Kamu bankalarının zam tepkisi havada kaldı!
Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank; ürettikleri araçların fiyatlarını artıran Honda, Hyundai, Fiat, Ford, Renault ve Toyota'yı düşük maliyetli finansman paketinden çıkardı. Tok satıcı olan otomobil üreticileri alınan kararı umursamadı.
26.07.2020 17:47:00





Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank; ürettikleri araçların fiyatlarını artıran Honda, Hyundai, Fiat, Ford, Renault ve Toyota'yı düşük maliyetli finansman paketinden çıkardı. Üç bankadan yapılan ortak açıklamada şu görüşler ileri sürüldü: "Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank tarafından ülkemiz ihracatının lokomotiflerinden olan otomotiv sektörünü ve sektöre bağlı olarak çalışan yan sanayide yerli üretimi desteklemek, bireysel ve kurumsal müşterilerin taşıt alımı için finansman ihtiyaçlarını uygun koşullarda karşılamaları amaçlarıyla 1 Ekim 2019'dan itibaren Yerli Üretime Özel Taşıt Kredisi ürünü müşterilerimize sunulmaya başlanmıştır. Bu kapsamda Türkiye'de üretim yapan otomotiv markaları ile işbirlikleri gerçekleştirilmiş, anlaşmalı firmalardan sıfır kilometre binek araç veya ticari araç satın alacak bireysel/kurumsal müşterilerimize firmalar ile yapılan anlaşmalar bazında değişmek üzere aylık yüzde 0.49 - yüzde 0.64 faiz oranı ile taşıt kredisi imkanı sunulmuştur. Yapılan işbirlikleri ile hem taşıt sahibi olmak isteyen müşterilere uygun koşullar ile finansman sağlanmış hem de otomotiv sektörüne önemli bir hareketlilik getirilmiştir. Ürün veya hizmetlerinde fiyat artışı olarak müşterilere yansıtan firma olması durumunda ilgili firmaların kredi paketi kapsamı dışına çıkartılacağı 2 Haziran 2020 tarihli basın açıklamamızla kamuoyuna duyurulmuştu. Bugün gelinen noktada, Honda, Hyundai, Fiat, Ford, Renault ve Toyota firmalarının belirtilen açıklamalara rağmen fiyat artışları yaptıkları görülmüştür. Taşıt kredisi paketinin amacına aykırı hareket eden Honda, Hyundai, Fiat, Ford, Renault ve Toyota firmaları kredi paketi kapsamından çıkarılmıştır."
Araç yetiştiremiyorlar
Açıklamanın piyasaya yansıması analiz edildiğinde, düşük maliyetli finansman paketi kapsamında yerli otomobil alma olanağı kalmadı! Ancak otomobil üreticileri gelişmeden rahatsız değil zira döviz kurlarındaki artış maliyetleri artırdı. Üretici firmalar iç piyasanın canlanması ve ihracat kanallarının açılmasıyla araç yetiştiremiyor. EKONOMİ SERVİSİ
Araç yetiştiremiyorlar
Açıklamanın piyasaya yansıması analiz edildiğinde, düşük maliyetli finansman paketi kapsamında yerli otomobil alma olanağı kalmadı! Ancak otomobil üreticileri gelişmeden rahatsız değil zira döviz kurlarındaki artış maliyetleri artırdı. Üretici firmalar iç piyasanın canlanması ve ihracat kanallarının açılmasıyla araç yetiştiremiyor. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.