İnternet bankacılığı nedeniyle sorun yaşayan müşterilerin tepkileri arttı, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) sanal güvenlik çalışmasına hız verdi. BDDK, internet bankacılığı hizmetlerinin sunulmasında dikkate alınması gereken konulara ilişkin tebliğ hazırlıyor. BDDK Başkanı Tevfik Bilgin de, kullanım pratiğine ve yaygınlığına ulaşamayan e-imza konusunda temkinli yaklaşıldığına dikkat çekerek, sanal güvenlik için hazırlanan tebliğin tamamlanmak üzere olduğunu bildirdi.BDDK, internet bankacılığı üzerinde dolandırıcılık ve elektronik ortamda banka ve müşterilere yönelik saldırı girişimleri konusunda çalışma başlattı. BDDK, bilgi teknolojilerinin en önemli müşterisi finans sektöründe yaşanan sorunların çözümü için Türkiye Bankalar Birliği ile birlikte yürüttüğü çalışma kapsamında internet hizmetlerinin sunumunda yaşanan sorunların azaltılmasını hedefliyor. Bu kapsamda, geçen hafta da BDDK önderliğinde bir panel düzenlendi. Uzmanlar, internet bankacılığı konusunda hem bankaların hem de müşterilerin yaşadığı sorunlara dikkat çekti. Panelde sunum yapan BDDK Başkanı Tevfik Bilgin de, bilgi teknolojilerine ilişkin hukuksal alt yapı ve düzenlemelerin yeterli olmadığını belirterek, özellikle internet bankacılığı nedeniyle sorun yaşayan müşterilerden gelen tepkilere dikkat çekti. Yargıtay 11'inci Hukuk Dairesi'nin bir davada banka aleyhine karar vermesinin bu seyri değiştirdiğini anlatan Bilgin, "Bankaların da bu gibi sorunlarda hüküm giyen taraf olabileceği görüldü. Dava sonucunun emsal gösterilmek suretiyle diğer davalarda da müşteri lehine karar alınabileceği yönünde fikirler belirdi" dedi. BDDK Başkanı Bilgin, bilgi teknolojilerinin güvenli kullanımına yönelik teknikler üzerinde çalışmaların yapıldığını, ancak etkin ve pratik kullanım alt yapısının oluştuğunu söylemenin mümkün olmadığını belirtti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.