logo
20 ŞUBAT 2025

Lojistik sektöründe şoför krizi yaşanıyor

Lojistik sektöründeki büyümenin etkisiyle her geçen gün trafiğe çıkan tır sayısı artarken, firmalar tırları kullanacak şoför bulmakta büyük zorluklar yaşıyor.

21.05.2021 11:57:00
Lojistik sektöründe şoför krizi yaşanıyor
Lojistik sektöründe şoför krizi yaşanıyor
Lojistik sektöründeki büyümenin etkisiyle her geçen gün trafiğe çıkan tır sayısı artarken, firmalar tırları kullanacak şoför bulmakta büyük zorluklar yaşıyor.

Dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye'de de karayolu taşımacılığı, iç ve dış ticaret faaliyetlerinde önemli bir role sahip. Ülkemizde halen yurt içi yük taşıma faaliyetlerinde karayolu taşımacılığı yüzde 90 oranında tercih ediliyor.

Yeni tırlara şoför bulunamıyor

Alışveriş alışkanlıklarının değişimi, e-ticaretin artan hacmi ve pandemi sürecinin de etkisiyle hızla büyüyen lojistik sektöründe baş döndüren gelişmeler yaşanıyor. Dünyada ve ülkemizde büyüyen lojistik operasyonlarının paralelinde filoların araç sayıları da yükseliyor ancak bu kez de araçları kullanacak şoför bulunamıyor.

Şoför kriziyle karşı karşıya kalan karayolu taşımacılığında, filo sahibi firmalar şoförleri işbaşında tutabilmek için yüksek maaş verme yoluna başvuruyor ama bu da lojistik maliyetlerini artırıyor.

'Bu işin sonu iyi değil'

Gerekli önlemler alınmazsa kısa vadede ticari faaliyetleri olumsuz etkileyecek en önemli sorunun şoför istihdamı olduğunu belirten Kıvanç Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yüksel, 'Teknoloji ne kadar ilerlese de, insana duyulan ihtiyaç özellikle bizim sektörümüzde devam ediyor. Yeni projelerimiz için anlaşma yaparken alacağımız yeni tırları değil, onları kullanacak vasıflı şoförleri nasıl bulacağımızı düşünüyoruz. Gençler kamyon ve tır şoförlüğünü artık meslek olarak tercih etmiyorlar. Şoförlük yapanların ortalama yaşı 50'yi geçmiş durumda. Arkadan gelen yeni şoförler olmayınca sektöre yeni sürücü girmiyor ve çalışanların yaş ortalaması da artıyor. Bu gidişle 10 yıl sonra sektörde çalışacak hiç şoför kalmayacak' dedi.

"Acil harekete geçilmeli"

Ticaretin büyük bölümünü karayoluyla gerçekleştiren Türkiye için bu durumun çok ciddi bir tehdit olduğunun altını çizen Yılmaz Yüksel, 'Türkiye'de yurtiçi ve yurtdışı taşımacılık için yaklaşık 500 bin sürücü yollarda çalışıyor. Birçok firma, sürücü eğitimleriyle bu açığı kapatmaya çalışıyor fakat bu sektörün genel açığını ve sürücü kalitesini yükseltmeye yetmiyor. Bu mesleğin sürdürebilir olması ve gençlerin de tercih etmesi için ortak hedef doğrultusunda hareket edilmesi gerekiyor. Bunun için kurumların, özel şirketlerin, üniversitelerin birlikte hareket edebileceği bir yapı oluşturulabilir' şeklinde konuştu.İHA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Trump-Zelenski düellosuna Musk da katıldı
"Zelenski Amerikalı gazeteciyi öldürdü"
TÜİK tarımsal girdi fiyat endekslerini açıkladı
Tarımsal maliyetler artıyor
TÜSİAD yöneticileri hakkında karar
Adli kontrol ve yurtdışı yasağı
Rekabet Kurulu’ndan, BİM’e rekor eza
Yerinde incelemeye izin vermemişler
Trump, Zelenskiy'e 'diktatör' dedi
’Tek becerisi Biden'ı parmağında oynatmak
Umutsuzların ülkesi
Her 4 kişiden 1’i kendisini güvende hissetmiyor
Guinness Rekorlar Kitabı'na girmişti
'Filistinli esirlerin lideri' serbest bırakılıyor
Askeri ve siyasi olarak da!
AB ekonomisi can çekişiyor!
İBB Başkanı İmamoğlu açıkladı
'İstanbul'da bütün yollar açık'
TÜSİAD Başkanı hakkında da soruşturma
Yargı TÜSİAD'ı kıskaca aldı
NOW, Tele 1, SZC, Star, Halk...
RTÜK'ten 7 kanala ceza yağdı
İstanbul’da okullar tatil edildi
Açıklamayı İstanbul Valisi Davut Gül yaptı
Erdoğan, TÜSİAD'a ayar verdi
'İş adamı derneğiyseniz iş adamı derneği gibi davranmayı öğreneceksiniz'
Kanada’da yolcu uçağı iniş esnasında ters döndü
Dehşetli anların görüntüsü ortaya çıktı
CHP'li Gürer'den TÜİK'in iş gücü verilerine eleştiri
"TÜİK bazı işsizleri işsiz saymıyor"
Trump-Zelenski düellosuna Musk da katıldı
"Zelenski Amerikalı gazeteciyi öldürdü"
TÜİK tarımsal girdi fiyat endekslerini açıkladı
Tarımsal maliyetler artıyor
TÜSİAD yöneticileri hakkında karar
Adli kontrol ve yurtdışı yasağı
Rekabet Kurulu’ndan, BİM’e rekor eza
Yerinde incelemeye izin vermemişler
Trump, Zelenskiy'e 'diktatör' dedi
’Tek becerisi Biden'ı parmağında oynatmak
Umutsuzların ülkesi
Her 4 kişiden 1’i kendisini güvende hissetmiyor
Guinness Rekorlar Kitabı'na girmişti
'Filistinli esirlerin lideri' serbest bırakılıyor
Askeri ve siyasi olarak da!
AB ekonomisi can çekişiyor!
İBB Başkanı İmamoğlu açıkladı
'İstanbul'da bütün yollar açık'
TÜSİAD Başkanı hakkında da soruşturma
Yargı TÜSİAD'ı kıskaca aldı
NOW, Tele 1, SZC, Star, Halk...
RTÜK'ten 7 kanala ceza yağdı
İstanbul’da okullar tatil edildi
Açıklamayı İstanbul Valisi Davut Gül yaptı
Erdoğan, TÜSİAD'a ayar verdi
'İş adamı derneğiyseniz iş adamı derneği gibi davranmayı öğreneceksiniz'
Kanada’da yolcu uçağı iniş esnasında ters döndü
Dehşetli anların görüntüsü ortaya çıktı
CHP'li Gürer'den TÜİK'in iş gücü verilerine eleştiri
"TÜİK bazı işsizleri işsiz saymıyor"
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.