Beden kalıbı ve madde Hakk’ı görmeye engeldir
İnsan, madde yönü ile hayvanları, mana yönü ile de melekleri temsil eder. Ancak o, ne melek nede hayvandır
19.12.2020 00:27:00





"Bu dünyada beden kalıbı ve madde Hakk'ı görmeye ve O'na vasıl olmaya engeldir. Ruh ise Hakk'ı arama ve O'na yönelme hususunda mukaddes bir hasret yaşamaktadır. Bu hasret ve bu koşuş bütün insanlar için ömür boyu sürecek bir arayışa vesile olmuştur.
Her insan aramaktadır. Arayışta bütün insanlar ortaktırlar. Aranan ve istenen ise Hak'tır. Ancak arayış yol ve metotları farklı olduğundan insanların ekseriyeti sapıtmakta, karanlık vadilere sürüklenmektedirler…" (İslam ve Hz. Mevlana sh:58)

"İnsan, madde yönü ile hayvanları, mana yönü ile de melekleri temsil eder. Ancak o, ne melek nede hayvandır. Maddi esaretten kurtulup, mana âleminin zevkine ererse meleklerden üstün, maddeye esir olursa hayvanlardan aşağı olur." (İslam ve Hz. Mevlana sh:353)
"…Onların kalpleri vardır. Fakat bu kalplerle gerçeği anlayamazlar, gözleri vardır, onlarla göremezler, kulakları vardır fakat işitmezler işte bunlar hayvanlar gibidir, doğrusu daha sapık ve şaşkındırlar. Gafil olanlarda işte bunlardır." (Araf Suresi 179)
Mustafa Hayri Öğüt Efendi (k.s) şöyle diyor;

"İnsan tabiatında âlemde bulunan her varlık mevcuttur. Kimi insan ot gibi, kimi taş gibi, kimi hayvan gibi, kimi kedi, köpek gibi, kimi hava, kimi su, güneş gibi…
Hülasa onda bütün âlemler, tabiatlar vardır. İnsan hangi hayvanın hayatını yaşıyorsa, hangi varlığın hayatını yaşıyorsa, onun varlığı, şahsiyeti odur.
Buna insan denmez, buna beşer denir. İçindeki cevhere kavuşmak isteyip, bu varlıkları geçip, yolculuk yaparak hakikate vasıl olana insan denir." (İslam ve Hz. Mevlana sh:32)
İnsanın maksadı Allah'a vuslattır

"Mahviyet, Hakk'ın varlığında nefsin erimesi, insanın teslimiyet ve itaatinin önündeki engellerin kalkmasıdır. -Ene- (ben) yıkılınca, nefis ülkesinde Hak iktidar olur ve insan gerçek aşk ile dirilir.
Aşk, sevgilinin seveni ihata etmesi, sevenin sevgilide yok olmasıdır. İnsan gönlünde Hakk'ın kendi kendini sevmesidir.
İnsanın maksadı Allah'a vuslattır. Marifet ilmi ancak vuslat ile elde edilir. Vuslat için aslolan üç merhale vardır ki, seyr halinde salik mertebesine göre bu yolda ilim tahsil eder. Bu üç mertebe ve aşk ile aşılır…" (İslam ve Hz. Mevlana sh:135)
H;AknAydn
Her insan aramaktadır. Arayışta bütün insanlar ortaktırlar. Aranan ve istenen ise Hak'tır. Ancak arayış yol ve metotları farklı olduğundan insanların ekseriyeti sapıtmakta, karanlık vadilere sürüklenmektedirler…" (İslam ve Hz. Mevlana sh:58)

"İnsan, madde yönü ile hayvanları, mana yönü ile de melekleri temsil eder. Ancak o, ne melek nede hayvandır. Maddi esaretten kurtulup, mana âleminin zevkine ererse meleklerden üstün, maddeye esir olursa hayvanlardan aşağı olur." (İslam ve Hz. Mevlana sh:353)
"…Onların kalpleri vardır. Fakat bu kalplerle gerçeği anlayamazlar, gözleri vardır, onlarla göremezler, kulakları vardır fakat işitmezler işte bunlar hayvanlar gibidir, doğrusu daha sapık ve şaşkındırlar. Gafil olanlarda işte bunlardır." (Araf Suresi 179)
Mustafa Hayri Öğüt Efendi (k.s) şöyle diyor;

"İnsan tabiatında âlemde bulunan her varlık mevcuttur. Kimi insan ot gibi, kimi taş gibi, kimi hayvan gibi, kimi kedi, köpek gibi, kimi hava, kimi su, güneş gibi…
Hülasa onda bütün âlemler, tabiatlar vardır. İnsan hangi hayvanın hayatını yaşıyorsa, hangi varlığın hayatını yaşıyorsa, onun varlığı, şahsiyeti odur.
Buna insan denmez, buna beşer denir. İçindeki cevhere kavuşmak isteyip, bu varlıkları geçip, yolculuk yaparak hakikate vasıl olana insan denir." (İslam ve Hz. Mevlana sh:32)
İnsanın maksadı Allah'a vuslattır

"Mahviyet, Hakk'ın varlığında nefsin erimesi, insanın teslimiyet ve itaatinin önündeki engellerin kalkmasıdır. -Ene- (ben) yıkılınca, nefis ülkesinde Hak iktidar olur ve insan gerçek aşk ile dirilir.
Aşk, sevgilinin seveni ihata etmesi, sevenin sevgilide yok olmasıdır. İnsan gönlünde Hakk'ın kendi kendini sevmesidir.
İnsanın maksadı Allah'a vuslattır. Marifet ilmi ancak vuslat ile elde edilir. Vuslat için aslolan üç merhale vardır ki, seyr halinde salik mertebesine göre bu yolda ilim tahsil eder. Bu üç mertebe ve aşk ile aşılır…" (İslam ve Hz. Mevlana sh:135)
H;AknAydn
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.