Sahabe soruyor Allah'ın Sevgilisine: "Ya Resulüllah! Nedir bu kalbin yarılması?" Peygamberi her gün gören sahabe kalbin yarılmasını bilmiyor, adamın biri çıkıp aradan şu kadar zaman geçmesine rağmen, bunun ne demek olduğunu bilecek?! Öyle mi? Allah'ın Sevgilisi buyuruyor: "Kalbin yarılması, Allah'ın nazarının o kalbe naklidir. İntikalidir. Allah'ın o kalbe tecelli etmesidir. Allah muhabbetinin ve korkusunun kalbe girmesidir. O kalp sahibinin hidayet bulmasıdır. Kısaca kalbin İslam olmasıdır." Bir "inşirah" kelimesinden bakın ne anlamlar çıktı. Peygamberi aradan çıkarıp okuduğunda bunu nasıl izah edeceksin? Tamam, kelime manası "Kalbini yardık." Nedir bu? Yardın, ama nasıl ve niçin yardın? Binaenaleyh, Peygamber izahı olmadan hiçbir şeyin izahı yapılamaz. İslam'ı doğru anlamak, doğuru yaşamak için, Peygamberi iyi anlamak, Peygamberi iyi yaşamak, Peygamberi iyi taklit ve tatbik etmek gerekir. Aksi taktirde, böyle kuru kuru idialar söz konusu olur. Peygamber Efendimizin arkadaşlarına, yani sahabiye İslam'ı öğretirken takip ettiği bir takım metotlar vardır.Yüzlerce insan, hepsi farklı farklı özelliklere sahip. Bu farklı özelliklere sahip olmak, İslam'ı yaşamada da kendini gösteriyor. Mesela; sahabeden bazıları başlıyor fazla ibadet etmeye. Bazı sahabeler hanımının yanına gitmiyor. Çocuklarını terk ediyor. Bu durumun doğru olup olmadığını Resulüllah'a sormaya karar veriyorlar. Gidiyorlar, Allah'ın Sevgilisi'ne durumu anlatıyorlar. "Siz gidin, beş vakit namazı kılın kafi" buyuruyor. Bir başkası soruyor: "Ya Resulallah! Namazı kılıp orucu tutup zekatı verirsek tamam olur mu?" "Tamam olur" diyor. Bir başkası geldiğinde, ona da: "Sakın dilinde zikri noksan eyleme!" diyor. "Kalbin ve dilin Allah'ın zikri ile ıslak olsun".Bakınız ilk gelenlere ne diyor, ötekine ne diyor? Hz. Ali gidiyor, "Allah'a vasıl olacağım ya Resulallah! Ne yapmam lazım" diyor. Ona da zikri telkin ediyor. Şimdi üç tane insan, üçü de Allah'ı istiyor. Peygamber Efendimiz aynı soruya üç ayrı cevap veriyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.