Hz. Ali'yi sevene reva görülen işkence
Hz. Ali sevdalısı Rüşeyd, İmam hakkında teberride bulunmayınca, Ubeydullah b. Ziyad'ın emriyle elleri, ayakları ve dili kesilerek işkenceye tâbi tutuldu
18.01.2015 00:00:00
Hz. Ali (a.s)'ın özel ashabından olan Rüşeyd-i Hicrî'nin kızı şöyle diyor:Babamın şöyle dediğini duydum:"Habibim Emirü'l-Mü'minîn Ali (a.s) bana buyurdular ki: 'Ey Rüşeyd! Ben-i Ümeyye'nin zinazadesinin seni çağırtıp el, ayak ve dilini kestirdiği zaman nasıl sabır ve tahammül edeceksin?!'Ben arz ettim ki: 'Ya Emire'l-Mü'minîn! Acaba bunun sonucu cennete gitmek ve İlahi rahmete kavuşmak mıdır?'İmam (a.s), 'Evet! Sen dünya ve ahirette benimlesin' buyurdu."Rüşeyd'in kızı diyor ki:Birkaç günden sonra zinazade Ubeydullah b. Ziyad babamın peşince bir memur gönderdi. Babam onun yanına gittiğinde, Emirü'l-Mü'minîn Ali (a.s)'dan teberri etmesini istedi. Ama babam onun bu isteğini kabul etmedi.İbn-i Ziyad sonra şöyle dedi: "Duyduğuma göre Ali, nasıl öleceğini sana haber vermiştir!"Babam cevabında, "Habibim Emirü'l-Mü'minîn Ali (a.s) buyurdu ki: Sen beni, O'ndan teberri etmeğe davet edeceksin ve ben de kabul etmeyeceğim. Sonra sen, benim elimi, ayaklarımı ve dilimi kestireceksin."İbn-i Ziyad, "Allah'a and olsun ki, O'nun yalanını çıkaracağım!"Sonra babamın el ve ayaklarının kesilmesini fakat diline dokunmamalarını emretti. Babamın el ve ayaklarını kestirdikten sonra evimize getirdiler.Babama, "Babacığım! El ve ayaklarının kesildiğinden dolayı çok mu acı çekiyorsun?" dedim.Babam cevabımda, "Allah'a and olsun ki, hayır! Sadece halkın izdihamı arasındaki çekilen zahmet kadar."Sonra komşu ve tanışları yanına geldiklerinde babam, "Bana kâğıt kalem getirin de, mevlam Emirü'l-Mü'minîn Ali (a.s)'ın gelecekle ilgili bana haber verdiği şeyleri size söyleyeyim" dedi.Derken ona kâğıt ve kalem getirdiler. O da gelecekte vuku bulacak olayları söyleyerek onlara yazdırıyordu.Bu haber İbn-i Ziyad'a ulaşınca hacamatçıyı, babamın dilini kesmesi için gönderdi. O da gelerek babamın dilini kesti. İşte o gece Allah'ın rahmetine kavuştu. (Bihar, c.42, s.122; c.75, s.433).
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.