Tüketiciler Birliği bünyesinde, "hak ihlaline uğradığını'' düşünenlerin mağduriyetlerini çözümlemeye yardımcı olmak amacıyla oluşturulan "Başvuru Merkezi''ne, yılın 6 aylık döneminde, 3 bin 571 şikayet gerçekleştirildiği bildirildi.
En çok şikayette bulunan iller sıralamasında İstanbul, başvuru yönteminde ise internet ilk sırada yer alırken, sorunu olanların yüzde 37,41'i kredi kartı faizinden yakındı. Başvuru yönteminde ise yüzde 59,12 ile internetin ilk sırada, yüzde 24,17 ile telefonla yapılan şikayetlerin ikinci, yüzde 9,16 ile MSN ile yapılanların ise üçüncü sırada yer aldığı ifade edildi. Başvuranların yüzde 37,41'i kredi kartı faizinden, yüzde 24,64'ü ayıplı mal, yüzde 11,90'ı ayıplı hizmet, yüzde 7,81 bilgi talebi, yüzde 5,10'u kapıdan satış, yüzde 6,89'u servis hizmetlerinden, yüzde 3,25'i mesafeli (internet üzerinden yapılan) satıştan yakındı. Ayıplı hizmet şikayetlerinin yüzde 25,18'inin iletişim sektöründen geldiği belirtildi.
En çok şikayette bulunan iller sıralamasında İstanbul, başvuru yönteminde ise internet ilk sırada yer alırken, sorunu olanların yüzde 37,41'i kredi kartı faizinden yakındı. Başvuru yönteminde ise yüzde 59,12 ile internetin ilk sırada, yüzde 24,17 ile telefonla yapılan şikayetlerin ikinci, yüzde 9,16 ile MSN ile yapılanların ise üçüncü sırada yer aldığı ifade edildi. Başvuranların yüzde 37,41'i kredi kartı faizinden, yüzde 24,64'ü ayıplı mal, yüzde 11,90'ı ayıplı hizmet, yüzde 7,81 bilgi talebi, yüzde 5,10'u kapıdan satış, yüzde 6,89'u servis hizmetlerinden, yüzde 3,25'i mesafeli (internet üzerinden yapılan) satıştan yakındı. Ayıplı hizmet şikayetlerinin yüzde 25,18'inin iletişim sektöründen geldiği belirtildi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.