Her alanda yerli üretim yapılmalı
Yerli üretimin önemine değinen TESK Genel Başkanı Palandöken, “Eğer otomotiv sektöründe 2012 yılında satılan araçların içinde ithal otomobil payı yüzde 73 olarak gerçekleşmiş ise yerli üretim payını yükseltmenin önemi ortaya çıkmaktadır” dedi
14.12.2012 00:00:00
TESK Genel Başkanı Palandöken “Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası’ nedeniyle yaptığı açıklamada, otomotiv sektöründeki sorunlara değindi. Palandöken şunları söyledi: “Montaj üretim görüntüsü veren otomotiv sanayinin yapısı değiştirilmelidir. Otomotiv ana sanayi ihracatı 2011 yılında bir önceki yıla göre yüzde 11,2 artarak 11,9 milyar dolar, oto yan sanayi ihracatı da 8,3 milyar dolar olarak gerçekleşmişti. Toplam satılan araç sayısı 1 milyon 189 bin adetle rekor kırmıştır. Tamam, rekor kırıldı diye seviniyoruz ama rakamlara baktığımızda Otomotiv yan sanayii, mamul üretim kapasitesi, mamul çeşitliliği ve ulaştığı standartlar itibariyle, ülkemizde imal edilen taşıt araçları için gerekli olan yedek parçaların en az yüzde 85’ini karşılayabilecek düzeye erişmişken katkısının daha az olduğunu görüyoruz. Eğer 2012 yılında satılan araçların içinde ithal otomobil payı yüzde 73 olarak gerçekleşmiş ise yerli üretim payını yükseltmenin önemi ortaya çıkmaktadır.” Her alanda yerli üretim artmalı Palandöken, “Yerli üretimin kaliteli olmasını sadece araç üretiminde, askeri malzemenin üretiminde aramayalım. Yiyecek-içecek, gıda gibi diğer sektörlerde de aynı kaliteyi yakalamalıyız. Yerli üretim oranının artması, tasarım çeşitliliğimizi, test laboratuvarlarını ve AR-GE çalışmalarını geliştirecek, yabancı yatırımcı için de ülkemiz cazip hale gelecektir. Bu gelişmeler, işsizliğin azalmasına yapacağı katkının yanında dış ticaret açığı kapanarak, dış borçlanmayı da durduracaktır” dedi. Tüketici bilinçli olmalı İhracat yapılan ilk 5 ülkenin Almanya, Irak, İngiltere, Rusya, ve İtalya olduğunu belirten Palandöken, şunları söyledi: “Ortadoğu Ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri başta olmak üzere, haritada yerini zor bulacağımız ülkelere kadar malımızı ihraç ediyor olmamız Türk malının sadece yurt içinde üretilip-tüketilmesi dönemini de geçtiğimizi göstermektedir. Artık Türk markalarını nasıl yaratabiliriz, nasıl tanıtabiliriz noktasındayız. İhraç ettiğimiz Türk malına güvenen yabancı tüketiciler gibi ilk önce bizlerinde kendi malımıza güvenmesi gerekir. Gerçek esnaf yemediğini yedirmez, giymediğini giydirmez. Ülke imajımızı zedeleyecek şekilde hileli mal üretene-satana en ağır şekilde cezalar verilmeli, tüketici bilinci geliştirilmelidir.” HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.