Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, piyasaların bundan sonra düzeleceğine inandığını bildirdi Vodafone ile Arçelik arasındaki işbirliği imza töreninde gazetecilerin sorularını yanıtlayan Özdemir, bu yıl beyaz eşya sektöründeki büyümenin çok büyük sürpriz yapabileceğini, yüksek bir büyüme olabileceğini belirterek, bir numaralı ürünlerinin buzdolabı olduğunu, şu anda İstanbul'da 30 derece olan sıcaklığın güneyde 35-36 dereceye yükseldiğini, küresel ısınmanın da etkisiyle özellikle iklim faydası olan ürünlerin çok satılabileceğini söyledi.Özdemir, beyaz eşya sektöründeki büyümenin geçen yıl yüzde 6 olduğunun hatırlatılması üzerine, "Bu büyüme reel olarak tüketicinin durumunu gösteriyor mu? Orada bazı tereddütlerim var. Çünkü pazar rakamları genelde distribütörlerin bayii satışlarıyla konuşuluyor" diye konuştu.Tüketiciye ne satıldığını birebir takip edecek durumda olduklarını vurgulayan Özdemir, "Bizim bayilerin tüketici satışlarında yüzde 6 net büyüme var. Bu rakam Mart sonunda yüzde 10'un üzerindeydi. Nisan ayındaki performans kaybıyla bir miktar aşağıya indi" dedi.Özdemir, bundan sonra işlerin artacağını, piyasaların hızla düzeleceğini düşündüğünü ifade ederek, şunları kaydetti: "Bildiğim seçim tarihlerinden önceki zamanlarda her zaman bu gelişmeler olmuştur. Bu sene de olacaktır. Her ne kadar popülist politikalar fazla üretilmeyecekse de Türkiye'de öyle veya böyle tüketiciyi memnun edecek bir şeyleri siyasetçi yapmak durumdaydı, yaparlar bir şekilde.Nisan ayının ikinci yarısında bir miktar sıkıntı olduğunu gözlemledik.Zaten bütün piyasalar bu yılın ilk üç ayında oldukça sıkıntılı dönemler geçirdiklerini söyleyip duruyorlar. Her halde reel daralma var ki bu kadar yüksek sesle konuşma imkanı hissediliyor. O itibarla bu sürecin şu anda bittiğine inanıyorum, piyasaların bundan sonra düzeleceğine inanıyorum."Klasik televizyon satışlarındaki "büyük" düşüşAka Gündüz Özdemir, LCD ve plazma televizyon modasının bütün dünyada hızla yayıldığını ifade ederek, Türkiye'deki üreticilerin önemli performansının klasik televizyonlardan geldiğini buna karşın klasik televizyon satışlarının beklenilenden çok daha hızlı bir şekilde gerilediğini bildirdi.Özdemir, "Biz bu yıl yüzde 30 civarında gerileme beklerken tahmin ediyorum yüzde 50 civarında bir gerileme ile karşı karşıya kalacağız gibi görünüyor. Sektör buradaki adaptasyonu kısa zamanda yapar. LCD ve plazma televizyonların fiyatları klasiğe göre daha yüksek olduğu için bu bir geçiş dönemi diye görebiliriz" diye konuştu.Klasik televizyonun çok hızlı düştüğünü ve klasik televizyonun etkisi dolayısıyla ihracatta yıl sonunda bir miktar gerileme görülebileceğini ifade eden Özdemir, bir soru üzerine, "Seçimler Kasım ayında yapılsaydı bence hiçbir şey değişmezdi. Bundan sonra bu durağanlık geçecek piyasa kalkışa geçecek, piyasa iyi olacak" diye konuştu.Özdemir, yeni işbirliğine ilişkin bir soru üzerine, yeni ürünler konusunda satış görevlilerinin eğitimi için Vodafone'dan teknik destek alındığını belirterek, Vodafone ürünlerinin sadece bilişim teknolojisi ürünleri satılan Keysmart mağazalarında satılmasının ise planlanmadığını aktardı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.