Nakliyeciler de dert küpü
Yolcuların yanı sıra nakliyeciler de İstanbul Havalimanı’ndan dert yanıyor. UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, “Kargo terminali ile yolcu terminali arasında 9 kilometrelik mesafe var. Çalışanların çalışma koşulları iyi değil. Depolar arası mesafe uzak ve burada sıkı rüzgâr var" dedi
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, düzenlediği basın toplantıısnda, İstanbul Havalimanı'nda sorun yaşadıklarını belirterek, "Kargo terminali ile yolcu terminali arasında 9 kilometrelik mesafe var. Çalışanların çalışma koşulları iyi değil. Depolar arası mesafe uzak ve burada sıkı rüzgâr var" dedi. İstanbul Havalimanı'nda kargo alanında çalışanların zorlandığına işaret eden Eldener, "Çalışanlar için yemek yemeleri ve diğer ihtiyaçları için sosyal alanlar oluşturulmalı. Öte yandan mutlaka İstanbul Havalimanı'na tren hattı yapılmalı" şeklinde konuştu. Halen lojistik şirketlerinin hem Atatürk, hem de İstanbul havalimanlarında çalışmak zorunda kaldığına işaret eden Eldener, şunları söyledi: "Taşımacılık şirketleri için iki havalimanında çalışmak masraflı. Ofis kiraları metrekarede 100 Euro'yu aşıyor. AVM kiralarından daha yüksek bedel ödüyoruz. Ne kadar uğraştıksa kiraları düşüremedik. Atatürk'e sadece kargo uçakları iniyor. Ancak İstanbul Havalimanı'ndan uçan yolcu uçaklarına da kargo yüklüyoruz. Bazen havalimanı adresleri değişiyor. Bu durum taşımacılık şirketlerinin maliyetlerini artırıyor."
Belirsizlik sürüyor
Kargo uçaklarının Atatürk Havalimanı'ndan uçmaya devam ettiğini dile getiren Eldener, "Atatürk Havalimanı'ndaki kargo bölümünün ne zaman İstanbul Havalimanı'na taşınacağı belli değil, mevcut durum en az bir yıl daha sürecek.
Çift terminalde çift personelle çalışmak ekstra maliyet. İstanbul Havalimanı'nda 2021 Ocak ayında THY Kargo açılacak. THY'nin teknik hangarlarının 2024'e kadar Atatürk Havalimanı'nda kalacağı söyleniyor" ifadelerini kullandı.
Transit taşımacılık geliştirilmeli
Türkiye'nin Asya ile Avrupa arasındaki taşımacılık koridorunda yer aldığını dile getiren Eldener, sektörde öne çıkan sorunlara ilişkin şöyle konuştu: "Transit taşımacılık mutlaka geliştirilmeli. Aktarmalar hızlı yapılmalı. Hollanda ve Dubai ticari taşımacılıkta çok ileri... Öte yandan Kapıkule'de tıkanıklık nerede? Kapıkule ve Hamzabeyli'de kapasite artırımı yapılıyor. Önümüzdeki günlerden itibaren kuyruklar azalacak. Şoförler tuvalet dahi bulamıyor. Marmaray'dan yük geçişi aktifleştirilmeli. Bu arada Çin ile Avrupa arasında bağlantı Rusya üzerinden kuruluyor. Çin, klasik teknolojiden yüksek teknolojiye geçiyor. Afrika hala klasik teknolojili mal alıyor. Çin'in ihracatını en az artırdığı kıta Afrika. Çin ile Afrika'nın frekansı tutmadı. Direnç var Çin'e... Bu Türkiye'ye yarayacak. Çin'in Bir Kuşak Bir Yol projesinin Türkiye'ye de katkısı olacak. Türk malları tren hattıyla Orta Asya'ya daha ucuz gidecek."
RECEP BAHAR / İSTANBUL