İhracatçıların yeni hedefi Çin
Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin 2016 yılı 1. çeyrek beklenti anketine göre ihracatçıları yüksek hacimli, büyük pazarlar konumundaki ABD, Çin, Almanya'yı hedef ülkeler olarak seçti. Önceki anketlerde öncelikli hedef pazar olarak Rusya öne çıkıyordu
12.02.2016 00:00:00
Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) 2015'in 4. çeyrek gerçekleşme ve 2016'nın 1. çeyrek beklentilerini içeren ihracatçı eğilim anketi sonuçları açıklandı. İhracatçıların girdi maliyetlerinden üretime, döviz kurlarından karlılıklarına, yeni pazar hedeflerinden istihdama kadar birçok alanda beklentilerini ele alan anket, Türkiye'nin ihracatına yön vermeyi amaçlıyor.
Ankete göre ihracatçıların Avrupa ekonomisi ile ilgili beklentileri artış seyrini sürdürürken, bunların yalnızca yüzde 25'inin AB hakkında kötümser tablo çizmesi dikkat çekici oldu. Verilere göre ayrıca ABD, Almanya ve Çin hedef pazarlar olarak öne çıktı. Önceki anketlerde hedef pazar olarak Rusya öne çıkıyordu. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, anketin gündem bölümünde Rusya ile ilgili gelişmelere yer verildiğine değinerek, "Firmalarımız, Rusya'ya ihracatlarının azalması ihtimaline karşılık aldıkları aksiyonların arasında en önceliği yüzde 49 ile Avrupa pazarına yönelmek olacağını belirtiyor. Avrupa pazarını, yüzde 36 oranıyla Ortadoğu ve yüzde 31 oranıyla Afrika pazarları izliyor. İhracatçılarımızın yüzde 14'ü iç pazara yöneleceğini, yüzde 27 ise ihracat stratejilerinde bir değişikliğe gitmeyeceklerini belirtiyor" diye konuştu.
İhracatçıların temel sorunları değişmedi
İhracatçının öncelikli sorunu yüzde 43.8 ile döviz kurları olarak öne çıkıyor. Bunu yüksek enerji maliyetleri yüzde 41.2 oranla izliyor. Ayrıca hammadde ve ara mal fiyatları yüzde 37.8, istihdam maliyetleri yüzde 36.8, lojistik maliyetleri yüzde 34.3, ile bu sorunları takip ediyor.
Ankete göre ihracatçıların Avrupa ekonomisi ile ilgili beklentileri artış seyrini sürdürürken, bunların yalnızca yüzde 25'inin AB hakkında kötümser tablo çizmesi dikkat çekici oldu. Verilere göre ayrıca ABD, Almanya ve Çin hedef pazarlar olarak öne çıktı. Önceki anketlerde hedef pazar olarak Rusya öne çıkıyordu. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, anketin gündem bölümünde Rusya ile ilgili gelişmelere yer verildiğine değinerek, "Firmalarımız, Rusya'ya ihracatlarının azalması ihtimaline karşılık aldıkları aksiyonların arasında en önceliği yüzde 49 ile Avrupa pazarına yönelmek olacağını belirtiyor. Avrupa pazarını, yüzde 36 oranıyla Ortadoğu ve yüzde 31 oranıyla Afrika pazarları izliyor. İhracatçılarımızın yüzde 14'ü iç pazara yöneleceğini, yüzde 27 ise ihracat stratejilerinde bir değişikliğe gitmeyeceklerini belirtiyor" diye konuştu.
İhracatçıların temel sorunları değişmedi
İhracatçının öncelikli sorunu yüzde 43.8 ile döviz kurları olarak öne çıkıyor. Bunu yüksek enerji maliyetleri yüzde 41.2 oranla izliyor. Ayrıca hammadde ve ara mal fiyatları yüzde 37.8, istihdam maliyetleri yüzde 36.8, lojistik maliyetleri yüzde 34.3, ile bu sorunları takip ediyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.