İstanbul'da Avcılar-Zincirlikuyu arasında çalışan metrobüs hattında bir otobüste yangın çıktı. Büyük panik yaşayan vatandaşlar saatlerce beklemek zorunda kalırken, bir çoğu yürümeyi tercih etti, E-5 trafiği de felç oldu.
Avcılar-Zincirlikuyu metrobüs hattında çalışan bir otobüsün motor kısmında yangın çıktı. Ölen ya da yaralananın olmadığı yangın sırasında yolcular büyük panik yaşadı. Olay dün saat 09:00 sıralarında Bahçelievler Ömür metrobüs durağında gerçekleşti. Duraktan yolcu aldığı sırada motor kısmından duman çıktığı fark edilen otobüsün içindeki yolcular hemen tahliye edildi. Büyük bir panik içersinde otobüsü terk eden yolcular, uzun süre yaşadıkları şaşkınlığı üzerlerinden atamadı. Olaya ilk müdahaleyi otobüs şoförü yaptı. Araç içersindeki yangın tüpü ile yangını söndürmeye çalışan şoförün yardımına itfaiye ekipleri yetişti. İtfaiye ekiplerinin olay yerine gelmesiyle yangın kısa sürede kontrol altına alındı. Yangının motor kısmında meydana gelen bir arızadan kaynaklandığı öğrenildi.
Metrobüs hattı felç olduYangın nedeniyle metrobüs trafiği de adeta felç oldu. Söndürme çalışmaları sırasında trafiğe kapatılan metrobüs yolunda uzun kuyruklar oluştu. Yolcuların birçoğu metrobüsten inerek yürüdü. Metrobüste çıkan yangın E-5 trafiğini de olumsuz etkiledi. Meraklı sürücüler, trafiğin aksamasına neden oldu.
Arızalar daha da artacakYaşanan arızalar metrobüs hattının yetersizliğini gündeme getirdi. Uzmanlar, daha bir kaç ayını doldurmadan bu kadar arıza meydana gelen metrobüs hattında kullanılan otobüsler yıprandıkça bu arızaların artacağı uyarısında bulundular. Metrobüs hattı İstanbul'un en büyük karayolu olan E-5 karayolu daraltılarak inşa edildi. Hatta yaşanacbilecek arızalar hesap edilmediğinden herhangibir arıza durumnda Avcılar'dan zincirli kuyuya kadar tüm metrobüs hattı çalışamıyor.
Raylı sistem yapılmalıydıYenimesaj gazetesinin görüşlerine başvurduğu uzmanlar, metrobüs hattının daha şimdiden İstanbulluların ihtiyacını karşılayamadığını ifade ettiler. Metrobüs yerine raylı sistem yapılmasının çok daha ekonomik ve verimli olacağını belirten uzmanlar, bu sayede E-5 karayolunun daha az işgal edileceğini söylediler. Metrobüs hattının yetersizliği, yaşanan arızalar ve mühendislik hatalarından dolayı dört ya da beş yıl sonra kullanılamayacak hale gelebileceği konusunda uyarılarda bulunan uzmanlar, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin milyonlarca doları bu şekilde heba ettiğini söylediler.
Avcılar-Zincirlikuyu metrobüs hattında çalışan bir otobüsün motor kısmında yangın çıktı. Ölen ya da yaralananın olmadığı yangın sırasında yolcular büyük panik yaşadı. Olay dün saat 09:00 sıralarında Bahçelievler Ömür metrobüs durağında gerçekleşti. Duraktan yolcu aldığı sırada motor kısmından duman çıktığı fark edilen otobüsün içindeki yolcular hemen tahliye edildi. Büyük bir panik içersinde otobüsü terk eden yolcular, uzun süre yaşadıkları şaşkınlığı üzerlerinden atamadı. Olaya ilk müdahaleyi otobüs şoförü yaptı. Araç içersindeki yangın tüpü ile yangını söndürmeye çalışan şoförün yardımına itfaiye ekipleri yetişti. İtfaiye ekiplerinin olay yerine gelmesiyle yangın kısa sürede kontrol altına alındı. Yangının motor kısmında meydana gelen bir arızadan kaynaklandığı öğrenildi.
Metrobüs hattı felç olduYangın nedeniyle metrobüs trafiği de adeta felç oldu. Söndürme çalışmaları sırasında trafiğe kapatılan metrobüs yolunda uzun kuyruklar oluştu. Yolcuların birçoğu metrobüsten inerek yürüdü. Metrobüste çıkan yangın E-5 trafiğini de olumsuz etkiledi. Meraklı sürücüler, trafiğin aksamasına neden oldu.
Arızalar daha da artacakYaşanan arızalar metrobüs hattının yetersizliğini gündeme getirdi. Uzmanlar, daha bir kaç ayını doldurmadan bu kadar arıza meydana gelen metrobüs hattında kullanılan otobüsler yıprandıkça bu arızaların artacağı uyarısında bulundular. Metrobüs hattı İstanbul'un en büyük karayolu olan E-5 karayolu daraltılarak inşa edildi. Hatta yaşanacbilecek arızalar hesap edilmediğinden herhangibir arıza durumnda Avcılar'dan zincirli kuyuya kadar tüm metrobüs hattı çalışamıyor.
Raylı sistem yapılmalıydıYenimesaj gazetesinin görüşlerine başvurduğu uzmanlar, metrobüs hattının daha şimdiden İstanbulluların ihtiyacını karşılayamadığını ifade ettiler. Metrobüs yerine raylı sistem yapılmasının çok daha ekonomik ve verimli olacağını belirten uzmanlar, bu sayede E-5 karayolunun daha az işgal edileceğini söylediler. Metrobüs hattının yetersizliği, yaşanan arızalar ve mühendislik hatalarından dolayı dört ya da beş yıl sonra kullanılamayacak hale gelebileceği konusunda uyarılarda bulunan uzmanlar, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin milyonlarca doları bu şekilde heba ettiğini söylediler.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.