Kozmetik sektörünün patentle sınavı
Türkiye’deki kozmetik şirketleri, global kozmetik markalarına oranla patent sahibi olmak konusunda çok geride kaldı
07.12.2012 00:00:00
Türkiye’deki kozmetik şirketleri, global kozmetik markalarına oranla patent sahibi olmak konusunda çok geride kaldı. Dünyadaki kozmetik pazarının büyüklüğü 200 milyar dolara ulaşırken Türkiye’deki pazarın büyüklüğü sadece 2 milyar dolar seviyesinde bulunduğuna dikkat çeken Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, Türk kozmetik pazarının yüzde 90’ının ithal, yüzde 10’unun yerli markalar tarafından paylaşıldığını vurguladı. Destek Patent, Türkiye ve dünyada yoğun rekabet yaşanan sektörlerden biri olan kozmetik sektörüne yönelik değerlendirmelerde bulundu. Açıklamaya göre markalar arasındaki rekabette öne geçmeyi sağlayan en önemli unsurlarından biri olan patent sahibi olma rakamlarında büyük farklar olduğu ortaya çıktı. 2011 yılında Türkiye kozmetik pazarı 2 milyar dolara ulaşırken dünyada ise bu rakam 200 milyar dolar seviyesinde olduğu açıklandı. Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, böylesine büyük bir pazarda faaliyet gösteren küresel üreticilerin rekabet güçlerini koruyabilmek için, Ar-Ge çalışmaları sonucunda geliştirdikleri yeni ürünlerini patent ile koruma altına aldıklarına dikkat çekti. Kozmetik sektörünün Türkiye’de ise 2 milyar dolarlık bir pazara ulaştığını belirterek, Japon pazarlarında, sosyete pazarlarında, duty - free shoplarda, sokaklarda satılanları da düşündüklerinde pazarın 5 milyar dolar seviyesinde olduğunu tahmin ettiklerini ifade etti. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.