Teknoloji ürünleri satışı dünyada düştü
Dünyada 2014 yılında 1 trilyon 40 milyar liralık tüketici elektroniği ürünü satılırken, 2015 yılında bu rakam 969 milyar dolara indi. Türkiye'de ise döviz kurlarındaki artışın etkisiyle satışlar 30 milyar TL'den 40.4 milyar TL'ye yükseldi
17.02.2016 00:00:00
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Cep telefonu, buzdolabı, klima, fotoğraf makinesi, tablet bilgisayarlar, dizüstü ve masaüstü bilgisayarlar, fotoğraf makineleri... Teknoloji marketlerinde satılan bu ürünlerin dünyada satışı 2015 yılında 2014'e göre azalma gösterdi. Bu durum 'teknoloji kitlelerde bıkkınlığa mı yol açıyor' sorusunu da gündeme getirdi. 2014 yılında dünya genelinde 1 trilyon 40 milyar dolarlık tüketici elektroniği satılırken, geçen yıl satışlar 969 milyar dolara indi. Pek çok ülkede yaşanan ekonomik sıkıntılar, satışları olumsuz etkiledi.
Türkiye'de durum
Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ile Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, düzenledikleri basın toplantısında Türkiye'ye ilişkin verileri paylaştı. Dinçer'in verdiği bilgiye göre geçen yıl Türkiye'de 40.4 milyar dolarlık tüketici elektroniği ürünü satıldı. Dinçer, Teknosa'nın 2015 yılını son 15 yıldır olduğu gibi 3.2 milyar TL'lik ciro ile yine lider kapattığını açıkladı. Bülent Gürcan ise Türkiye'deki elektronik ürün satışlarının yüzde 25.6'sını akıllı telefonların oluşturduğunu, bunu yüzde 16.8 ile klimaların, yüzde 16.7 ile buzdolabı gibi büyük beyaz eşya ürünlerinin izlediğini kaydetti. Gürcan, bu bağlamda şu bilgileri verdi: "Geçen yıl Türkiye'de 12 milyon akıllı telefon, 3.5 milyon elektrikli süpürge, 3.3 milyon TV satıldı. Tablet bilgisayar satışları, akıllı telefonların etkisiyle binde 4 oranında azaldı. Büyük beyaz eşya satışlarına en fazla evlenmeler ve boşanmalar katkıda bulunuyor." Tüketici elektroniğinde internetten satışların payının sadece yüzde 4 olduğunu kaydeden Gürcan, "650 milyar liraya ulaşan Türkiye perakende piyasasında internetten satışlar yüzde 1.7'ye ulaşabildi" şeklinde konuştu. Öte yandan Teknosa Genel Müdürü, kendilerinin 2016 yılında mağazacılıkta yüzde 10, e-ticarette yüzde 50'ye yakın büyüme hedeflediklerini savundu.
Cep telefonu, buzdolabı, klima, fotoğraf makinesi, tablet bilgisayarlar, dizüstü ve masaüstü bilgisayarlar, fotoğraf makineleri... Teknoloji marketlerinde satılan bu ürünlerin dünyada satışı 2015 yılında 2014'e göre azalma gösterdi. Bu durum 'teknoloji kitlelerde bıkkınlığa mı yol açıyor' sorusunu da gündeme getirdi. 2014 yılında dünya genelinde 1 trilyon 40 milyar dolarlık tüketici elektroniği satılırken, geçen yıl satışlar 969 milyar dolara indi. Pek çok ülkede yaşanan ekonomik sıkıntılar, satışları olumsuz etkiledi.
Türkiye'de durum
Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ile Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, düzenledikleri basın toplantısında Türkiye'ye ilişkin verileri paylaştı. Dinçer'in verdiği bilgiye göre geçen yıl Türkiye'de 40.4 milyar dolarlık tüketici elektroniği ürünü satıldı. Dinçer, Teknosa'nın 2015 yılını son 15 yıldır olduğu gibi 3.2 milyar TL'lik ciro ile yine lider kapattığını açıkladı. Bülent Gürcan ise Türkiye'deki elektronik ürün satışlarının yüzde 25.6'sını akıllı telefonların oluşturduğunu, bunu yüzde 16.8 ile klimaların, yüzde 16.7 ile buzdolabı gibi büyük beyaz eşya ürünlerinin izlediğini kaydetti. Gürcan, bu bağlamda şu bilgileri verdi: "Geçen yıl Türkiye'de 12 milyon akıllı telefon, 3.5 milyon elektrikli süpürge, 3.3 milyon TV satıldı. Tablet bilgisayar satışları, akıllı telefonların etkisiyle binde 4 oranında azaldı. Büyük beyaz eşya satışlarına en fazla evlenmeler ve boşanmalar katkıda bulunuyor." Tüketici elektroniğinde internetten satışların payının sadece yüzde 4 olduğunu kaydeden Gürcan, "650 milyar liraya ulaşan Türkiye perakende piyasasında internetten satışlar yüzde 1.7'ye ulaşabildi" şeklinde konuştu. Öte yandan Teknosa Genel Müdürü, kendilerinin 2016 yılında mağazacılıkta yüzde 10, e-ticarette yüzde 50'ye yakın büyüme hedeflediklerini savundu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.