Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Boğaziçi Köprüsü'nden, 3 Nisan 2006'dan itibaren sadece OGS ve KGS'li araçların geçebileceğini, nakit ödeme gişelerinin kaldırılacağını bildirdi. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde ise 4 nakit ödeme gişesinin açık tutulacağını belirten Yıldırım, diğerlerinin ise OGS'li olacağını söyledi.
Yıldırım, Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak, İstanbul Valisi Muammer Güler ve Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'la birlikte, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda düzenlenen "Ulaştırma Zirvesi"nin sonuçlarına ilişkin basın toplantısı düzenledi. Toplantıda alınan kararlara ilişkin bilgi veren Yıldırım, köprü trafiğinde gişeler nedeniyle aksama yaşandığını belirtti.
Yıldırım, Boğaziçi Köprüsü'nden, 3 Nisan 2006 tarihinden itibaren sadece OGS ve KGS'li araçların geçeceğini, nakit ödeme gişelerinin ise kaldırılacağını bildirdi.Aynı tarihten itibaren Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde ise 4 nakit ödeme gişesinin açık tutulacağını belirten Yıldırım, diğerlerinin ise OGS'li olacağını söyledi.
Yıldırım, ulaşım sistemleri arasında koordinasyon sağlanacağını, bunun için tüm hatların ulaşım türlerine göre tekrar gözden geçirileceğini, birbiriyle rekabet etmeyen, türler arasında entegrasyonu sağlayan kombine sisteme geçiş çalışmalarının başlatılacağını anlattı.Binali Yıldırım, 1 Şubat 2006 tarihinden itibaren, İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetkisinde bulunan toplu taşıma araçlarında tek bilet uygulamasına geçileceğini bildirdi. TAŞIMALARIN YÜZDE 89'U KARAYOLU İLEİstanbul'da taşımaların yüzde 89'unun karayolu, yüzde 7'sinin raylı sistemler, yüzde 4'ünün ise deniz yoluyla yapıldığını belirten Yıldırım, "Bugün için İstanbul trafiğinin temel problemine baktığımızda, toplu taşımacılığın hakim olmaması nedeniyle bilhassa özel taşıtların trafiğin yoğunlaşmasına neden olduğu, diğer bir ifadeyle insan taşımacılığından daha çok araç taşımacılığının hakim olduğu bir sistem gittikçe yaygınlaşmaktadır" diye konuştu.
Boğaziçi Köprüsü'nden geçen taşıtların yüzde 90'ının özel taşıt olduğunu, bunların mevcut yolcunun sadece yüzde 31'lik bölümünü taşıdığını belirten Yıldırım, şöyle devam etti: "Boğaziçi Köprüsü'nde İETT araçlarının ise trafiğin yüzde 5.5'ini işgal etmekle birlikte yolcuların yüzde 58'ini taşıdığı görülmektedir.FSM Köprüsü'ne bakıldığında da durum farklı değildir. Bu köprüden geçen taşıtların yüzde 87'si özel taşıt olup, yolcuların sadece yüzde 43'lük bölümünü taşıdığını, buna karşılık İETT araçlarının trafiğin yalnızca yüzde 7.5'ini oluşturmakla birlikte yolcuların yüzde 39'unu taşıdığını görmekteyiz. Yani köprülerde toplu taşıma az, taşıdıkları yolcu miktarı özel taşıtlara göre fazla. Özel taşıtların da sayısı fazla ama taşıdıkları insan sayısı az." Toplantıda, yaşanan olumsuzlukları ortadan kaldırmak, İstanbullulara daha rahat, konforlu ve ekonomik bir ulaşım sağlamak amacıyla kentte yaşanan ulaşım sorununa ilişkin kısa, orta ve uzun vadede hayata geçirilmesi gereken öneriler tespit edildiğini belirten Yıldırım, bu önerilerin hayata geçirilmesi için ilgili bakanlık, idare ve otoritelerden destek isteneceğini söyledi.
KISA VADELİ ÇÖZÜM ÖNERİLERİYıldırım, toplantıda alınan kısa vadeli çözüm önerilerini şöyle sıraladı: "-İstanbul'daki ulaşımın tek idareden yönetilmesi, yönlendirilmesi ve ulaşım türleri arasındaki entegrasyonun sağlanması için başlatılan yasal çalışmaların bir an önce sonuçlandırılması.Raylı sistemlerin gelişmesi için yerel yönetimlerin yatırımlarına daha fazla kaynak aktarımı sağlanması.Marmaray da dahil olmak üzere tüm raylı sistem yatırım ve yapımlarının hızlandırılması için gerek hukuki, gerekse maddi engellerin ortadan kaldırılması.Köprü geçişlerinde düzenleme yapılarak, nakit ödemeyle geçiş sisteminden caydırıcılık sağlanarak OGS ve KGS kullanımının özendirilmesi." Yıldırım, OGS alımında ödenen depozit ücretinin kaldırılacağını ve herkesin kolaylıkla OGS cihazlarını almaları için gerekli düzenlemelerin yapılacağını bildirdi.
Yıldırım, Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak, İstanbul Valisi Muammer Güler ve Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'la birlikte, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda düzenlenen "Ulaştırma Zirvesi"nin sonuçlarına ilişkin basın toplantısı düzenledi. Toplantıda alınan kararlara ilişkin bilgi veren Yıldırım, köprü trafiğinde gişeler nedeniyle aksama yaşandığını belirtti.
Yıldırım, Boğaziçi Köprüsü'nden, 3 Nisan 2006 tarihinden itibaren sadece OGS ve KGS'li araçların geçeceğini, nakit ödeme gişelerinin ise kaldırılacağını bildirdi.Aynı tarihten itibaren Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde ise 4 nakit ödeme gişesinin açık tutulacağını belirten Yıldırım, diğerlerinin ise OGS'li olacağını söyledi.
Yıldırım, ulaşım sistemleri arasında koordinasyon sağlanacağını, bunun için tüm hatların ulaşım türlerine göre tekrar gözden geçirileceğini, birbiriyle rekabet etmeyen, türler arasında entegrasyonu sağlayan kombine sisteme geçiş çalışmalarının başlatılacağını anlattı.Binali Yıldırım, 1 Şubat 2006 tarihinden itibaren, İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetkisinde bulunan toplu taşıma araçlarında tek bilet uygulamasına geçileceğini bildirdi. TAŞIMALARIN YÜZDE 89'U KARAYOLU İLEİstanbul'da taşımaların yüzde 89'unun karayolu, yüzde 7'sinin raylı sistemler, yüzde 4'ünün ise deniz yoluyla yapıldığını belirten Yıldırım, "Bugün için İstanbul trafiğinin temel problemine baktığımızda, toplu taşımacılığın hakim olmaması nedeniyle bilhassa özel taşıtların trafiğin yoğunlaşmasına neden olduğu, diğer bir ifadeyle insan taşımacılığından daha çok araç taşımacılığının hakim olduğu bir sistem gittikçe yaygınlaşmaktadır" diye konuştu.
Boğaziçi Köprüsü'nden geçen taşıtların yüzde 90'ının özel taşıt olduğunu, bunların mevcut yolcunun sadece yüzde 31'lik bölümünü taşıdığını belirten Yıldırım, şöyle devam etti: "Boğaziçi Köprüsü'nde İETT araçlarının ise trafiğin yüzde 5.5'ini işgal etmekle birlikte yolcuların yüzde 58'ini taşıdığı görülmektedir.FSM Köprüsü'ne bakıldığında da durum farklı değildir. Bu köprüden geçen taşıtların yüzde 87'si özel taşıt olup, yolcuların sadece yüzde 43'lük bölümünü taşıdığını, buna karşılık İETT araçlarının trafiğin yalnızca yüzde 7.5'ini oluşturmakla birlikte yolcuların yüzde 39'unu taşıdığını görmekteyiz. Yani köprülerde toplu taşıma az, taşıdıkları yolcu miktarı özel taşıtlara göre fazla. Özel taşıtların da sayısı fazla ama taşıdıkları insan sayısı az." Toplantıda, yaşanan olumsuzlukları ortadan kaldırmak, İstanbullulara daha rahat, konforlu ve ekonomik bir ulaşım sağlamak amacıyla kentte yaşanan ulaşım sorununa ilişkin kısa, orta ve uzun vadede hayata geçirilmesi gereken öneriler tespit edildiğini belirten Yıldırım, bu önerilerin hayata geçirilmesi için ilgili bakanlık, idare ve otoritelerden destek isteneceğini söyledi.
KISA VADELİ ÇÖZÜM ÖNERİLERİYıldırım, toplantıda alınan kısa vadeli çözüm önerilerini şöyle sıraladı: "-İstanbul'daki ulaşımın tek idareden yönetilmesi, yönlendirilmesi ve ulaşım türleri arasındaki entegrasyonun sağlanması için başlatılan yasal çalışmaların bir an önce sonuçlandırılması.Raylı sistemlerin gelişmesi için yerel yönetimlerin yatırımlarına daha fazla kaynak aktarımı sağlanması.Marmaray da dahil olmak üzere tüm raylı sistem yatırım ve yapımlarının hızlandırılması için gerek hukuki, gerekse maddi engellerin ortadan kaldırılması.Köprü geçişlerinde düzenleme yapılarak, nakit ödemeyle geçiş sisteminden caydırıcılık sağlanarak OGS ve KGS kullanımının özendirilmesi." Yıldırım, OGS alımında ödenen depozit ücretinin kaldırılacağını ve herkesin kolaylıkla OGS cihazlarını almaları için gerekli düzenlemelerin yapılacağını bildirdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.