‘Televizyon’ tutkuları tetikliyor
Tutkunun ne olduğunu ortaya çıkarmak için şimdiye kadar yapılmış en büyük çalışmalardan olan Discovery’nin yürüttüğü bu küresel araştırma, Türkiye’de tutkuları tetikleyen mecralar arasında yüzde 93 ile televizyonun ilk sırada geldiğini ortaya koydu
18.01.2020 12:23:00





Discovery tarafından finanse edilen tutkunun ne olduğunu ortaya çıkarmak için gerçekleştirilen küresel ankette, 13 ülkeden 13 bin katılımcı yer aldı. Katılımcıların yüzde 93'üne göre televizyon tutkuları tetikleyen en önemli mecra iken, ikinci sırayı yüzde 67 ile sosyal medya, üçüncü sırayı ise "diğer insanlar" alıyor. Televizyon, tutkularımızı tetikleme konusunda sosyal medya dahil olmak üzere diğer bütün mecralardan daha etkili. Araştırmaya göre, 35-54 yaş grubu arasında televizyonunun bir tutkuyu tetikleme olasılığı, sosyal medyadan beş kat daha fazla. Erişilmesi diğer yaş gruplarına nazaran daha zor olan 18-24 yaş grubu arasında bile televizyonun bir tutkuyu tetiklemesi, sosyal medyaya oranla iki kat daha mümkün görünüyor.
Türkiye 2. sırada yer alıyor
10 kişinin 8'inden fazlasının bir veya daha fazla tutkusu var. Katılımcıların yüzde 56'sı kendilerini "gerçekten tutkulu" olarak tanımlarken, tutkulu oldukları konulardaki aktivitelere yüksek katılım gösteriyorlar. Türkiye'de ise tutkularına gerçekten bağlı olanların oranı yüzde 63 ve global ortalamanın üzerinde. Dünyada bireylerin ortalama 4 tane tutkusu mevcutken, Türkiye'de bireylerin ortalama 4.8 adet tutkusu bulunuyor. Türkiye, insanların ortalama sahip olduğu tutku sayısında Güney Afrika'nın ardından 2. sırada yer alıyor. Türkiye'de ilham için kaynak aldığımız başlıca mecralar dünya ile paralellik gösterirken, diğer ülkelerden farklı olarak akranlarımızdan etkilenme oranımız daha fazla. Tutkularımız için ilham aldığımız başlıca kaynaklar; ebeveynlerimiz (yüzde 30), televizyon (yüzde 22), akranlarımız (yüzde 18). Dünyada bireylerin tutkularını keşfetmeye başladığı yaş 16'iken, Türkiye'de tutkuları keşfetme yaşının diğer ülkelere nazaran bir sene daha erken olduğu saptanmıştır. ORHAN DEDE / DETAY HABER
Ankette odaklanan 10 tutku
1. Spor
2. Yemek
3. Doğa ve Yaban Hayatı
4. Bilgi
5. Sıra Dışı Hayatlar
6. Ev & Dekorasyon
7. Keşif ve Macera
8. Gerçeği Ortaya Çıkarmak
9. Motor & Araba
10. Düğünler ve İlişkiler
Türkiye 2. sırada yer alıyor
10 kişinin 8'inden fazlasının bir veya daha fazla tutkusu var. Katılımcıların yüzde 56'sı kendilerini "gerçekten tutkulu" olarak tanımlarken, tutkulu oldukları konulardaki aktivitelere yüksek katılım gösteriyorlar. Türkiye'de ise tutkularına gerçekten bağlı olanların oranı yüzde 63 ve global ortalamanın üzerinde. Dünyada bireylerin ortalama 4 tane tutkusu mevcutken, Türkiye'de bireylerin ortalama 4.8 adet tutkusu bulunuyor. Türkiye, insanların ortalama sahip olduğu tutku sayısında Güney Afrika'nın ardından 2. sırada yer alıyor. Türkiye'de ilham için kaynak aldığımız başlıca mecralar dünya ile paralellik gösterirken, diğer ülkelerden farklı olarak akranlarımızdan etkilenme oranımız daha fazla. Tutkularımız için ilham aldığımız başlıca kaynaklar; ebeveynlerimiz (yüzde 30), televizyon (yüzde 22), akranlarımız (yüzde 18). Dünyada bireylerin tutkularını keşfetmeye başladığı yaş 16'iken, Türkiye'de tutkuları keşfetme yaşının diğer ülkelere nazaran bir sene daha erken olduğu saptanmıştır. ORHAN DEDE / DETAY HABER
Ankette odaklanan 10 tutku
1. Spor
2. Yemek
3. Doğa ve Yaban Hayatı
4. Bilgi
5. Sıra Dışı Hayatlar
6. Ev & Dekorasyon
7. Keşif ve Macera
8. Gerçeği Ortaya Çıkarmak
9. Motor & Araba
10. Düğünler ve İlişkiler
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.