Avrupalı tüketicilerin yüzde 78'i, krizle birlikte günlük harcamalarını kıstı. Her dört Avrupalıdan biri de ekonomik krizden ötürü emekliliğini erteledi.
MasterCard Avrupa'nın, küresel ekonomik krizin Avrupalı tüketiciler üzerindeki etkisini saptamak amacıyla yaptırdığı araştırmanın, tüketici davranışlarının II. Dünya Savaşından bu yana, ilk kez bu kadar belirgin şekilde değiştiğini gösterdiği bildirildi.Araştırma sonuçlarının, daha kontrollü harcayan, bütçe yönetimine ve tasarrufa önem veren 'yeni tüketici' kavramını da ortaya çıkardığı, Avrupalı tüketicilerin yüzde 78'inin günlük harcamalarını kısmayı planladığı ve her dört Avrupalıdan birinin de ekonomik krizden ötürü emekliliğini ertelemeyi düşündüğü kaydedildi.Araştırma, Avrupa'daki altı ülkede, 3000'den fazla tüketici ile yapıldı. Anketi cevaplayan Avrupalı tüketicilerin yüzde 78'i günlük harcamalarını kısmayı planlıyor. İtalyan tüketicilerin yüzde 89'u, Fransız tüketicilerin yüzde 85'i, Avrupa genelinde ise anket yapılanların yüzde 78'i önümüzdeki dönemde günlük harcamalarını azaltacağını belirtiyor. İçinde olunan ekonomik durgunluğun fiyat artışlarını hafifletmesine rağmen, tüketicilerde temel ihtiyaçlarının karşılanmasına dair endişelerin devam ettiği görülüyor.2008 yılında emlak sektörü, bankacılık sektörü ve borsalardaki çöküşlerin yaşattığı üçlü şokun, Avrupalılar'daki "refahın giderek artmaya devam ettiği" algısını ciddi şekilde yok ettiği görülüyor. Araştırma, her dört Avrupalıdan birinin ekonomik krizden ötürü emekliliğini ertelemeyi, yüzde 65'inin ise 2008 yılının kayıplarını telafi etmek üzere daha fazla tasarruf yapmayı planladığını ortaya çıkardı.
İşlerini kaybetmekten korkuyorlarPerakendecilerin, krize ilk tepki olarak önümüzdeki 12 ay boyunca maliyetleri düşürme önlemlerini sürdürecek olmalarının açığa çıkmasıyla iş güvencesine yönelik endişelerin arttığı görülüyor. Bu da tüketici güvenini olumsuz etkiliyor. Baltık ülkelerinde yaşayanların yüzde 43'ü, İspanyolların ise yüzde 38'i, 2009 yılında işlerini kaybedeceğini düşünüyor. İşlerini kaybetme konusunda en az endişelenen tüketiciler ise Fransızlar (yüzde 18) ve Almanlar (yüzde 19).
MasterCard Avrupa'nın, küresel ekonomik krizin Avrupalı tüketiciler üzerindeki etkisini saptamak amacıyla yaptırdığı araştırmanın, tüketici davranışlarının II. Dünya Savaşından bu yana, ilk kez bu kadar belirgin şekilde değiştiğini gösterdiği bildirildi.Araştırma sonuçlarının, daha kontrollü harcayan, bütçe yönetimine ve tasarrufa önem veren 'yeni tüketici' kavramını da ortaya çıkardığı, Avrupalı tüketicilerin yüzde 78'inin günlük harcamalarını kısmayı planladığı ve her dört Avrupalıdan birinin de ekonomik krizden ötürü emekliliğini ertelemeyi düşündüğü kaydedildi.Araştırma, Avrupa'daki altı ülkede, 3000'den fazla tüketici ile yapıldı. Anketi cevaplayan Avrupalı tüketicilerin yüzde 78'i günlük harcamalarını kısmayı planlıyor. İtalyan tüketicilerin yüzde 89'u, Fransız tüketicilerin yüzde 85'i, Avrupa genelinde ise anket yapılanların yüzde 78'i önümüzdeki dönemde günlük harcamalarını azaltacağını belirtiyor. İçinde olunan ekonomik durgunluğun fiyat artışlarını hafifletmesine rağmen, tüketicilerde temel ihtiyaçlarının karşılanmasına dair endişelerin devam ettiği görülüyor.2008 yılında emlak sektörü, bankacılık sektörü ve borsalardaki çöküşlerin yaşattığı üçlü şokun, Avrupalılar'daki "refahın giderek artmaya devam ettiği" algısını ciddi şekilde yok ettiği görülüyor. Araştırma, her dört Avrupalıdan birinin ekonomik krizden ötürü emekliliğini ertelemeyi, yüzde 65'inin ise 2008 yılının kayıplarını telafi etmek üzere daha fazla tasarruf yapmayı planladığını ortaya çıkardı.
İşlerini kaybetmekten korkuyorlarPerakendecilerin, krize ilk tepki olarak önümüzdeki 12 ay boyunca maliyetleri düşürme önlemlerini sürdürecek olmalarının açığa çıkmasıyla iş güvencesine yönelik endişelerin arttığı görülüyor. Bu da tüketici güvenini olumsuz etkiliyor. Baltık ülkelerinde yaşayanların yüzde 43'ü, İspanyolların ise yüzde 38'i, 2009 yılında işlerini kaybedeceğini düşünüyor. İşlerini kaybetme konusunda en az endişelenen tüketiciler ise Fransızlar (yüzde 18) ve Almanlar (yüzde 19).
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.