Kur baskısı üretici için ciddi sıkıntı
BMD Başkanı Sami Kariyo, öncelikli gündem maddelerinden bir diğerinin ise sık sık karşılaştıkları kur baskısı olduğunu belirterek, "Bu husus, markaların önündeki en büyük tehditler arasında yer alıyor" dedi
13.03.2015 00:00:00
Türkiye'nin önemli markalarını çatısı altında toplayan Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) Başkanı Sami Kariyo, kurların ciddi bir maliyet baskısına yol açtığına işaret ederek, kârlılığı sürdürebilir kılmakta zaman zaman sıkıntı yaşadıklarını söyledi. Sami Kariyo, markaların büyümelerinin ve rekabette güçlü biçimde yer almalarının önkoşullarından birinin maliyetlerini kesin ve gerçekçi biçimde hesaplayarak, daha büyük yatırımlara, daha yüksek istihdama ve tüketiciye daha avantajlı fiyatlar sunmaya imkân sağlayacak bir yapıya kavuşmaları olduğunu aktardı. Markalı ihracat 3.2 milyar dolarMarka ekonomisi ve Türkiye'nin markalı ekonomiye dönüşümü stratejisinin vazgeçilmez olduğunu belirten Sami Kariyo, şunları söyledi: "2015 yılı sonunda BMD üyesi markaların yurtdışı satış noktası sayısının 3 bin 750'ye ulaşacağını öngörüyoruz. BMD markaları açısından özellikle önem taşıyan hazır giyim ve konfeksiyonda markalı ihracat, 2014 yılında yaklaşık 3.2 milyar dolara çıktı. Türk Malı'ndan 'Türk Markası' sürecine giden yolda hızla hareket etmek zorundayız. Bugün 84 BMD markasının 90 ülkede Aralık 2014 itibariyle 2 bin 951 satış noktası bulunmaktadır. 2015 yılında BMD üyesi markaların yurtdışı satış noktası sayısının 3 bin 750'ye ulaşacağını öngörüyoruz."BMD verilerine göre, Türkiye'de gıda dışı modern perakende cirosu 75 milyar dolara (yaklaşık 200 milyar TL) ulaştı. Bunun 45 milyar dolarını BMD üyeleri yapıyor. Perakende mağazacılıkta 315 bin kişi çalışıyor. BMD üyelerinin yurtiçinde 55 bin, yurtdışında 3 bin 750 mağazası bulunuyor. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.