Mobilyayı ucuz ihraç ediyoruz
MASKO Mobilya Kenti Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, Almanya'nın mobilyanın kilogramını 12.5 dolara sattığına işaret ederek, “Biz ise daha kaliteli ürünlerin kilogramını 3.84 dolara satıyoruz. Bu nedenle zaten kaliteli olan ürünlerimizin ma
18.07.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Türkiye ekonomisinin itici güçleri arasında yer alan mobilya sektörü, 2012'nin ilk altı ayında çizdiği olumlu tablo ile Türkiye ihracatındaki kritik önemini artırmaya devam ediyor. Geçen seneyi yüzde 20 büyüme ile kapatan sektör, 2012 yılının ilk altı ayında ihracatını da yüzde 20 artırdı.
2012 yılının ilk altı ayında mobilya sektöründe yaşanan değişimleri değerlendiren MASKO Mobilya Kenti Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, Türk Mobilya Sektörü'nün önümüzdeki beş yıl içerisinde dünyada ilk 10'a yerleşme hedefine dikkat çekti. Karcı, dünyada mobilya sektörü yüzde 4 büyürken, Türkiye'nin mobilya ihracatının yüzde 20 gelişim kaydettiğini dile getirdi.
Kilogram fiyatını yüksetmeliyiz
Türkiye'nin yurt dışına sattığı mobilya kilogramının 2012 yılında dolar bazında yükselmesinin büyük önem taşıdığını anlatan Karcı, şunları söyledi: “Dünyada mobilya sektörüne baktığımızda, Almanya mobilyanın kilogramını 12.5 dolara satıyor. Biz ise daha kaliteli ürünlerin kilogramını 3.84 dolara satıyoruz. Mobilya ve yan ürünlerinde ise bu rakamlar Türkiye için 2.92 dolar iken, Almanya'da 5 dolar civarında seyrediyor. Polonya 5 dolara, mobilya denince ilk akla gelen İtalya ise ürünlerini yaklaşık 12 dolara satıyor. Aradaki fark çok fazla. Bu nedenle zaten kaliteli olan ürünlerimizin marka değerini artırıp, kilogram fiyatlarını yükseltebilirsek, 2012 sonuna kadar ihracat rakamlarında önemli çıkışlar yakalayabiliriz.”
Pazarı Çin'e bırakmayacağız
Dünya mobilya pazarının yüzde 25'inin Çin'in egemenliğinde olduğunu ancak Türk mobilyasının gerek kalite, gerekse işçilik bakımından çok üstün olduğuna dikkat çeken Karcı, “Çin'de üretilen mobilyaların belli bir kalite standardı bulunmuyor. Ürünler sürekli değişiklik gösteriyor. Üstelik fiyatları da geçmiş yıllara oranla makul olmaktan çıktı. Ancak Türk Mobilya Sektörü kalite standartlarını yakalaşmış durumda. Çin'i kendimize rakip olarak görmüyoruz. Önümüzdeki dönemde dünya pazarında kaliteli ürünlerimiz ve doğru tanıtımlarla daha büyük bir pay elde edeceğimizi tahmin ediyoruz. MASKO Mobilya Kenti olarak bu konuda önemli iş bağlantıları kuruyoruz” dedi.
Her krizin bir fırsatı da beraberinde barındırdığının altını çizen Karcı, “Diğer taraftan Avrupa'daki kriz yatırımcımız için iyi bir fırsat oldu. Daha önce 100 bin Euro'ya alınabilen makinalar, şimdilerde 35-40 bin Euro'ya bulunabiliyor. Yüksek üretim teknolojisine sahip olmak, bizim uluslararası arenada varlığımızı güçlendirecektir” dedi.
Türkiye ekonomisinin itici güçleri arasında yer alan mobilya sektörü, 2012'nin ilk altı ayında çizdiği olumlu tablo ile Türkiye ihracatındaki kritik önemini artırmaya devam ediyor. Geçen seneyi yüzde 20 büyüme ile kapatan sektör, 2012 yılının ilk altı ayında ihracatını da yüzde 20 artırdı.
2012 yılının ilk altı ayında mobilya sektöründe yaşanan değişimleri değerlendiren MASKO Mobilya Kenti Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, Türk Mobilya Sektörü'nün önümüzdeki beş yıl içerisinde dünyada ilk 10'a yerleşme hedefine dikkat çekti. Karcı, dünyada mobilya sektörü yüzde 4 büyürken, Türkiye'nin mobilya ihracatının yüzde 20 gelişim kaydettiğini dile getirdi.
Kilogram fiyatını yüksetmeliyiz
Türkiye'nin yurt dışına sattığı mobilya kilogramının 2012 yılında dolar bazında yükselmesinin büyük önem taşıdığını anlatan Karcı, şunları söyledi: “Dünyada mobilya sektörüne baktığımızda, Almanya mobilyanın kilogramını 12.5 dolara satıyor. Biz ise daha kaliteli ürünlerin kilogramını 3.84 dolara satıyoruz. Mobilya ve yan ürünlerinde ise bu rakamlar Türkiye için 2.92 dolar iken, Almanya'da 5 dolar civarında seyrediyor. Polonya 5 dolara, mobilya denince ilk akla gelen İtalya ise ürünlerini yaklaşık 12 dolara satıyor. Aradaki fark çok fazla. Bu nedenle zaten kaliteli olan ürünlerimizin marka değerini artırıp, kilogram fiyatlarını yükseltebilirsek, 2012 sonuna kadar ihracat rakamlarında önemli çıkışlar yakalayabiliriz.”
Pazarı Çin'e bırakmayacağız
Dünya mobilya pazarının yüzde 25'inin Çin'in egemenliğinde olduğunu ancak Türk mobilyasının gerek kalite, gerekse işçilik bakımından çok üstün olduğuna dikkat çeken Karcı, “Çin'de üretilen mobilyaların belli bir kalite standardı bulunmuyor. Ürünler sürekli değişiklik gösteriyor. Üstelik fiyatları da geçmiş yıllara oranla makul olmaktan çıktı. Ancak Türk Mobilya Sektörü kalite standartlarını yakalaşmış durumda. Çin'i kendimize rakip olarak görmüyoruz. Önümüzdeki dönemde dünya pazarında kaliteli ürünlerimiz ve doğru tanıtımlarla daha büyük bir pay elde edeceğimizi tahmin ediyoruz. MASKO Mobilya Kenti olarak bu konuda önemli iş bağlantıları kuruyoruz” dedi.
Her krizin bir fırsatı da beraberinde barındırdığının altını çizen Karcı, “Diğer taraftan Avrupa'daki kriz yatırımcımız için iyi bir fırsat oldu. Daha önce 100 bin Euro'ya alınabilen makinalar, şimdilerde 35-40 bin Euro'ya bulunabiliyor. Yüksek üretim teknolojisine sahip olmak, bizim uluslararası arenada varlığımızı güçlendirecektir” dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.