‘Secdede Allah’a yakınlaşan asla uzaklaşmaz’
İmam Sâdık (a.s) buyurdu ki: “Secdede Allah’a yakınlaşan kimse asla O’ndan uzaklaşmaz. Her kim de Allah’a karşı saygısızlık eder, hürmetini zayi eder ve kalbini Allah’tan başkasına bağlarsa asla Allah’a yakınlaşmaz”
16.11.2019 00:00:00





İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Cismani/bedensel secde yüzün güzel yerlerini toprağa koymak; iki elin içi ve ayakların ucuyla, kalp huşuu ve halis niyet içinde toprağa yönelmektir. Nefsani secde ise kalbin fani olan şeylerden boşalması, tüm himmetiyle baki olan şeylere yönelmesi, kibir ve asabiyetten soyunması, dünyevi ilgilerini kesmesi ve nebevi ahlak ile süslenmesidir." (Gurer'ul-Hikem, 2210-2211).
İmam Ali (a.s), secdenin anlamı sorulunca şöyle buyurmuştur: "Secdenin anlamı şudur ki; beni topraktan yarattın, secdeden başını kaldırmanın anlamı ise şudur ki; beni topraktan çıkardın. İkinci secdenin anlamı ise şudur: Beni yeniden toprağa döndüreceksin. İkinci secdeden başını kaldırmanın anlamı ise şudur: Beni yeniden topraktan çıkaracaksın. 'Sübhane Rabbiy'el-A'la' cümlesinin anlamı ise şudur: 'Sübhan', Allah'ı (yaratıkların derecesinden) münezzeh bilmektir. 'Rabbi' ise yani benim yaratıcım ve rabbim demektir. 'A'la' ise, göklerinin en üstündedir, bütün kulları O'nun kudret elinin altındadır. Allah onlara izzetiyle/gücüyle boyun eğdirmiştir. Tedbir O'nun elindedir ve yükselişler hep O'na doğrudur." (Bihar, 85/139/24).
Misbah'uş-Şeria'da şöyle yer almıştır:
İmam Sâdık (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah'a yemin olsun ki ömründe bir defa bile gerçek secdede bulunan kimse hüsrana uğramaz. Böyle bir halette (secdede) Rabbiyle halvet eden ama kendini kandıran ve Allah'ın secde edenler için hazırladığı dünya sevinci ve ahiret rahatlığından habersiz olan kimse ise kurtuluşa eremez.
Secdede Allah'a yakınlaşan kimse asla O'ndan uzaklaşmaz. Her kim de Allah'a karşı saygısızlık eder, hürmetini zayi eder ve kalbini Allah'tan başkasına bağlarsa asla Allah'a yakınlaşmaz. O halde Allah karşısında mütevazı ve zelil olan, insanların çiğnediği topraktan yaratıldığını, Allah'ın kendisini herkesin necis bildiği nutfeden yarattığını ve yoktan var ettiğini bilen kimse gibi secde et.
Allah secdenin anlamını kendisine kalp, bâtın ve ruhla yakınlaşılmasına sebep kılmıştır. Dolayısıyla her kim Allah'a yakınlaşırsa, başkasından uzaklaşır. Görmüyor musun, zahirde de secde haleti her şeyi bir kenara itmek ve gözlerin gördüğü her şeye gözünü kapamakla mümkündür. Allah işin bâtınını da işte böyle irade etmiştir." (Misbah'uş-Şeria, 108). (Muhammed Muhammedî Reyşehrî, Mizanu'l-Hikmet).
OKAN EGESEL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.