'Milli bir kağıt politikası şart'
Promosyon ve Matbaa Sanayici ve İş Adamları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, son 4 yılda Avrupa'ya ihracatın yüzde 65 arttığına, sektörün yan sanayi ile birlikte yaklaşık 300 bin kişiyi istihdam ettiğine dikkati çekti
21.11.2019 15:29:00





Promosyon ve Matbaa Sanayici ve İş Adamları Derneği (PROMASİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, "Basım Sanayisinin ülkemizde gelişmesini daha sağlıklı bir zemine oturtabilmek, ancak milli bir kâğıt politikasının geliştirilmesi ve geliştirilen bu politikayı uygulayacak kurumsal bir yapının oluşturulması ile mümkün olabilir. Geliştirilecek strateji, her kâğıt çeşidi için farklılaştırılarak; spesifik alanlara özel politikalar geliştirilmesi sağlanmalıdır" dedi.
Karatemiz, PROMASİAD'ın düzenlediği basın toplantısında yaptığı konuşmada promosyon sektörünün 300 bin kişiyi istihdam ettiğini söyledi. İthal girdilerdeki fiyat artışlarının basım-yayım sektörü açısından kâğıtta ve baskı malzemesi maliyetlerinde ciddi artışlara yol açtığını ifade eden Karatemiz, "Sektörlerimizde ödeme dengelerinde ciddi sıkıntılar yaşandı. Promosyon ve matbaa sektörleri büyük yatırım rakamları ve oluşturdukları yüksek istihdam imkânlarına rağmen kamuoyunda hak ettikleri saygınlığı kazanamamış olan iki sektör. Özel sektörde ve kamuda faaliyet alanlarımız adeta küçümsenmekte, matbaacı ve promosyoncu kelimeleri olumsuz bir algı olarak kullanılmaktadır" diye konuştu.
Basım sanayisinin ülkemizde gelişmesini daha sağlıklı bir zemine oturtulabilmesinin ancak milli bir kâğıt politikasının geliştirilmesi ile mümkün olabileceğini vurgulayan Karatemiz şunları kaydetti:
"Milli bir kâğıt politikası oluşturulması amacıyla kamu, özel sektör ve üniversiteler birlikte ortak çalışmalar yürütmeli ve bu kapsamda yetkili mercilere iletilmek üzere bir eylem planı oluşturulmalıdır. Geçtiğimiz yaz aylarını hatırlayalım, milyonlarca lira yatırımla oluşturulan tesislerimiz uzun bir süre hammadde temin edememiş, matbaalarımız kâğıt toptancıların baskısı ve keyfi davranışları altında ezilmiş ve tesislerimiz atıl kalmak durumunda kalmıştı. Kâğıt tekeli oluşturan mevcut yapılara karşı özel sektörümüz ortak bir ses verememişti."
Karatemiz, PROMASİAD'ın düzenlediği basın toplantısında yaptığı konuşmada promosyon sektörünün 300 bin kişiyi istihdam ettiğini söyledi. İthal girdilerdeki fiyat artışlarının basım-yayım sektörü açısından kâğıtta ve baskı malzemesi maliyetlerinde ciddi artışlara yol açtığını ifade eden Karatemiz, "Sektörlerimizde ödeme dengelerinde ciddi sıkıntılar yaşandı. Promosyon ve matbaa sektörleri büyük yatırım rakamları ve oluşturdukları yüksek istihdam imkânlarına rağmen kamuoyunda hak ettikleri saygınlığı kazanamamış olan iki sektör. Özel sektörde ve kamuda faaliyet alanlarımız adeta küçümsenmekte, matbaacı ve promosyoncu kelimeleri olumsuz bir algı olarak kullanılmaktadır" diye konuştu.
Basım sanayisinin ülkemizde gelişmesini daha sağlıklı bir zemine oturtulabilmesinin ancak milli bir kâğıt politikasının geliştirilmesi ile mümkün olabileceğini vurgulayan Karatemiz şunları kaydetti:
"Milli bir kâğıt politikası oluşturulması amacıyla kamu, özel sektör ve üniversiteler birlikte ortak çalışmalar yürütmeli ve bu kapsamda yetkili mercilere iletilmek üzere bir eylem planı oluşturulmalıdır. Geçtiğimiz yaz aylarını hatırlayalım, milyonlarca lira yatırımla oluşturulan tesislerimiz uzun bir süre hammadde temin edememiş, matbaalarımız kâğıt toptancıların baskısı ve keyfi davranışları altında ezilmiş ve tesislerimiz atıl kalmak durumunda kalmıştı. Kâğıt tekeli oluşturan mevcut yapılara karşı özel sektörümüz ortak bir ses verememişti."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.