En fazla faturalı Avea'da
Avea, 2012 yılının ilk 3 ayında faturalı hat müşteri sayısını 2011 yılının ilk 3 ayına göre yüzde 14 arttırarak 5 milyondan 5.7 milyona çıkardı. Avea, numara taşımada da net 170 bin yeni abone elde ederek, ilk sırada yer aldı
10.05.2012 00:00:00
RECEP BAHAR - İSTANBUL
Avea 2012'nin ilk 3 aylık döneminde de büyümesini sürdürdü. Açıklanan finansal sonuçlarına göre, faturalı abone sayısında yüzde 14, toplam abone sayısında da yüzde 9 büyüyen Avea, akıllı cihaz satışlarını da bir önce yılın aynı dönemine göre yüzde 16 artırdı. Şirket yüzde 75'i akıllı telefon olmak üzere 2012 yılının ilk 3 ayında 121 bin 325 telefon sattı.
Avea, 2012 yılının ilk 3 ayında ‘en yüksek faturalı müşteri' oranına sahip GSM operatörü unvanını koruyarak, ‘data' gelirleri ve 3G modem satışlarını da önemli oranda arttırdı. Avea, bağlı bulunduğu Türk Telekom Grubu'nun TTNet ortaklığı ile gerçekleştirdiği modem satışlarını, 2011 yılı ilk çeyreğine göre yüzde 218 arttırarak, pazar payını yüzde 13'lerden yüzde 38'e çıkardı.
Avea, aynı dönem içerisinde data gelirlerini ise 2011 ilk çeyrek dönemine göre yüzde 92 artırdı. Avea CEO'su Erkan Akdemir, 2012 ilk çeyrek sonuçları hakkında “2011, Avea için hat-trick yılı olmuştu. Her sahada oynayıp kazanmıştık. 2012 yılının ilk çeyreğinde elde ettiğimiz sonuçlar tabir-i caiz ise çift sarılı yumurta gibi. Ama bunun da ötesinde en önemlisi gerçek bir büyüme: Yani hormonsuz!” dedi
3 ayda 787 milyon TL gelir elde etti
2012'nin açıklanan ilk çeyrek dönemi verilerine göre Avea'nın gelirleri, 2011 yılı ilk çeyreğine kıyasla yüzde 12 artarak 787 milyon TL oldu. İlk çeyrek sonuçlarına göre Avea, FAVÖK'ünü (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar) bir önceki yıla göre yüzde 12 artırarak 79 milyon TL'ye çıkardı. 2012 yılı ilk çeyreğinde faturalı müşteri tabanını yüzde 14'lük artışla 5.7 milyona yükselten, toplam müşteri oranını ise yüzde 9 artışla 12.9 milyona çıkaran Avea, ulaştığı yüzde 44 faturalı müşteri oranıyla da sektörde en çok faturalı müşteriye sahip operatör unvanını korudu.
Abone başına konuşma süresini bir önceki yıla göre yüzde 14 artırarak 280 dakikadan 320 dakikaya çıkaran Avea; Avrupa'nın en çok konuşturan 'operatörü' unvanını da elde etti. Akdemir, "Bu açıdan Fransa'yı solladık" dedi. Avea, faturalı müşteri sayısı ve gelirlerdeki artışla abone başına aylık gelir rakamını (ARPU) ise bu dönemde geçen yıla göre yüzde 4'lük artışla 19.1 TL'den 19.9 TL'ye çıkardı.
Mağaza sayısı artıyor
Satış ağında gerçekleştirilen yatırımlarla 2011 yılında adeta bir dönüşüme imza attıklarını ve bu dönüşümün de 2012 yılı ilk çeyreğinde kendisini daha da iyi hissettirdiğini söyleyen Akdemir, “Türkiye genelinde 625'e yakın bayiye yeni mağaza konseptini uygulayarak bayi sayımızı 913'e çıkardık" dedi.
Avea'ya hizmet veren çağrı merkezi sayısını 8'e yükselttiklerini kaydeden Akdemir, "Çağrı merkezlerinde istihdam sayısını ise 2500'e yükselttik. 7.5 milyon çağrının yüzde 80'inden fazlasını ilk 20 saniyede karşılayarak müşteri memnuniyetimizi dünya standartlarının da üstüne çıkardık" şeklinde konuştu. Akdemir, 4G ile ilgili testlerin devam ettiğine işaret ederek, Türkiye'de sundukları 3G hızının başka ülkelerdeki 4G'ye yakın olduğunu bildirdi.
Türkiye'de 40 milyon numara taşındı
Avea CEO'su Erkan Akdemir, 9 Kasım 2008'den bu yana Türkiye'de 40 milyon cep telefonu numarasının bir operatörden diğerine taşındığını söyledi. Bunlardan yüzde 70'inin bir kez, yüzde 20'sinin iki kez, yüzde 10'unun ise 3 ve daha fazla numara taşıdığını kaydeden Akdemir, net kazanan olmalarına rağmen, müşterilerinin neden Avea'dan başka bir operatöre numara taşıdıklarını detaylı analiz ettiklerini belirtti. Akdemir, 2012 yılının ilk 3 ayında net 170 bin abonenin numarasını Avea'ya taşıdığına işaret etti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.