Ayakkabı alanlar Alo 175'in müdavimi oluyor!
Ticaret Bakanlığına geçen yıl ulaşan tüketici şikayetlerinde ilk sırayı 100 bin 448 ile ayakkabıya yönelik şikayetler alırken bunu kıyafet, kredi kartı üyelik ücretleri, cep telefonu, mobilya ve internet aboneliklerine ilişkin şikayetler izledi. Satın aldığı ayakkabıdan ya da diğer ürünlerden memnun olmayan vatandaşlar Alo 175 Tüketici Şikayet Hattı'nı arıyor!
15.03.2025 13:15:00 / Güncelleme: 15.03.2025 13:19:28
Haber Merkezi/AA
Haber Merkezi/AA





Tüketiciler, CİMER, e-Devlet, e-posta, yazılı başvuru gibi yöntemlerle pek çok konudaki şikayetlerini Ticaret Bakanlığına ulaştırıyor. Bu kapsamda, geçen yıl Bakanlığa ayıplı mal ve hizmetler, mesafeli sözleşmeler, ticari reklam ve haksız ticari uygulamalar, garanti belgesi, satış sonrası hizmetler ve abonelik sözleşmeleri gibi konularda 146 bin 130 tüketici şikayeti başvurusu yapıldı. Geçen yıl tüketici hakem heyetlerine ise 755 bin 997 başvuru gelirken bunlardan 762 bin 100'ü karara bağlandı. Uyuşmazlığa konu ürünlerin değeri 7 milyar lirayı geçti.
Ayakkabı ilk sırada
Yapılan başvurulara ürün ve hizmet bazında bakıldığında, en çok ayakkabı ürünlerine yönelik şikayette bulunulduğu görüldü. Söz konusu ürüne yönelik 100 bin 448 başvuru gelirken bunlar toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 13.2'sini oluşturdu. Ayakkabıyı, 36 bin 800 başvuruyla kıyafet, 36 bin 725 ile kredi kartı üyelik ücreti, 30 bin 959 ile cep telefonu, 29 bin 846 ile mobilya ve 28 bin 733 başvuruyla internet aboneliklerine yönelik şikayetler takip etti. Geçen yıl firmalara 4.5 milyar lira idari para cezası uygulandı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.