Doktoralı sayısında Çin açık ara önde
YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, doktoralı mezun oranının Çin'de bin kişiye 2.2, ABD'de 1.7, Avrupa Birliği ülkelerinde ise 1.5 olduğuna işaret ederek, "Türkiye'de bu oran bin kişiye 1.19... Yani ülkemizde 10 bin kişiden sadece 12'si doktora yapmış" dedi
29.04.2019 00:00:00





YENİ MESAJ / ANTALYA
Yükseköğretim tarihinde ilk kez kurgulanan ve Türkiye'nin öncelikli 100 tematik alanında doktoralı insan kaynağını artırmak için başlatılan 'YÖK 100/2000 Doktora Burs Projesi'nin ikinci toplantısı Antalya'daki Akdeniz Üniversitesi'nde gerçekleştirildi.
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, burada yaptığı konuşmada, "Her bin kişi içinde doktoralı mezun sayısı Çin'de 2.2, Amerika'da 1.7, Avrupa Birliği ülkelerinde ise 1.5... Türkiye'de bu oran bin kişiye 1.19... Kalkınmış ülkeler arasındaki sıralamamızı yükseltebilmemiz için doktoralı insan kaynağımızı da artırmamız şart.
YÖK 100/2000 Doktora Burs Projesi de bu fikirle ortaya çıktı" dedi. Verilere göre Çin'in 1.4 milyarlık nüfusu içinde 3 milyon 80 bin doktora yapmış durumda. Bu sayı ABD'de 520 bin civarında. Türkiye'de ise doktoralı kişi sayısı yaklaşık 97 bin...
YÖK 100/2000 Doktora Burs Projesi de bu fikirle ortaya çıktı" dedi. Verilere göre Çin'in 1.4 milyarlık nüfusu içinde 3 milyon 80 bin doktora yapmış durumda. Bu sayı ABD'de 520 bin civarında. Türkiye'de ise doktoralı kişi sayısı yaklaşık 97 bin...
Sayısal büyüme iyi de...
Türkiye'de üniversitelerde 43 bin 265'i kız olmak üzere 97 bin öğrencinin doktora yaptığını söyleyen Saraç, doktora öğrencilerinden bazılarının araştırma safhasında laboratuvarlarda olamadıkları için potansiyellerini tam olarak gösteremediklerini belirtti.
"Dünyanın ilk 10 büyük ekonomisinden birisi olma hedefini önüne koymuş Türkiye için yetişmiş doktoralı eleman sayısında çok büyük mesafe kaydetmemiz gerekiyor. Yükseköğretim kurulu sayımız 206, öğrenci sayımız 7 milyon 737 bine ulaştı" diyen Saraç, bu rakamların sayısal büyümeyi gösterdiğini kaydetti.
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına atandığında sayısal büyümeye nitelik, keyfiyet ve kalitenin de eşlik etmesi gerektiğini söylediğini anlatan Saraç, önceliklerinin kalite olduğunu ifade ettiklerini bildirdi.
Saraç, "Misyon farklılaşması ve ihtisaslaşması da gerçekleştirdiğimiz ve yürüttüğümüz ikinci proje oldu. Hedef odaklı uluslararasılaşmada üçüncü projemizdi. 2014'te 48 bin olan yabancı uyruklu öğrenci sayısı an itibariyle 148 bini aşmış durumda" değerlendirmesinde bulundu.
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına atandığında sayısal büyümeye nitelik, keyfiyet ve kalitenin de eşlik etmesi gerektiğini söylediğini anlatan Saraç, önceliklerinin kalite olduğunu ifade ettiklerini bildirdi.
Saraç, "Misyon farklılaşması ve ihtisaslaşması da gerçekleştirdiğimiz ve yürüttüğümüz ikinci proje oldu. Hedef odaklı uluslararasılaşmada üçüncü projemizdi. 2014'te 48 bin olan yabancı uyruklu öğrenci sayısı an itibariyle 148 bini aşmış durumda" değerlendirmesinde bulundu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.