Mısır'a büyük çalım
Mısır, bazı Türk kargo gemilerinin rotalarının bu ülkenin Dimyat ve Port Said limanlarından İsrail'in Hayfa limanına kaydırılması üzerine Türkiye'yi protesto etti. Türkiye'nin İsrail tercihi, iki ülke arasındaki ilişkileri de gerdi
04.12.2012 00:00:00
RECEP BAHAR / ANALİZ
Hatay'ın İskenderun İlçesi'nden 20 Kasım'da İsrail'in Hayfa Limanı'na başlayan, yolcu ve her türlü araç taşıyan Ro-Ro seferleri, Türkiye ile Mısır'ın arasını açtı. Mısır'ın önde gelen gazetesi El Ehram, Kahire yönetiminin Türkiye'yi protesto ettiğini yazdı. Suriye üzerinden Ortadoğu'ya yönelik kara taşımacılığının çatışmalar nedeniyle durması üzerine Türkiye'den Ro-Ro seferleri Mısır'ın Dimyat ve Port Said limanlarına yapılıyordu. Mersin - İskenderun-Port Sait'e olan Ro-Ro seferlerinin yanı sıra Mersin-Dimyat ve İskenderun-Dimyat seferlerini de Ekim ayında başlamıştı.
Oysa İskenderun - Hayfa gemi seferleri başlamadan 3 gün önce Başbakan Erdoğan, Mısır'da Kahire Üniversitesi'nde yaptığı konuşmada, İsrail'in Gazze'ye yönelik devam eden saldırılarını şiddetle eleştirerek, “Er ya da geç Gazze'de insanlık dışı katledilen o masum yavrucakların hesabı mutlaka ama mutlaka sorulacaktır. İsrail bölgeyi bir daha kan gölüne çevirmek için her türlü insanlık dışı eylemi gerçekleştirmektedir. Orantısız güç kullanmaktadır. Netanyahu, arkasına aldığı uluslararası vurdumduymazlık neticesinde bu eylemlere girişebilmekterdir” diyordu. Ancak bu sözler, 3 gün sonra etkisini kaybetti. Hükümet, Gazze bir yana Mısır'a da çalım atmış oldu.
Mısır fena halde alındı
Kahire yönetimi ise bu durumdan oldukça rahatsız oldu. Mısır ile Türkiye arasında dört ay kadar önce imzalanan bir anlaşma uyarınca söz konusu seferlerin İsrail'e uğramadan gerçekleşmesi öngörüldüğü, son aylarda seferlerin düzenli bir biçimde yapıldığı belirtilerek, gemilerin rotasının değiştirilerek Hayfa'ya kaydırılmasının ise sürpriz oluşturduğu ifade edildi. Hatay'ın İskenderun ilçesinden İsrail'e Ro-Ro seferleri 20 Kasım'da, tam da İsrail'in Gazze'de Filistinlileri katlettiği bir dönemde başlamıştı. Böylece ilk kez Türkiye ile İsrail, deniz yolu ile bağlanmış oluyordu!
Ankara'dan sürpriz
El Ehram gazetesi, Mısır Ulaştırma Bakanlığı'ndan bir resmi kaynağa dayandırdığı haberde sorunun Kahire'deki Türk Büyükelçisi ile görüşüldüğünü, iki ülke arasıdaki istişarelerin devam ettiğini kaydetti.
Haberde, Mısır ile Türkiye arasında dört ay kadar önce imzalanan bir anlaşma uyarınca söz konusu seferlerin İsrail'e uğramadan gerçekleşmesi öngörüldüğü, son aylarda seferlerin düzenli bir biçimde yapıldığı belirtilerek gemilerin rotasının değiştirilerek Hayfa'ya kaydırılmasının ise sürpriz oluşturduğu ifade edildi.
İsrail'le denizden ilk bağlantı!
Hatay'ın İskenderun ilçesinden İsrail'in hayfa Limanı'na Ro-Ro seferleri 20 Kasım'da başlamıştı. SİSA Denizcilik tarafından İskenderun Limakport limanında, Türkiye'den ilk defa Hayfa'ya gidecek olan gemi için bir kokteyl bile düzenlenmişti. SİSA Denizcilik Yönetim Kurulu Başkanı Bülent İpek, etkinlikte yaptığı konuşmada, tarihi bir ana tanıklık ettiklerini belirterek, “Türkiye Cumhuriyeti ile İsrail Cumhuriyet tarihinden bu yana ilk kez deniz yolu ile gemilerini köprü olarak bağlamış oluyorlar. Her ne kadar THY Tel Aviv'e günlük olarak uçuyor olsa da, bu da ilk kez denizden iki ülkeyi birbirine bağlayan bir köprü görevi görmüş olacak” demişti. Geminin Acentası Turman Denizcilik Sahibi Teoman Gülay ise geminin yaklaşık 120 tır kapasiteli olduğunu belirterek, “Arianda isimli gemi Yunanistan Bandıralı bir gemidir. Boyu yaklaşık 210 metre ve 9 katlıdır. 39 bin grostonluk bir hacme sahip. 2 bin 500 yolcu taşıma kapasitesine sahip” demişti.
Hatay'ın İskenderun İlçesi'nden 20 Kasım'da İsrail'in Hayfa Limanı'na başlayan, yolcu ve her türlü araç taşıyan Ro-Ro seferleri, Türkiye ile Mısır'ın arasını açtı. Mısır'ın önde gelen gazetesi El Ehram, Kahire yönetiminin Türkiye'yi protesto ettiğini yazdı. Suriye üzerinden Ortadoğu'ya yönelik kara taşımacılığının çatışmalar nedeniyle durması üzerine Türkiye'den Ro-Ro seferleri Mısır'ın Dimyat ve Port Said limanlarına yapılıyordu. Mersin - İskenderun-Port Sait'e olan Ro-Ro seferlerinin yanı sıra Mersin-Dimyat ve İskenderun-Dimyat seferlerini de Ekim ayında başlamıştı.
Oysa İskenderun - Hayfa gemi seferleri başlamadan 3 gün önce Başbakan Erdoğan, Mısır'da Kahire Üniversitesi'nde yaptığı konuşmada, İsrail'in Gazze'ye yönelik devam eden saldırılarını şiddetle eleştirerek, “Er ya da geç Gazze'de insanlık dışı katledilen o masum yavrucakların hesabı mutlaka ama mutlaka sorulacaktır. İsrail bölgeyi bir daha kan gölüne çevirmek için her türlü insanlık dışı eylemi gerçekleştirmektedir. Orantısız güç kullanmaktadır. Netanyahu, arkasına aldığı uluslararası vurdumduymazlık neticesinde bu eylemlere girişebilmekterdir” diyordu. Ancak bu sözler, 3 gün sonra etkisini kaybetti. Hükümet, Gazze bir yana Mısır'a da çalım atmış oldu.
Mısır fena halde alındı
Kahire yönetimi ise bu durumdan oldukça rahatsız oldu. Mısır ile Türkiye arasında dört ay kadar önce imzalanan bir anlaşma uyarınca söz konusu seferlerin İsrail'e uğramadan gerçekleşmesi öngörüldüğü, son aylarda seferlerin düzenli bir biçimde yapıldığı belirtilerek, gemilerin rotasının değiştirilerek Hayfa'ya kaydırılmasının ise sürpriz oluşturduğu ifade edildi. Hatay'ın İskenderun ilçesinden İsrail'e Ro-Ro seferleri 20 Kasım'da, tam da İsrail'in Gazze'de Filistinlileri katlettiği bir dönemde başlamıştı. Böylece ilk kez Türkiye ile İsrail, deniz yolu ile bağlanmış oluyordu!
Ankara'dan sürpriz
El Ehram gazetesi, Mısır Ulaştırma Bakanlığı'ndan bir resmi kaynağa dayandırdığı haberde sorunun Kahire'deki Türk Büyükelçisi ile görüşüldüğünü, iki ülke arasıdaki istişarelerin devam ettiğini kaydetti.
Haberde, Mısır ile Türkiye arasında dört ay kadar önce imzalanan bir anlaşma uyarınca söz konusu seferlerin İsrail'e uğramadan gerçekleşmesi öngörüldüğü, son aylarda seferlerin düzenli bir biçimde yapıldığı belirtilerek gemilerin rotasının değiştirilerek Hayfa'ya kaydırılmasının ise sürpriz oluşturduğu ifade edildi.
İsrail'le denizden ilk bağlantı!
Hatay'ın İskenderun ilçesinden İsrail'in hayfa Limanı'na Ro-Ro seferleri 20 Kasım'da başlamıştı. SİSA Denizcilik tarafından İskenderun Limakport limanında, Türkiye'den ilk defa Hayfa'ya gidecek olan gemi için bir kokteyl bile düzenlenmişti. SİSA Denizcilik Yönetim Kurulu Başkanı Bülent İpek, etkinlikte yaptığı konuşmada, tarihi bir ana tanıklık ettiklerini belirterek, “Türkiye Cumhuriyeti ile İsrail Cumhuriyet tarihinden bu yana ilk kez deniz yolu ile gemilerini köprü olarak bağlamış oluyorlar. Her ne kadar THY Tel Aviv'e günlük olarak uçuyor olsa da, bu da ilk kez denizden iki ülkeyi birbirine bağlayan bir köprü görevi görmüş olacak” demişti. Geminin Acentası Turman Denizcilik Sahibi Teoman Gülay ise geminin yaklaşık 120 tır kapasiteli olduğunu belirterek, “Arianda isimli gemi Yunanistan Bandıralı bir gemidir. Boyu yaklaşık 210 metre ve 9 katlıdır. 39 bin grostonluk bir hacme sahip. 2 bin 500 yolcu taşıma kapasitesine sahip” demişti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.