Lise öğrencilerinin bir kısmında fen bilimleriyle ilgili kavram yanılgılarının yaygın olduğu bildirildi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyeleri Prof. Dr. Erdoğan Büyükkasap, Prof. Dr. Bahattin Düzgün ve Prof. Dr. Mehmet Ertuğrul tarafından gerçekleştirilen "Lise Öğrencilerinin Işık Hakkındaki Yanlış Kavramları" konulu araştırmada, öğrencilerin fen bilimleriyle ilgili birçok kavram yanılgılarına sahip olduğu belirlendi. Prof. Dr. Bahattin Düzgün, ortaöğretimde nasıl bir eğitim ve öğretimin yapıldığını belirlemek ve öğretmen adaylarını, belirlenen eksikleri giderebilecek şekilde yetiştirmek amacıyla yapılan araştırmada, öğrenciler arasında kavram yanılgılarının yaygın olduğunu belirlediklerini söyledi.
İş öğretmenlere düşüyor
Öğrencilerin kavram yanlışlarından kurtarılması için öğretmenlere görev düştüğünü anlatan Düzgün, şunları kaydetti: "Öğretmenler, öğrencilere bir ön test uygulayarak, öğrencilerin sahip oldukları yanlış kavramları ortaya çıkarmalı. Bu yanlış kavramlar üzerine yoğunlaşarak, onları değiştirmeye çalışmalılar. Yeni bilgiler ve kavram pekişmesi için anlatılan konuyu günlük hayattaki olaylarla da ilişkilendirmeliler. Gerektiğinde öğrencilerin sezgi ve düşüncelerini dikkate alarak, müfredat programını yeni bir düzene koyabilmeliler. Öğrencilerin yaparak, yaşayarak öğrenmesini sağlanmalıdır." Büyükkasap da yaptıkları araştırmada, öğrencilerin bir kısmının sahip oldukları yanlış kavramları değiştirmeye meyilli olmadıklarını belirtti.
İş öğretmenlere düşüyor
Öğrencilerin kavram yanlışlarından kurtarılması için öğretmenlere görev düştüğünü anlatan Düzgün, şunları kaydetti: "Öğretmenler, öğrencilere bir ön test uygulayarak, öğrencilerin sahip oldukları yanlış kavramları ortaya çıkarmalı. Bu yanlış kavramlar üzerine yoğunlaşarak, onları değiştirmeye çalışmalılar. Yeni bilgiler ve kavram pekişmesi için anlatılan konuyu günlük hayattaki olaylarla da ilişkilendirmeliler. Gerektiğinde öğrencilerin sezgi ve düşüncelerini dikkate alarak, müfredat programını yeni bir düzene koyabilmeliler. Öğrencilerin yaparak, yaşayarak öğrenmesini sağlanmalıdır." Büyükkasap da yaptıkları araştırmada, öğrencilerin bir kısmının sahip oldukları yanlış kavramları değiştirmeye meyilli olmadıklarını belirtti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.