2006 yılından bu yana Türkiye'nin ihracat lideri olan otomotiv sektörü, Avrupa'da kendini iyice hissettiren borç krizinin endişesini taşıyor. İhracatının yüzde 72'sini Avrupa'ya yapan sektör, bu nedenle 2011'de 20.4 milyar dolar olan ihracat rakamını 2012 sonu için 20 milyar dolar olarak belirledi
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Orhan Sabuncu, 2011'i 20.4 milyar dolar ihracatla kapattıklarını ancak 2012'de ise 20 milyar dolar ihracat gerçekleştirmeyi hedeflediklerini söyledi. Türkiye'nin otomotiv ihracatının yüzde 72'sini Avrupa'ya yaptığını dile getiren Sabuncu, Avrupa Birliği (AB) ülkelerindeki borç krizinin sektörü nasıl etkileyeceği konusunda şunları söyledi: "Avrupa'da işler daha kötüye gider mi? Şu an belli değil. İç pazarda yüzde 10 daralma bekleniyor. Bu daralma sonucu 2009'da olduğu gibi vergi indirimi yapılmaz. Pazar daha da daralırsa, vergi indirimi olabilir" dedi. Sektöre ilişkin verileri İstanbul'da basınla paylaşan Sabuncu, 2011 yılında 1 milyon 170 bin olan araç üretiminin 2012'de 1.1 milyon olarak gerçekleşeceğini tahmin ettiklerini kaydetti. Türkiye'deki iç pazarın 840 binden 750 bine gerileyeceğini beklediklerini ifade eden Sabuncu, ihracatın da 780 binden 770 bine ineceğini ifade etti.OİB Başkanı Sabuncu, 2023 hedefleri için de üretim ve ihracatı teşvik eden politikaların geliştirilmesi gerektiğine işaret ederek, "Küresel piyasalarda Türk firmalarının yerlerini sağlamlaştırmaları için markalaşma ve AR-GE çalışmalarının desteklenmesi büyük önem taşımaktadır. Ekonomi üzerinde büyük yük olan enerji maliyetlerini aşağıya çekebilmek için alternatif enerji kaynakları geliştirilmeli ve yeşil enerji alanında yatırımlar yoğunlaşmalı" dedi.
Yan sanayi iyi yoldaOİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu da yan sanayinin ihracat içindeki payını yüzde 41'e çıkarmasını, "Bu ne demek? Yan sanayi alt yapısını güçlendiriyor. Kendini ispatlamış bir yan sanayi geliyor" şeklinde değerlendirdi. Burhanoğlu ayrıca 2023 yılında 75 milyar dolarlık ihracat hedefi için de 4 milyon adet araç üretmek gerektiğini hatırlatarak, bunun için 2015 yılına kadar içeriden veya dışarıdan iki büyük yatırımın gerçekleşmesi gerektiğine vurgu yaptı. Burhanoğlu, "Hedeflerimiz için 2015 yılından sonra da iki büyük yatırımın yapılması gerek. Bu yatırımlar gerçekleşmezse hedefe ulaşmak zor olur" dedi. Burhanoğlu, sektördeki ithalata da işaret ederek, 2011'de 4 milyar dolarlık şanzıman ve motor ithal edildiğine dikkatleri çekti. Otomotiv İhracatı, ülke bazında incelendiğinde ise geçmiş yıllarda olduğu gibi Almanya yine ilk sıradaki yerini korudu. 2011'de bu ülkeye yapılan ihracat önceki yıla göre yüzde 27 artarak 3 milyar 41 milyon dolar oldu. Almanya'yı yüzde 4 artış ve 2 milyar 572 milyon dolarla Fransa, yüzde 5 artış ve 2 milyar 251 milyon dolarla İtalya izledi. Otomotiv endüstrisi, 2015 yılında 2 milyon adet üretime ulaşmanın yanı sıra bunun 1.5 milyon adetini ihraç ederek 50 milyar dolarlık gelir hedefliyor. 2023 yılı ihracat hedefi ise 75 milyar dolar...
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Orhan Sabuncu, 2011'i 20.4 milyar dolar ihracatla kapattıklarını ancak 2012'de ise 20 milyar dolar ihracat gerçekleştirmeyi hedeflediklerini söyledi. Türkiye'nin otomotiv ihracatının yüzde 72'sini Avrupa'ya yaptığını dile getiren Sabuncu, Avrupa Birliği (AB) ülkelerindeki borç krizinin sektörü nasıl etkileyeceği konusunda şunları söyledi: "Avrupa'da işler daha kötüye gider mi? Şu an belli değil. İç pazarda yüzde 10 daralma bekleniyor. Bu daralma sonucu 2009'da olduğu gibi vergi indirimi yapılmaz. Pazar daha da daralırsa, vergi indirimi olabilir" dedi. Sektöre ilişkin verileri İstanbul'da basınla paylaşan Sabuncu, 2011 yılında 1 milyon 170 bin olan araç üretiminin 2012'de 1.1 milyon olarak gerçekleşeceğini tahmin ettiklerini kaydetti. Türkiye'deki iç pazarın 840 binden 750 bine gerileyeceğini beklediklerini ifade eden Sabuncu, ihracatın da 780 binden 770 bine ineceğini ifade etti.OİB Başkanı Sabuncu, 2023 hedefleri için de üretim ve ihracatı teşvik eden politikaların geliştirilmesi gerektiğine işaret ederek, "Küresel piyasalarda Türk firmalarının yerlerini sağlamlaştırmaları için markalaşma ve AR-GE çalışmalarının desteklenmesi büyük önem taşımaktadır. Ekonomi üzerinde büyük yük olan enerji maliyetlerini aşağıya çekebilmek için alternatif enerji kaynakları geliştirilmeli ve yeşil enerji alanında yatırımlar yoğunlaşmalı" dedi.
Yan sanayi iyi yoldaOİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu da yan sanayinin ihracat içindeki payını yüzde 41'e çıkarmasını, "Bu ne demek? Yan sanayi alt yapısını güçlendiriyor. Kendini ispatlamış bir yan sanayi geliyor" şeklinde değerlendirdi. Burhanoğlu ayrıca 2023 yılında 75 milyar dolarlık ihracat hedefi için de 4 milyon adet araç üretmek gerektiğini hatırlatarak, bunun için 2015 yılına kadar içeriden veya dışarıdan iki büyük yatırımın gerçekleşmesi gerektiğine vurgu yaptı. Burhanoğlu, "Hedeflerimiz için 2015 yılından sonra da iki büyük yatırımın yapılması gerek. Bu yatırımlar gerçekleşmezse hedefe ulaşmak zor olur" dedi. Burhanoğlu, sektördeki ithalata da işaret ederek, 2011'de 4 milyar dolarlık şanzıman ve motor ithal edildiğine dikkatleri çekti. Otomotiv İhracatı, ülke bazında incelendiğinde ise geçmiş yıllarda olduğu gibi Almanya yine ilk sıradaki yerini korudu. 2011'de bu ülkeye yapılan ihracat önceki yıla göre yüzde 27 artarak 3 milyar 41 milyon dolar oldu. Almanya'yı yüzde 4 artış ve 2 milyar 572 milyon dolarla Fransa, yüzde 5 artış ve 2 milyar 251 milyon dolarla İtalya izledi. Otomotiv endüstrisi, 2015 yılında 2 milyon adet üretime ulaşmanın yanı sıra bunun 1.5 milyon adetini ihraç ederek 50 milyar dolarlık gelir hedefliyor. 2023 yılı ihracat hedefi ise 75 milyar dolar...
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.