Kuru meyvede güç birliği
Türkiye'ye yıllık 1.5 milyar dolar döviz kazandıran Kuru Meyve Sektörü, 2023 hedeflerine ulaşmak için güç birliğine gitti
29.03.2015 00:00:00
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, 26-27 Mart 2015 tarihlerinde Çeşme'de "Kuru Meyve Çalıştayı" düzenledi. Çalıştay'da kuru meyve sektöründe üretimden sofraya kadar olan süreçte yaşanan sorunlar masaya yatırıldı. 2023 yılı için 3 milyar dolar ihracat hedefi ortaya koyan Türk kuru meyve sektörü, Kuru Meyve Tanıtım Grubu öncülüğünde önümüzdeki süreçte yürüteceği tanıtım çalışmalarını da masaya yatırdı. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, kuru meyve sektörünün tamamı yerli girdilere dayalı üretim yapısı ile ilk ihracatçı sektörlerden olduğunu, ilerleyen üretim teknolojisi, ambalajlı, kaliteli ve katma değer yaratan ürünleri, kuru kayısı, kuru incir ve çekirdeksiz kuru üzüm üretim ve ihracatında elinde bulundurduğu dünya liderliği ile ülkemiz tarım ürünleri ihracatında önemli bir yere sahip olduğunu, 2023 hedeflerine ulaşmak için "Kuru Meyve Çalıştayı"na büyük önem verdiklerini kaydetti. Kuru meyve ihracatına bakıldığında 2014 yılında bir önceki yıla göre miktar bazında yüzde 8 düşüşle 435.511 ton, değerde ise yüzde 2'lik artışla 1.5 milyar dolar olarak gerçekleştiğini anlatan Celep, "Önümüze bir hedef koyduk ve 2023 ihracat hedefimizi de 3 milyar dolar belirledik" diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.