2012'nin 12 dijital eğilimi
Dijital mecra baş döndürücü bir hızla büyüyüp kimi sektörler için ‘ana mecra' olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Araştırma sektörü şirketlerinden Millward Brown 2012'nin 12 dijital trendini ortaya koydu
30.01.2012 00:00:00
Dijital mecraya yatırım yapan markaların sayısı gün geçtikçe artarken bu mecrada ki yeniliklerde her geçen gün artıyor. Araştırma şirketi Millward Brown'ın deneyimli uzmanları bu durumdan yola çıkarak 2012'nin 12 dijital trendini ortaya koyduğu oldukça çarpıcı raporu açıkladı. İşte o eğilimler...
1) Oyunlaştırmanın gizemi çözüldü: Büyük markalar artık daha da çok oyuncu.
Oyun tasarım teknikleri ve mekaniklerini oyun olmayan ortamlara uygulayarak insanların katılımını sağlamak ve motive etmek oyunlaştırmanın kuralı. Puanlar, seviye atlama, madalya, hedefe ulaşmak, sanal para, bulmaca, yapboz gibi oyun konseptleri büyüyen bu trende dahil oluyor ve eğitimden iş hayatına, sağlıklı yaşamdan yeşil harekete, gelişmiş marka deneyiminden bağlılığa kadar tüm alanlara yayılıyor.
2) Sadece dokun! Mobil cüzdanın yanında... Cep telefonlarımız tıpkı cüzdanlarımız gibi yanımızda taşıdığımız bir gereklilik oldu. Peki ya bu ikisi birleşirse? Yıllar geçtikçe, ödeme şekillerimiz de değişti. Şu anda ise yeni bir çağın eşiğindeyiz: “mobil ödeme sistemleri”. 2012'de “Mobil Cüzdanların yükselişini göreceğiz. Şu anda cep telefonlarıyla yapabildiğimiz bir sürü ödeme şekli var; ancak en heyecan verici teknolojik gelişmelerden birisi Near Field Communİcatton - Yakın Alan İletişimi (NFC). NFC, çok yakın bir uzaklıkta iki cihaz arasında veri transferi sağlıyor. Markete yaptığınız kısa yolculuğu düşünün. Sepetinizi doldurduktan sonra marketten hızla çıkmak istediğinizde nakit parayla uğraşmak ya da manyetiği bozuk kartınızı makineye okutmaya çalışmak yerine, cep telefonunuzu yaklaştırıp okuyucuya dokundurun ve gitmeye hazırsınız.
3) Sanal Birliktelik: TV ve sosyal medya, etkileşim ve araştırma için uygulama, teknoloji ve platformlarla büyük bir patlama yaşayacak. TV programlarıyla insanlarla etkileşime geçecek sosyal uygulama, teknoloji ve platformlar 2012'de patlama yaşayacak. İnsanların henüz düşünemediğimiz yollarla TV programlarıyla iletişime geçecekleri yenilikler göreceğiz. Sosyal medyanın yükselişiyle TV, hem izleyici hem de TV kanalları için daha büyük bir etkileşim ve bağlantı merkezi olacak.
4) İnternet videoları oturma odamızda... 2012'de video tüketimi, yeni içeriklerle gelişmiş bir hal almaya başlayacak.
5) Mobil pazarlama her zamankinden daha yerel ve sosyal olacak. En başarılı pazarlama mesajları, doğru zamanlamayla lokasyon ve bağlantıyı birleştirenler olacak. Bugün, ABD'li cep telefonu sahiplerinin yüzde 28'i cep telefonlarının bulundukları konumu baz alıyor. Mesela süpermarket reklamı, siz o anda neredeyseniz ona göre gelecek!
6) Büyüme: Gerçekten önemli olan tek uygulama. iPhone'un satış rakamları rekor kırmaya devam ederken Android uygulamalar da artacak. Satılan her yeni cihaz, yeni bir uygulama yaratıyor ya da ikinci el bir akıllı telefonu yeniden kullanım için gelişmekte olan bir pazara sunuyor.
7) Sosyal tüketim ürünleri e-ticaret... Şu anda toplam hızlı tüketim ürünlerinin satışının yüzde 5'ini oluşturan e-ticaret, internet/online market alışverişinin her geçen gün daha popüler olmasıyla sürekli büyüme gösteriyor.
8) Sosyal grafik, marka ölçümlemesi için anlamlı veri oluşturacak. Facebook şu anda kesinlikle sosyal grafiğimizi elinde tutuyor. Gerçek yaşam sosyal ağlarımız, özel ve profesyonel hayatlarımız 750 milyondan fazla kullanıcıyla birleşiyor. Neredeyse her sosyal platform, kullanıcı deneyimini desteklemek, sundukları hizmete ve kullanıcılarına daha fazla değer yaratmak için Facebook Connect'ten faydalanıyor.
9) Online mevzuat oluşacak... Mobil ve dijitalin her yerde medya bağı ve etkileşimine yol açmasıyla, tüketiciler kendi çevirimiçi faaliyetleri hakkında paylaşılan verileri yönetmek için ödeme yapma ihtimali ile karşı karşıya olacak. Kimlik bilgilerini yönetecek uygulamalar için para vermek, aksi takdirde ücretsiz olacak içerikler için ödeme yapmak gibi durumlarla karşılaşacaklar ya da sadece bilgi paylaşımının bir ücrete tabii olduğu ağlara girmeyi bırakacaklar.
10) Kesintisiz paylaşım... Sosyal ağlar günümüz çevirimiçi deneyiminin bütünleyici bir parçası oldu. Kullanıcılara kendilerini diğerlerinden farklı kılmayı başaran sosyal ağlar, geleceğin sosyal ağları olacak; çevirimiçi trafik, platrorm-tanımlı değil içerik-yönlü olacak. Bu trendin başlangıcını birçok web sayfasında bulunan “paylaş” butonunda görüyoruz. Dünyanın en büyük 10 bin web sitesinin yüzde 80'inin benzer bağlantıları olduğu tahmin ediliyor.
11) Çin; mikro-blog, sosyal ağ ve bilgi portallarının birleşmesiyle “tek merkezli hizmetleri tecrübe edecek... Sosyal medyadaki büyüme, tüm dünyada ve dünyanın en kalabalık ülkesi Çin'de tartışmasız büyük yankı uyandırdı. Çin'de Facebook resmi olarak kapalı olsa da, sosyal medya Ren Ren ve Kaixin gibi yerel alternatiflerle gelişiyor; her iki ağ da yerel halk tarafından yoğun olarak kullanılıyor. Bu akım, tıpkı Çin'de olduğu gibi, mikro bloglarm gelişiyle hız kazanıyor.
12) Online reklam: Gerçek zamanlı karar alma sahnede...
1) Oyunlaştırmanın gizemi çözüldü: Büyük markalar artık daha da çok oyuncu.
Oyun tasarım teknikleri ve mekaniklerini oyun olmayan ortamlara uygulayarak insanların katılımını sağlamak ve motive etmek oyunlaştırmanın kuralı. Puanlar, seviye atlama, madalya, hedefe ulaşmak, sanal para, bulmaca, yapboz gibi oyun konseptleri büyüyen bu trende dahil oluyor ve eğitimden iş hayatına, sağlıklı yaşamdan yeşil harekete, gelişmiş marka deneyiminden bağlılığa kadar tüm alanlara yayılıyor.
2) Sadece dokun! Mobil cüzdanın yanında... Cep telefonlarımız tıpkı cüzdanlarımız gibi yanımızda taşıdığımız bir gereklilik oldu. Peki ya bu ikisi birleşirse? Yıllar geçtikçe, ödeme şekillerimiz de değişti. Şu anda ise yeni bir çağın eşiğindeyiz: “mobil ödeme sistemleri”. 2012'de “Mobil Cüzdanların yükselişini göreceğiz. Şu anda cep telefonlarıyla yapabildiğimiz bir sürü ödeme şekli var; ancak en heyecan verici teknolojik gelişmelerden birisi Near Field Communİcatton - Yakın Alan İletişimi (NFC). NFC, çok yakın bir uzaklıkta iki cihaz arasında veri transferi sağlıyor. Markete yaptığınız kısa yolculuğu düşünün. Sepetinizi doldurduktan sonra marketten hızla çıkmak istediğinizde nakit parayla uğraşmak ya da manyetiği bozuk kartınızı makineye okutmaya çalışmak yerine, cep telefonunuzu yaklaştırıp okuyucuya dokundurun ve gitmeye hazırsınız.
3) Sanal Birliktelik: TV ve sosyal medya, etkileşim ve araştırma için uygulama, teknoloji ve platformlarla büyük bir patlama yaşayacak. TV programlarıyla insanlarla etkileşime geçecek sosyal uygulama, teknoloji ve platformlar 2012'de patlama yaşayacak. İnsanların henüz düşünemediğimiz yollarla TV programlarıyla iletişime geçecekleri yenilikler göreceğiz. Sosyal medyanın yükselişiyle TV, hem izleyici hem de TV kanalları için daha büyük bir etkileşim ve bağlantı merkezi olacak.
4) İnternet videoları oturma odamızda... 2012'de video tüketimi, yeni içeriklerle gelişmiş bir hal almaya başlayacak.
5) Mobil pazarlama her zamankinden daha yerel ve sosyal olacak. En başarılı pazarlama mesajları, doğru zamanlamayla lokasyon ve bağlantıyı birleştirenler olacak. Bugün, ABD'li cep telefonu sahiplerinin yüzde 28'i cep telefonlarının bulundukları konumu baz alıyor. Mesela süpermarket reklamı, siz o anda neredeyseniz ona göre gelecek!
6) Büyüme: Gerçekten önemli olan tek uygulama. iPhone'un satış rakamları rekor kırmaya devam ederken Android uygulamalar da artacak. Satılan her yeni cihaz, yeni bir uygulama yaratıyor ya da ikinci el bir akıllı telefonu yeniden kullanım için gelişmekte olan bir pazara sunuyor.
7) Sosyal tüketim ürünleri e-ticaret... Şu anda toplam hızlı tüketim ürünlerinin satışının yüzde 5'ini oluşturan e-ticaret, internet/online market alışverişinin her geçen gün daha popüler olmasıyla sürekli büyüme gösteriyor.
8) Sosyal grafik, marka ölçümlemesi için anlamlı veri oluşturacak. Facebook şu anda kesinlikle sosyal grafiğimizi elinde tutuyor. Gerçek yaşam sosyal ağlarımız, özel ve profesyonel hayatlarımız 750 milyondan fazla kullanıcıyla birleşiyor. Neredeyse her sosyal platform, kullanıcı deneyimini desteklemek, sundukları hizmete ve kullanıcılarına daha fazla değer yaratmak için Facebook Connect'ten faydalanıyor.
9) Online mevzuat oluşacak... Mobil ve dijitalin her yerde medya bağı ve etkileşimine yol açmasıyla, tüketiciler kendi çevirimiçi faaliyetleri hakkında paylaşılan verileri yönetmek için ödeme yapma ihtimali ile karşı karşıya olacak. Kimlik bilgilerini yönetecek uygulamalar için para vermek, aksi takdirde ücretsiz olacak içerikler için ödeme yapmak gibi durumlarla karşılaşacaklar ya da sadece bilgi paylaşımının bir ücrete tabii olduğu ağlara girmeyi bırakacaklar.
10) Kesintisiz paylaşım... Sosyal ağlar günümüz çevirimiçi deneyiminin bütünleyici bir parçası oldu. Kullanıcılara kendilerini diğerlerinden farklı kılmayı başaran sosyal ağlar, geleceğin sosyal ağları olacak; çevirimiçi trafik, platrorm-tanımlı değil içerik-yönlü olacak. Bu trendin başlangıcını birçok web sayfasında bulunan “paylaş” butonunda görüyoruz. Dünyanın en büyük 10 bin web sitesinin yüzde 80'inin benzer bağlantıları olduğu tahmin ediliyor.
11) Çin; mikro-blog, sosyal ağ ve bilgi portallarının birleşmesiyle “tek merkezli hizmetleri tecrübe edecek... Sosyal medyadaki büyüme, tüm dünyada ve dünyanın en kalabalık ülkesi Çin'de tartışmasız büyük yankı uyandırdı. Çin'de Facebook resmi olarak kapalı olsa da, sosyal medya Ren Ren ve Kaixin gibi yerel alternatiflerle gelişiyor; her iki ağ da yerel halk tarafından yoğun olarak kullanılıyor. Bu akım, tıpkı Çin'de olduğu gibi, mikro bloglarm gelişiyle hız kazanıyor.
12) Online reklam: Gerçek zamanlı karar alma sahnede...
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.