Taksim-Yenikapı arasında yapımı devam eden metronun inşaat süresi en az 3 yıl uzadı, maliyeti de yüzde100 arttı.
Göçük planları göçertti
Taksim-Yenikapı arasındaki metronun tünel inşaatının Aksaray'daki bölümünde geçen yıl Eylül ayında meydana gelen ve 3 kişinin yaşamını yitirdiği göçük ilave maliyetler getirdi. Göçük sonucu bir pansiyonun yıkılması ve bazı binalardaki hasar nedeniyle burasının tamamının kamulaştırılması halinde 18 trilyonluk kamulaştırma bedeline ihtiyaç duyuluyor. Halen göçük ve devamındaki bir kısmın 6.5 trilyon tutarındaki kamulaştırmasına onay alındı ve kamulaştırmaya başlandı. Kamulaştırma dışında, "alanın tünelle geçilip geçilemeyeceği, geçilirse ilave hangi tedbirlerin alınması gerektiği ve bunların maliyetinin ne olacağı" yönünde İTÜ'nün bir rapor hazırlamasına ilişkin protokol imzalandı. Sözkonusu raporun hazırlanması da en az 3 ay sürecek.
Haliç üzerine köprü tartışması
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Dursun Ali Çodur, Yenikapı istasyonunun kamulaştırmasının önemli bir kısmının yapıldığını, ancak tahliyede sıkıntı yaşadıklarını dile getirdi. Çodur, şunları söyledi: "Tuneller hemen hemen bitti. Kalan yer 100 metre Koska'da, Yenikapı İstasyonu ve göçüğün olduğu yer. Onun dışında başka tünelimiz kalmadı. Biz, Haliç'i geçecek köprü olmadan bunları bitirsek de sonuca ulaşamıyoruz. Bütün mesele köprüde. Sadece köprünün yapım süresi, projesi ve elektromekaniği hariç, tek başına 30 ay... Bu, Anıtlar Kurulu'nun onay verip, tatbikat projelerinin hazır olmasından sonraki süreç. Bu arada, ne kadar süre geçer onu da bilemiyorum. Şu anda gecikme süresi 3 yıldan az değil. Her şey yolunda gitseydi biz, 2003'ün sonlarında açmayı planlıyorduk. Bu durumda 2007'yi bulur."
Göçük planları göçertti
Taksim-Yenikapı arasındaki metronun tünel inşaatının Aksaray'daki bölümünde geçen yıl Eylül ayında meydana gelen ve 3 kişinin yaşamını yitirdiği göçük ilave maliyetler getirdi. Göçük sonucu bir pansiyonun yıkılması ve bazı binalardaki hasar nedeniyle burasının tamamının kamulaştırılması halinde 18 trilyonluk kamulaştırma bedeline ihtiyaç duyuluyor. Halen göçük ve devamındaki bir kısmın 6.5 trilyon tutarındaki kamulaştırmasına onay alındı ve kamulaştırmaya başlandı. Kamulaştırma dışında, "alanın tünelle geçilip geçilemeyeceği, geçilirse ilave hangi tedbirlerin alınması gerektiği ve bunların maliyetinin ne olacağı" yönünde İTÜ'nün bir rapor hazırlamasına ilişkin protokol imzalandı. Sözkonusu raporun hazırlanması da en az 3 ay sürecek.
Haliç üzerine köprü tartışması
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Dursun Ali Çodur, Yenikapı istasyonunun kamulaştırmasının önemli bir kısmının yapıldığını, ancak tahliyede sıkıntı yaşadıklarını dile getirdi. Çodur, şunları söyledi: "Tuneller hemen hemen bitti. Kalan yer 100 metre Koska'da, Yenikapı İstasyonu ve göçüğün olduğu yer. Onun dışında başka tünelimiz kalmadı. Biz, Haliç'i geçecek köprü olmadan bunları bitirsek de sonuca ulaşamıyoruz. Bütün mesele köprüde. Sadece köprünün yapım süresi, projesi ve elektromekaniği hariç, tek başına 30 ay... Bu, Anıtlar Kurulu'nun onay verip, tatbikat projelerinin hazır olmasından sonraki süreç. Bu arada, ne kadar süre geçer onu da bilemiyorum. Şu anda gecikme süresi 3 yıldan az değil. Her şey yolunda gitseydi biz, 2003'ün sonlarında açmayı planlıyorduk. Bu durumda 2007'yi bulur."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.