Aynı cins araçların yedek parçaları arasında 2-3 katını bulan fiyat farklılıkları gözlenirken, müşterilerin önemli bölümünün, fiyatın dışında servis hizmetlerini, yedek parça portföyünü inceleyerek alım yaptıkları belirtildi.
Tüketicilerin otomobil alırken yedek parça fiyatlarına, kolay bulunabilirliğine ve ikinci el satışlarına dikkat etmesi, sektördeki satış grafiğinin de yönünü belirliyor. Özellikle son iki yılda düşen döviz kuru, faiz oranları ve artan vadelerle kredi imkanları karşısında yoğun talebin gösterildiği otomotiv sektöründe, özellikle satış sonrası memnuniyet talebi etkiliyor. Orta gelir seviyesindeki vatandaşlar, uzun yıllar kullanmak istedikleri araçlarının sadece dış görünüşüne ve satış fiyatına değil, satışın ardından yaşanacak problemler karşısında karşılaşacakları yedek parça bilançosunu da gözönüne alıyor.
Otomobil almadan önce firmaların servis hizmetleri, yedek parça portföyü incelenerek, bütçeye uygun araç tercih ediliyor. Pazardaki rekabet de müşterilerin bu tutumu doğrultusunda gelişiyor. Firmalar, olası arıza karşısında anında müdahale edecek gezici ekipler, yurdun her tarafında hatta yurtdışında bile servis desteği verme çabası gösteriyor. Satış sonrası hizmet ve maliyet hesabı 1-2 yıl gibi kısa süreli araç alacakları da etkiliyor. Satış sırasında aracın değeri bu kıstaslara göre belirlendiği için zararını en aza indirgemek isteyen tüketici piyasa koşullarını inceliyor.
Tüketicilerin otomobil alırken yedek parça fiyatlarına, kolay bulunabilirliğine ve ikinci el satışlarına dikkat etmesi, sektördeki satış grafiğinin de yönünü belirliyor. Özellikle son iki yılda düşen döviz kuru, faiz oranları ve artan vadelerle kredi imkanları karşısında yoğun talebin gösterildiği otomotiv sektöründe, özellikle satış sonrası memnuniyet talebi etkiliyor. Orta gelir seviyesindeki vatandaşlar, uzun yıllar kullanmak istedikleri araçlarının sadece dış görünüşüne ve satış fiyatına değil, satışın ardından yaşanacak problemler karşısında karşılaşacakları yedek parça bilançosunu da gözönüne alıyor.
Otomobil almadan önce firmaların servis hizmetleri, yedek parça portföyü incelenerek, bütçeye uygun araç tercih ediliyor. Pazardaki rekabet de müşterilerin bu tutumu doğrultusunda gelişiyor. Firmalar, olası arıza karşısında anında müdahale edecek gezici ekipler, yurdun her tarafında hatta yurtdışında bile servis desteği verme çabası gösteriyor. Satış sonrası hizmet ve maliyet hesabı 1-2 yıl gibi kısa süreli araç alacakları da etkiliyor. Satış sırasında aracın değeri bu kıstaslara göre belirlendiği için zararını en aza indirgemek isteyen tüketici piyasa koşullarını inceliyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.