Türkiye'de, normal dönemlerde Avrupa standartlarının altında seyreden ortalama şeker ve çikolata tüketiminin, bayramlarda büyük artış gösterdiği bildirildi. Ülker İstişare Konseyi Üyesi ve Grup Sözcüsü Metin Yurdagül, Türk örf ve adetlerinde bayramlık ve hediyelik şeker ile çikolatanın, ayrı bir anlam ve önemi bulunduğunu söyledi. Türk insanının, aile ve dost ziyaretlerine, özellikle bayram gibi özel günlerde eli boş gitmek istemediğini ifade eden Yurdagül, bu nedenle hediyelik şeker ve çikolata satışlarının bayram dönemlerinde daha ön plana çıktığını belirtti."Bayramlarda çikolata satışları 8 kat artıyor''Yurdagül, siparişle ürün sevkıyat süreçlerinin tamamlanmasının ardından bayramlık şekerlerin raflardaki yerlerini aldığını kaydederek, şöyle konuştu: "Bayramlar dışında Avrupa standartları altında seyreden şeker ve çikolata kişi başı ortalama tüketimleri, bayram sezonunda artış göstermekte. Çikolata satışları, bayram sezonunda diğer ayların ortalamalarına göre 8 kat artmakta. İkramlık çikolata talebi, bu sene geçen seneye göre artış trendinde. 2001 krizi sonrası çikolata tüketimi artmakla beraber, en kayda değer büyümenin 2006 senesinde yaşandığını söyleyebiliriz. Yıllık şeker satışlarının dörtte biri de bayramlarda gerçekleşiyor.''Ambalajlı şekerlemeTürkiye'nin, ambalajlı şekerleme konusunda Avrupa'nın gerisinde olduğunu ve bu alanda katedeceği mesafe bulunduğunu dile getiren Yurdagül, şunları kaydetti: "Bunun temel nedenlerinden biri bizim kültürümüzde tatlının ayrı bir yerinin olmasıdır. Avrupa kültüründen farklı olarak, Türk insanı tatlı ihtiyacını ambalajlı şekerleme ürünlerinden çok geleneksel tatlılarla karşılamaktadır. Aradaki farkta, Avrupa ile Türkiye arasındaki gelir seviyesinin de etkisi bulunmaktadır. Bununla birlikte yenilikçi ambalaj ve ürünlerin hayatımıza katılmasıyla şeker pazarı Türkiye'de ciddi bir gelişim göstermektedir.''
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.