Van Ticaret Borsası Başkanı Feridun Irak,yaklaşık üç ay önce başlayan Avrasya tren seferlerine her geçen gün ilginin azaldığını bildirdi. Van Ticaret Borsası Başkanı Feridun Irak, İstanbul-Van-Tahran arasında 8 yıl aradan sonra ilk kez 12Mart 2001 tarihinde başlayan tren seferlerine, mesafenin uzunluğu ve aradaki feribot taşımacılığından dolayı ilginin azaldığını söyledi. Irak, Avrasya tren seferlerinin azalan ilgiden dolayı kaldırılacağı endişesi içinde olduğunu belirterek şöyle konuştu: "İran'la Türkiye arasında başlatılan yolcu taşımacılığının dışında, önemli olan Van-Tebriz tren hattının karşılıklı olarak başlamasıdır. Bu seferlerin başlaması beraberinde bavul ticaretini de getirecektir. Bavul ticareti, her iki ülkenin dar gelirli vatandaşlarıiçin önemli bir geçim kaynağı olacaktır. Van- Tebriz arasındaki taşımcılığın daha çok ilgi göreceğine inanıyorum. Bunun sağlanması halinde ekonomiye ve turizme büyük katkı sağlayacaktır."
Feribot taşımacılığı uyarısı
VATBO Başkanı Feridun Irak, tren taşımacılığının ucuz ve güvenilir olmasının dışında petrol ithalatçılığı açısından da oldukça tasarruflu olduğunu kaydederek "Ancak, Tahran-Van-İstanbul arasındaki tren taşımacılığı, araya giren feribot taşımacılığı nedeniyle, zaman kaybına neden olurken, maliyeti ise daha yüksek olmaktadır. Van Gölü üzerinde tren ulaşımını sağlayan iki adet feribot karşılıklı olarak 24 saat içinde 2 sefer yapmaktadır. Bu seferlerde taşınan 900 ton yükün taşınma maliyeti günlük olarak 8 milyardır. Ancak demiryolları bağlantısının karadan yapılması halinde, söz konusu miktarın taşınma maliyeti 1 milyarın altına düşeceği gibi 6 saatte yapılan ulaşım yaklaşık 1 saatte gerçekleşecektir. Böyle devam ederse yılda yaklaşık 25 trilyon liralık akaryakıt boşuna tüketilmiş olacaktır"dedi.
Feribot taşımacılığı uyarısı
VATBO Başkanı Feridun Irak, tren taşımacılığının ucuz ve güvenilir olmasının dışında petrol ithalatçılığı açısından da oldukça tasarruflu olduğunu kaydederek "Ancak, Tahran-Van-İstanbul arasındaki tren taşımacılığı, araya giren feribot taşımacılığı nedeniyle, zaman kaybına neden olurken, maliyeti ise daha yüksek olmaktadır. Van Gölü üzerinde tren ulaşımını sağlayan iki adet feribot karşılıklı olarak 24 saat içinde 2 sefer yapmaktadır. Bu seferlerde taşınan 900 ton yükün taşınma maliyeti günlük olarak 8 milyardır. Ancak demiryolları bağlantısının karadan yapılması halinde, söz konusu miktarın taşınma maliyeti 1 milyarın altına düşeceği gibi 6 saatte yapılan ulaşım yaklaşık 1 saatte gerçekleşecektir. Böyle devam ederse yılda yaklaşık 25 trilyon liralık akaryakıt boşuna tüketilmiş olacaktır"dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.