logo
28 NİSAN 2025

Hükümet Kanal İstanbul'da ısrarlı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Kanal İstanbul Projesi'nin, İstanbul Boğazı'nın geleceği için artık zaruret halini aldığını savunarak, "Kanal İstanbul, sadece bugünün değil yarının da projesidir. Kanal İstanbul, İstanbul Boğazı’nı kazalardan kurtaracak projedir" dedi
 

08.12.2019 18:40:00
Hükümet Kanal İstanbul'da ısrarlı
Hükümet Kanal İstanbul'da ısrarlı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Kanal İstanbul'un dünyanın en büyük projelerinden biri olacağını savunarak, şu anda 25 bin gemi kapasitesi bulunan İstanbul Boğazı'nda her yıl ortalama 40-  42 bin gemi trafiği olduğunu söyledi. Boğaz'ı kullanacak gemilerin neredeyse bir hafta beklemek durumunda kaldıklarını, güvenliği sağlamak amacıyla da gemileri kılavuz ve römorklarla geçirdiklerini bildiren Turhan, şunları kaydetti: "94 bin 600 ton ham petrol taşıyan ve 27 gün boyunca söndürülemeyen Independenta tanker gemisi faciası hala akıllarımızda.

Nassia ve Shipbroker tankerlerinin çarpışması nedeniyle boğazların petrolle kaplanması hala akıllarımızda. Sadece 4 yıl önce Ethem Pertev Yalısı'na çarpılması ve tarihimize verilen büyük hasar hala akıllarımızda. Şu anda oluşan yüksek deniz trafiği de bizi bu nedenle endişelendirmekte. Bu yüksek deniz trafiği sonucunda oluşacak herhangi bir kazanın, sonuçları artık katlanılamayacak düzeyde olabilir. Hatta boğazlarda 2 tanker arasında yaşanacak olası kazanın Karadeniz ve Marmara Denizi'nde onlarca balık türünü bir anda yok edebileceği ifade ediliyor. Bu nedenle Kanal İstanbul Projesi'nin yapılması, İstanbul Boğazı'nın geleceği için artık zaruret halini almıştır."
 
Petrol ticareti zorluyor
 
Turhan, İstanbul Boğazı'ndan petrol başta olmak üzere geçen tehlikeli yük miktarının 150 milyon tonu aştığı, küresel petrol ticaretinin önemli bölümüne Karadeniz ve Marmara Denizi'nin ev sahipliği yaptığı bilgisini verdi. İstanbul Boğazı'nın, dünyanın en tehlikeli su yollarından biri olarak gösterildiğini belirten Turhan, "Kanal İstanbul'la İstanbul Boğazı'nın gemi trafik yükünü azaltmakla kalmayacağız. İstanbul Boğazı'nda tehlikeli madde taşıyan gemilerden dolayı oluşabilecek riskleri de minimize edeceğiz.

Ayrıca İstanbul Boğazı'ndan beklemeden geçmek isteyen gemi ve tankerler için de alternatif oluşturacağız. Uluslararası yük taşıyan gemiler, ücreti karşılığında Kanal İstanbul'u kullanabilecek. Bir haftayı bulan bekleme nedeniyle oluşabilecek maddi yüklerden de kurtulmuş olacaklar" değerlendirmesinde bulundu. Turhan, özellikle dünya ticaretinin doğuya kayması nedeniyle boğazları kullanan gemi sayısının her geçen yıl arttığına dikkat çekerek, 20 yıl içinde İstanbul Boğazı'nı kullanacak gemi sayısının 70 bini bulmasının beklendiğini vurguladı. 
 
Yeni rant kapısı
 
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, söz konusu projenin İstanbul'da yeni yaşam alanı (rant kapısı) oluşturacağını belirterek, proje için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile planlamaları yaptıklarını söyledi. Bakan Turhan, Kanal İstanbul Projesi'nin çok ayaklı olduğunu belirterek, bu nedenle proje alanını belirlerken özellikle tüm çevresel ve iklimsel faktörleri gözden geçirdiklerini kaydetti. Turhan, Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridorunda karar kılındığını belirterek, tsunamiyle ilgili parametrelerin belirlendiğini ifade etti.

Turhan, Kanal İstanbul Projesi kapsamında Boğaziçi ve ODTÜ gibi Türkiye'nin en iyi üniversitelerinden alanında uzman öğretim üyeleri ve yine alanında uzman uluslararası firmalarla çalışıldığını savundu. Trafik etüt çalışmaları kapsamında Kanal'dan geçecek gemi boyutlarının belirlendiğini ve bugünkü toplam Boğaz trafiğinin yüzde 99'unun Kanal İstanbul'u kullanabileceğini dile getiren Turhan, bu çalışmaların yanı sıra çevre etkileri ile flora, fauna ve sualtı canlılarına etkileri çalışmasının da yapıldığını kaydetti.
 
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Samsun'da heyelan
2'si çocuk 3 kişi enkaz altında
Fransa'da yangın faciası
Rizeli ailenin 3 çocuğu hayatını kaybetti
Elazığ'da 4,9 büyüklüğünde deprem
Merkez ilçesi Sivrice ilçesi
5. yıldıza 5 gollü selam
Fark 5, gol 5, kalan maç 5
Trabzon’da gol fırtınası
Trabzonspor 4 Alanyaspor 3
Demokrasiye darbe
BTP Karaman il kongresine skandal engel
Hakan Fidan'dan PKK mesajı
'Sistemden çıkacaktır'
'Korkmuyoruz, susmuyoruz, alışmıyoruz!'
Karaman kongresinin engellenmesine tepki
BM katliama karşı ses verdi
BM Raportörü Albanese'den İsrail'i durdurun çağrısı
Modi söz verdi: Adalet sağlanacak
Kanlı saldırı için Hint liderden söz
İstanbul'da hasar tespit çalışmaları sürüyor
15 bin bina uzmanlarca incelendi
Türkiye'de bunu hiçbir otel yapamaz!
O ülkede İsrailli turistlerden taahhüt istendi
BTP kongresine son dakika engeli
Karaman'da hukuksuz uygulama
İsrail'in o üssü vuruldu
Husilerin balistik füzesi tam isabetle vurdu
Trump'ın gözü bu kanallarda
Panama ve Süveyş'ten serbest geçiş istedi
Samsun'da heyelan
2'si çocuk 3 kişi enkaz altında
Fransa'da yangın faciası
Rizeli ailenin 3 çocuğu hayatını kaybetti
Elazığ'da 4,9 büyüklüğünde deprem
Merkez ilçesi Sivrice ilçesi
5. yıldıza 5 gollü selam
Fark 5, gol 5, kalan maç 5
Trabzon’da gol fırtınası
Trabzonspor 4 Alanyaspor 3
Demokrasiye darbe
BTP Karaman il kongresine skandal engel
Hakan Fidan'dan PKK mesajı
'Sistemden çıkacaktır'
'Korkmuyoruz, susmuyoruz, alışmıyoruz!'
Karaman kongresinin engellenmesine tepki
BM katliama karşı ses verdi
BM Raportörü Albanese'den İsrail'i durdurun çağrısı
Modi söz verdi: Adalet sağlanacak
Kanlı saldırı için Hint liderden söz
İstanbul'da hasar tespit çalışmaları sürüyor
15 bin bina uzmanlarca incelendi
Türkiye'de bunu hiçbir otel yapamaz!
O ülkede İsrailli turistlerden taahhüt istendi
BTP kongresine son dakika engeli
Karaman'da hukuksuz uygulama
İsrail'in o üssü vuruldu
Husilerin balistik füzesi tam isabetle vurdu
Trump'ın gözü bu kanallarda
Panama ve Süveyş'ten serbest geçiş istedi
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.