştirdiğini, 20 kadar firmanın da yatırım için araştırmalarını sürdürdüğünü söyledi. TİM Rusya Ülke Masası Koordinatörü Şükrü Tetik ise Rusya otomotiv parça pazarının 40 milyar doları bulduğunu ifade ederek, bu pastadan Türkiye’nin daha çok pay alması gerektiğini söyledi.
Tataristan cazip bölge
Bölgedeki Tataristan Cumhuriyeti’nde Trakya Cam, Kastamonu Entegre, Tirsan Kardan ve Coşkunöz şirketleri yatırımlarını halen sürdürürken, Rusya Federasyonu’nun diğer bölgelerinde yatırım yapan şirketler ise Canel Otomotiv, Nobel Otomotiv, Teklas, Pilot Koltuk, Tırsan / Kaessbohrer... Bunların yanı sıra 20’den fazla Türk Yan Sanayi Şirketi de, bölgelerde yatırım fırsatlarını araştırarak, fizibilite çalışmaları yürütmektedir.
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) mercek altına altığı Rusya Federasyonu’nda satın almadan yatırıma, üretimden ihracata kadar her türlü fırsatı değerlendiriyor. 9 - 11 Nisan 2013 tarihlerinde gerçekleştirilen 16. Rusya Otomotiv Forumu’nun ana sponsoru olan OİB Rusya’da ‘Türk otomotiv endüstrisi’ algısını kuvvetlendirdi. Otomotiv endüstrisinin Türkiye için ana pazarı olan Avrupa Birliği’nde yaşanan durgunluk, firmaları alternatif pazarlara yönlendirirken bunlar arasında coğrafi konumu, stratejik ve siyasi ilişkileri ve pazar canlılığı ile Rusya Federasyonu ön plana çıkıyor. Rusya Federasyonu’na 2009 yılında gerçekleştirilen otomotiv ihracatı 283.1 milyon dolar seviyesinden 2012 yılında 940.5 milyon dolara yükseldi.
Rusya’da 2018’de 4 milyon araç satılacak
Türk otomotiv endüstrisinin en çok ihracat yaptığı 5. ülke konumunda olan Rusya’daki yüksek potansiyeli gördüklerinin altını çizen OİB Başkanı Orhan Sabuncu, edindikleri bilgi ve tecrübe ile Rusya Federasyonu’nun otomotiv yan sanayinde ciddi yatırımlara ihtiyaç duyduğunu gözlemlediklerini aktardı. Sabuncu, Türk firmalarına bu ülkeyi tanıttıklarını ve yatırım ortamı ile ilgili bilgi verdiklerini sözlerine ekledi. Sabuncu şöyle devam etti: “Rusya Federasyonu, 2018 yılında 4 milyon üzerinde araç satışıyla Avrupa’da en fazla satışın olduğu ülke haline gelmeyi hedefliyor. Rusya’nın yeni belirlediği teşvik kapsamında ana sanayi için 36 ay içinde en az 300 bin araçlık kapasite oluşturmak, 48 ay içinde üretilen araçların motorlarının yüzde 30’unu Rusya’da yapmak, yine 48 ay içinde Ar-Ge merkezi açmak ve ilk yılda yüzde 35, altıncı yılsonunda ise yüzde 60, yerlileşme oranına ulaşma hedefi bulunmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Rusya Federasyonu ile sıkı bir işbirliği kurduk ve her yıl Rusya’daki gücümüz daha da artmaktadır.”
Yatırım bir milyar doları buldu
Bunların yanı sıra yatırım teşviklerinin ana destek kalemlerinde ‘sıfır’ gümrük vergisi, kurumlar vergisi indirimi, mülk vergisi ve arazi vergisi muafiyetleri gibi avantajların bulunduğunu hatırlatan Sabuncu, birçok Türk firmasının burada bir milyar doları bulan yatırım gerçekleştirdiğini, 20 kadar firmanın da yatırım için araştırmalarını sürdürdüğünü söyledi. TİM Rusya Ülke Masası Koordinatörü Şükrü Tetik ise Rusya otomotiv parça pazarının 40 milyar doları bulduğunu ifade ederek, bu pastadan Türkiye’nin daha çok pay alması gerektiğini söyledi.
Tataristan cazip bölge
Bölgedeki Tataristan Cumhuriyeti’nde Trakya Cam, Kastamonu Entegre, Tirsan Kardan ve Coşkunöz şirketleri yatırımlarını halen sürdürürken, Rusya Federasyonu’nun diğer bölgelerinde yatırım yapan şirketler ise Canel Otomotiv, Nobel Otomotiv, Teklas, Pilot Koltuk, Tırsan / Kaessbohrer... Bunların yanı sıra 20’den fazla Türk Yan Sanayi Şirketi de, bölgelerde yatırım fırsatlarını araştırarak, fizibilite çalışmaları yürütmektedir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.