Dünyanın en büyük ev eşyası üreticilerinden Amerikan Nevell - Rubbermaid şirketi tarafından üretilen tuvalet fırçalarının 'Turk's Head (Türk kafası)' etiketiyle satılması tepkiyle karşılandı
ABD'nin tuvalet fırçalarının 'Türk kafa' etiketiyle satışına karşı hukuk mücadelesi başlatıldı.Dünyanın en büyük ev eşyası üreticilerinden Amerikan Nevell - Rubbermaid şirketi tarafından üretilen tuvalet fırçalarının ABD'de 'Turk's Head (Türk kafası)' etiketiyle satıldığı ortaya çıktı. ABD'de temizlik firmasında görevli bir Türkün uyarısı sonucu fark edilen skandalın durdurulması için Türk-Amerikan Hukuki Savunma Fonu (TALDF) şirket yönetimi nezdinde girişimde bulundu. 2008'de 90 ülkede 6.5 milyar dolarlık ev eşyası satışı gerçekleştiren Rubbermaid yönetimi yaptığı inceleme sonucunda "Bu etiketleme bize ait değil. Ama biz tüm pazarlama ekiplerimizi ve satış yaptığımız süpermarketleri bu tün tanımlamanın kullanılmaması konusunda eğiteceğiz" sözü verdi.
Hukuk mücadelesi başladıABD'de bir temizlik firmasında çalışan Türk kökenli bir Amerikalının uyarısıyla fark edilen ilginç tanımlama tepki toplayınca, Türk toplumunu Amerikan hukuk sistemi içinde kendi hakları konusunda bilinçlendirilmesi için kurulan TALDF, Atlanta merkezli Nevell Rubbermaid şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Mark Ketchum'a resmi bir yazıyla şikayet başvurusunda bulundu. Rubbermaid'in satış yaptığı toptancılar ile fırçaların satıldığı süpermarketler ve internet alışveriş sitelerinde ürünün 'Türk kafalı' ibaresiyle satıldığını belirten TALDF avukatları Bruce Fein ve David Saltzman, başvurularında, "Bu hem Amerika'daki Türkler hem de kendisini Türk gören herkes için çok aşağılayıcı bir hakaret. Bir tuvalet fırçası, herhangi bir etnisite ya da ırkı tanımlarken kesinlikle kullanılamaz. Tüm toptancılarınızı ve diğer perakende satış mağazalarını derhal uyarmanızı ve ürünlerinizin Türkleri kıracak biçimde tanımlamalarla pazarlanmasını engellemenizi istiyoruz" talebinde bulundu.
Şirket kaldırmaya söz verdiTALDF başvurusu üzerine yürütülen inceleme sonucunda Rubbermaid'in Hukuk İşlerinden sorumlu Başkan Yardmcısı John Stipancich imzasıyla gönderilen yanıtta, "tüm pazarlama ve satış ekiplerinin bu tür ifadeler kullanılmaması yönünde eğitimden geçirileceği" sözü verildi.Sözkonusu tuvalet fırçalarının kendileri tarafından 'Türk kafalı' tanımıyla üretilmediğini ve bu ibareyle pazarlanması yönünde bir telkinleri olmadığını belirten Stipancich yanıtında, "İş yaptığımız tüm pazarlama ve satış birimlerini böyle bir ifadenin kullanımının doğuracağı olası olumsuz sonuçlar konusunda bilinçlendireceğiz ve böyle bir ifade kullanmayı sürdürmekten kaçınmalarını isteyeceğiz" dedi
ABD'nin tuvalet fırçalarının 'Türk kafa' etiketiyle satışına karşı hukuk mücadelesi başlatıldı.Dünyanın en büyük ev eşyası üreticilerinden Amerikan Nevell - Rubbermaid şirketi tarafından üretilen tuvalet fırçalarının ABD'de 'Turk's Head (Türk kafası)' etiketiyle satıldığı ortaya çıktı. ABD'de temizlik firmasında görevli bir Türkün uyarısı sonucu fark edilen skandalın durdurulması için Türk-Amerikan Hukuki Savunma Fonu (TALDF) şirket yönetimi nezdinde girişimde bulundu. 2008'de 90 ülkede 6.5 milyar dolarlık ev eşyası satışı gerçekleştiren Rubbermaid yönetimi yaptığı inceleme sonucunda "Bu etiketleme bize ait değil. Ama biz tüm pazarlama ekiplerimizi ve satış yaptığımız süpermarketleri bu tün tanımlamanın kullanılmaması konusunda eğiteceğiz" sözü verdi.
Hukuk mücadelesi başladıABD'de bir temizlik firmasında çalışan Türk kökenli bir Amerikalının uyarısıyla fark edilen ilginç tanımlama tepki toplayınca, Türk toplumunu Amerikan hukuk sistemi içinde kendi hakları konusunda bilinçlendirilmesi için kurulan TALDF, Atlanta merkezli Nevell Rubbermaid şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Mark Ketchum'a resmi bir yazıyla şikayet başvurusunda bulundu. Rubbermaid'in satış yaptığı toptancılar ile fırçaların satıldığı süpermarketler ve internet alışveriş sitelerinde ürünün 'Türk kafalı' ibaresiyle satıldığını belirten TALDF avukatları Bruce Fein ve David Saltzman, başvurularında, "Bu hem Amerika'daki Türkler hem de kendisini Türk gören herkes için çok aşağılayıcı bir hakaret. Bir tuvalet fırçası, herhangi bir etnisite ya da ırkı tanımlarken kesinlikle kullanılamaz. Tüm toptancılarınızı ve diğer perakende satış mağazalarını derhal uyarmanızı ve ürünlerinizin Türkleri kıracak biçimde tanımlamalarla pazarlanmasını engellemenizi istiyoruz" talebinde bulundu.
Şirket kaldırmaya söz verdiTALDF başvurusu üzerine yürütülen inceleme sonucunda Rubbermaid'in Hukuk İşlerinden sorumlu Başkan Yardmcısı John Stipancich imzasıyla gönderilen yanıtta, "tüm pazarlama ve satış ekiplerinin bu tür ifadeler kullanılmaması yönünde eğitimden geçirileceği" sözü verildi.Sözkonusu tuvalet fırçalarının kendileri tarafından 'Türk kafalı' tanımıyla üretilmediğini ve bu ibareyle pazarlanması yönünde bir telkinleri olmadığını belirten Stipancich yanıtında, "İş yaptığımız tüm pazarlama ve satış birimlerini böyle bir ifadenin kullanımının doğuracağı olası olumsuz sonuçlar konusunda bilinçlendireceğiz ve böyle bir ifade kullanmayı sürdürmekten kaçınmalarını isteyeceğiz" dedi
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.