Çin’de perakende satışlar 4.8 trilyon dolara ulaştı
Çin ekonomisinin büyümesinin önemli etkenlerinden biri olan perakende satışlar Ocak-Ekim döneminde yüzde 8.1 artarak 4.8 trilyon dolara ulaştı





Son yıllarda Çin ekonomisinin dinamosunu oluşturan perakende satışlar istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Ulusal İstatistik Bürosu (NBS) tarafından yapılan açıklamaya göre, Çin'in tüketici ürünleri perakende satışları Ocak-Ekim döneminde yıllık yüzde 8.1 artış gösterdi. Toplam perakende satışlar 33.48 trilyon yuana (yaklaşık 4.8 trilyon dolara) ulaştı. Otomobil satışı hariç, söz konusu dönemde büyüme oranı yüzde 9'a ulaştı. NBS'nin rakamları kırsal kesimdeki büyümenin kentleri geçtiğini gösteriyor. Zira kırsal alanlardaki perakende satışlar yüzde 9 artarken, kentsel alanlardaki yüzde 7,9 oldu. Perakende satış rakamlarındaki en büyük artış ise online ticarette yaşandı, Ocak-Ekim döneminde bu alanda yüzde 16.4 artışla güçlü bir genişleme gösterdi.
ŞEVKET TEPETAŞ / İSTANBUL