Romanlarda ve filmlerde kaldığı ya da kitap ve CD sektörüyle kaldırımlara düştüğü sanılan gerçek korsanlık, küreselleşmeyle yeniden cazip hale geldi. Özellikle Güney Asya kıyılarında yaygınlaşan korsanlığın dünya ekonomisine yıllık maliyetinin 25 milyar dolara ulaştığı bildirildi. Avustralya'nın Murdoch Üniversitesi Asya Araştırmaları Okulu'ndan Profesör James Warren, korsanlık olaylarının dünyanın diğer denizlerinde de görüldüğünü, ancak, Güney Asya kıyılarında giderek büyüyen bir sorun haline geldiğini söyledi. Warren, tüm dünyada korsanlar yüzünden uğranan zararın yılda 25 milyar dolar civarında olduğunu da bildirdi. Tüm dünyadaki korsanlık olaylarının yarısından fazlasının Güney Asya sularında gerçekleştirildiğini belirten Profesör Warren, yüksek teknolojiden yararlanarak savunmasız gemilere saldıran korsanlara karşı yeterli önlemlerin alınmadığını ifade etti. Londra merkezli Uluslararası Denizcilik Bürosu'nca yayımlanan bir raporda da bu yılın ilk 9 ay içinde Güney Asya sularındaki korsanlık eylemlerinde dikkate değer bir artış görüldüğü bildirildi.
Küreselleşme tetikledi Güney Asya'da giderek yaygınlaşan korsanlık eylemlerinin eski baharat yollarının geçtiği rotalarda ve korsanlığın "altın çağını" yaşadığı 18. yüzyıl korsanlarının mesleklerini icra ettiği hemen hemen aynı bölgelerde odaklandığı bildiriliyor. Uzmanlar, 18. yüzyıldaki "altın çağının" ardından 19. yüzyıldan itibaren büyük ölçüde ortadan kalkan korsanlığın 20 yüzyılın sonlarından itibaren yeniden canlanmasını aynı ekonomik nedenlere bağlıyor. Korsanlığın ticareti izlediğine dikkat çeken uzmanlar, Güney Asya'dan Batı'ya mal akımının 20. yüzyıl sonunda 17. yüzyıldakini hatırlatan bir canlanma gösterdiğini, bunun da korsanlığı yeniden cazip bir meslek haline getidiğini vurguluyor.
Küreselleşme tetikledi Güney Asya'da giderek yaygınlaşan korsanlık eylemlerinin eski baharat yollarının geçtiği rotalarda ve korsanlığın "altın çağını" yaşadığı 18. yüzyıl korsanlarının mesleklerini icra ettiği hemen hemen aynı bölgelerde odaklandığı bildiriliyor. Uzmanlar, 18. yüzyıldaki "altın çağının" ardından 19. yüzyıldan itibaren büyük ölçüde ortadan kalkan korsanlığın 20 yüzyılın sonlarından itibaren yeniden canlanmasını aynı ekonomik nedenlere bağlıyor. Korsanlığın ticareti izlediğine dikkat çeken uzmanlar, Güney Asya'dan Batı'ya mal akımının 20. yüzyıl sonunda 17. yüzyıldakini hatırlatan bir canlanma gösterdiğini, bunun da korsanlığı yeniden cazip bir meslek haline getidiğini vurguluyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.