Genelkurmay Başkanlığı, CASA hafif nakliye uçaklarının üretim programında şimdiye kadar sistematik bir hata bulunamadığını, söz konusu uçakların uçuşlarının Türk Silahlı Kuvvetleri'nde kazalardan önce olduğu gibi hiçbir kısıtlama yapılmadan sürdürüldüğünü bildirdi.
Genelkurmay Başkanlığı Genel Sekreterliği'nin açıklamasında, TSK'ya ait Casa tipi üç uçağın düşmesi ile ilgili olarak Genelkurmay Başkanlığı'nca yapılan ayrıntılı inceleme, Milli Savunma Bakanlığı (MSB) talimatı, Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın (SSM) yapmakta olduğu inceleme ve araştırma ile ilgili ve TUSAŞ Havacılık ve Uzay Sanayi (TAİ) ile yapılan görüşmeler sonucunda, bilgi ve değerlendirmelerin kamuoyuna sunulmasının uygun görüldüğü belirtildi.
Yüzde 95'i yerli üretim
Açıklamada, üretimin son aşamasında uçak gövdesinin yüzde 95'inin yerli olarak üretildiğine dikkat çekildi. Uçağın haiz olduğu sertifikalardan, uygulanan testlerden ve TSK'ya teslim sürecinden söz edilen açıklamada, ilk uçuşuna 9 Temmuz 1992'de başlanan Casa uçaklarıyla TSK'da bugüne kadar 105 bin 210 saat uçuş yapıldığı, halen dünyada 25 ülke ve firma tarafından kullanılan 236 Casa uçağı bulunduğu belirtildi. Açıklamada, sözkonusu uçaklardan 3'ü Türkiye'de olmak üzere toplam 6 kaza/kırım meydana geldiği kaydedilerek, "Uçaklarda dünya ortalaması 100 bin uçuş saatinde 1-2 kaza/kırımdır. TSK'ya ait CN-235-100M Casa uçaklarında meydana gelen kaza/kırım miktarı bu ortalamanın içinde kalmaktadır" denildi.
İnceleme sürmekte
Genelkurmay Başkanlığı, iki Casa uçağının 19 Ocak 2001 ve 16 Mayıs 2001 tarihlerindeki kazalarının incelemelerinin halen sürdüğünü, "bu aşamada kaza nedeni olarak buzlanma ve kumanda gibi kesin yorumlar yapmanın hatalı olacağını" bildirdi.
Genelkurmay Başkanlığı Genel Sekreterliği'nin açıklamasında, TSK'ya ait Casa tipi üç uçağın düşmesi ile ilgili olarak Genelkurmay Başkanlığı'nca yapılan ayrıntılı inceleme, Milli Savunma Bakanlığı (MSB) talimatı, Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın (SSM) yapmakta olduğu inceleme ve araştırma ile ilgili ve TUSAŞ Havacılık ve Uzay Sanayi (TAİ) ile yapılan görüşmeler sonucunda, bilgi ve değerlendirmelerin kamuoyuna sunulmasının uygun görüldüğü belirtildi.
Yüzde 95'i yerli üretim
Açıklamada, üretimin son aşamasında uçak gövdesinin yüzde 95'inin yerli olarak üretildiğine dikkat çekildi. Uçağın haiz olduğu sertifikalardan, uygulanan testlerden ve TSK'ya teslim sürecinden söz edilen açıklamada, ilk uçuşuna 9 Temmuz 1992'de başlanan Casa uçaklarıyla TSK'da bugüne kadar 105 bin 210 saat uçuş yapıldığı, halen dünyada 25 ülke ve firma tarafından kullanılan 236 Casa uçağı bulunduğu belirtildi. Açıklamada, sözkonusu uçaklardan 3'ü Türkiye'de olmak üzere toplam 6 kaza/kırım meydana geldiği kaydedilerek, "Uçaklarda dünya ortalaması 100 bin uçuş saatinde 1-2 kaza/kırımdır. TSK'ya ait CN-235-100M Casa uçaklarında meydana gelen kaza/kırım miktarı bu ortalamanın içinde kalmaktadır" denildi.
İnceleme sürmekte
Genelkurmay Başkanlığı, iki Casa uçağının 19 Ocak 2001 ve 16 Mayıs 2001 tarihlerindeki kazalarının incelemelerinin halen sürdüğünü, "bu aşamada kaza nedeni olarak buzlanma ve kumanda gibi kesin yorumlar yapmanın hatalı olacağını" bildirdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.