1- Cumhuriyet ilan edildi. (29 Ekim 1923)
2- Tevhid-i Tedrisat Kanunu kabul edildi. (Yani öğretim birliği, 1924)
3- Lozan Antlaşması hayata geçirildi. (1924)
4- Gölcük'te ilk tersane kuruldu. (1924)
5- Devlet Demiryolları kuruldu. (1924)
6- İstanbul-Ankara arasında ilk yolcu uçağı seferleri başlatıldı.(1924)
7- Türkiye İş Bankası, Tütüncüler Bankası kuruldu. (1924)
8- Ankara ilk planlı şehir olarak tanzim edildi. (1924)
9- Bursa'da Karacabey harası kuruldu. (1924)
10- Danıştay, Türk Hava Kurumu, Türkiye Liman İşleri İnhisar, Eski Eserler ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Anadolu Ajansı kuruldu. (1925)
11- Sanayi ve Madenler Bankası Kuruluş Kanunu kabul edildi. (1925)
12- Ticaret ve Sanayi Odaları Kanunu kabul edildi.
13- Şeker fabrikalarının ve demir çelik sanayiinin kurulmasına ilişkin kanun yürürlüğe girdi. (1925)
14- Eskişehir cer atölyesinde demiryolu malzemesi üretecek birimler hizmete girdi. (1925)
15- Adana Mensucat Fabrikası üretime başladı. (1925)
16- Tayyare Cemiyeti'nin katkıları ile Ankara'da Türk yapımı ilk planör uçuruldu. (1925)
17- 1926'da, Türk Telsiz Telefon Şirketi kuruldu. Eskişehir Uçak Bakım İşletmesi açıldı.
Yabancı gemilere tanınan ayrıcalıklar kaldırıldı, Kabotaj Kanunu kabul edildi.
İlk şeker fabrikası olan Alpullu Şeker Fabrikası işletmeye açıldı.
İstanbul'da inşaat demiri üreten ilk haddehane açıldı.
Tarım Satış Kooperatifleri ve birlikleri kuruldu.
18- Kayseri Uçak ve Motor Fabrikası açıldı. (1926)
Adnan Menderes hükümeti döneminde kapatılana kadar 112 savaş uçağı üretildi.
19- 1926'da Bakırköy Çimento Fabrikası kuruldu, Uşak Şeker Fabrikası işletmeye açıldı.
20- 1927'de Teşvik-i Sanayi Kanunu kabul edildi.
21-1927'de Samsun-Havza-Amasya demiryolları açıldı.
Bursa Dokumacılık Fabrikası açıldı. Eskişehir Bankası kuruldu.
22- 1927'de Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ilk kağıt parası tedavüle çıktı.
23- 1928'de Kütahya Tavşanlı'da demiryolu açıldı.
Ankara Çimento Fabrikası açıldı.
Türk Vatandaşlığı Yasası kabul edildi.
Malatya Elektrik Santrali devreye girdi.
24- 1928'de Gaziantep'e mensucat fabrikası açıldı.
Trabzon İzera'da hidroelektrik santrali hizmete girdi.
25- 1929'da, Anadolu-Bağdat, Mersin-Tarsus Demiryolları, Haydarpaşa Limanı yabancılardan satın alındı.
26- Kütahya-Emirler, Fevzipaşa-Gölbaşı demiryolları açıldı. (1929)
27- Bursa Mudanya demiryolu yabancılardan satın alındı. (1931)
28- Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası kuruldu. (1931)
29- 1932'de İzmir Rıhtım İşletmesi yabancılardan satın alındı.
30- Türk Dil Kurumu kuruldu. (1932)
31- Samsun-Çarşamba demiryolu hattı yabancılardan satın alındı. (1933)
32- Bandırma-Menemen-Manisa demiryolu hattı yabancılardan alındı. (1934)
33- İzmir-Kasaba demiryolu hattı yabancılardan satın alındı. (1934)
34- Kayseri Uçak ve Motor Fabrikası'ndaki ilk uçağın deneme uçuşu yapıldı. (1934)
35- İzmir Basmane-Afyon demiryolu yabancılardan satın alındı. (1934)
36- 1935'te Aydın demiryolu yabancılardan satın alındı.
MTA, Etibank, Türk Şeker Fabrikaları kuruldu.
İstanbul Rıhtım Şirketi yabancılardan alındı.
37- Paşabahçe Şişe ve Cam Fabrikası üretime başladı, Sümerbank Kayseri Dokuma Fabrikası açıldı. (1935)
38- 1936'da Montrö Boğazlar Sözleşmesi kabul edildi. İstanbul Boğazı'nda askerden arındırılmış bölgelere Türk askeri yerleştirildi.
SEKA'nın İzmit'teki fabrikasında ilk kağıt üretildi.
39- 1937'de Toprakkale-İskenderun demiryolu yabancılardan satın alındı.
Kozlu Kömür İşletmeleri yabancılardan satın alındı.
İstanbul-Trakya demiryolu yabancılardan satın alındı.
İzmir Telefon İşletmeleri yabancılardan satın alındı.
40- 1938'de Divriği Demir Madenleri üretime başladı.
41- 1938'de İstanbul Elektrik Şirketi yabancılardan satın alındı.
1923-1938 arası Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin millî geliri oran olarak % 104.8 arttı.
Tarım kesimi, %101.3 büyüdü.
Sanayi %148.8 gelişti.
1927'de tarım, ticaret ve sanayide 65 bin işletme vardı.
Savaştan yeni çıkmış genç cumhuriyet, hem tarım hamlesi yaptı hem de sanayi devrimini gerçekleştirdi." (Prof. Dr. Haydar Baş Hoş Geldin Atatürk eseri sh: 875)
2- Tevhid-i Tedrisat Kanunu kabul edildi. (Yani öğretim birliği, 1924)
3- Lozan Antlaşması hayata geçirildi. (1924)
4- Gölcük'te ilk tersane kuruldu. (1924)
5- Devlet Demiryolları kuruldu. (1924)
6- İstanbul-Ankara arasında ilk yolcu uçağı seferleri başlatıldı.(1924)
7- Türkiye İş Bankası, Tütüncüler Bankası kuruldu. (1924)
8- Ankara ilk planlı şehir olarak tanzim edildi. (1924)
9- Bursa'da Karacabey harası kuruldu. (1924)
10- Danıştay, Türk Hava Kurumu, Türkiye Liman İşleri İnhisar, Eski Eserler ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Anadolu Ajansı kuruldu. (1925)
11- Sanayi ve Madenler Bankası Kuruluş Kanunu kabul edildi. (1925)
12- Ticaret ve Sanayi Odaları Kanunu kabul edildi.
13- Şeker fabrikalarının ve demir çelik sanayiinin kurulmasına ilişkin kanun yürürlüğe girdi. (1925)
14- Eskişehir cer atölyesinde demiryolu malzemesi üretecek birimler hizmete girdi. (1925)
15- Adana Mensucat Fabrikası üretime başladı. (1925)
16- Tayyare Cemiyeti'nin katkıları ile Ankara'da Türk yapımı ilk planör uçuruldu. (1925)
17- 1926'da, Türk Telsiz Telefon Şirketi kuruldu. Eskişehir Uçak Bakım İşletmesi açıldı.
Yabancı gemilere tanınan ayrıcalıklar kaldırıldı, Kabotaj Kanunu kabul edildi.
İlk şeker fabrikası olan Alpullu Şeker Fabrikası işletmeye açıldı.
İstanbul'da inşaat demiri üreten ilk haddehane açıldı.
Tarım Satış Kooperatifleri ve birlikleri kuruldu.
18- Kayseri Uçak ve Motor Fabrikası açıldı. (1926)
Adnan Menderes hükümeti döneminde kapatılana kadar 112 savaş uçağı üretildi.
19- 1926'da Bakırköy Çimento Fabrikası kuruldu, Uşak Şeker Fabrikası işletmeye açıldı.
20- 1927'de Teşvik-i Sanayi Kanunu kabul edildi.
21-1927'de Samsun-Havza-Amasya demiryolları açıldı.
Bursa Dokumacılık Fabrikası açıldı. Eskişehir Bankası kuruldu.
22- 1927'de Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ilk kağıt parası tedavüle çıktı.
23- 1928'de Kütahya Tavşanlı'da demiryolu açıldı.
Ankara Çimento Fabrikası açıldı.
Türk Vatandaşlığı Yasası kabul edildi.
Malatya Elektrik Santrali devreye girdi.
24- 1928'de Gaziantep'e mensucat fabrikası açıldı.
Trabzon İzera'da hidroelektrik santrali hizmete girdi.
25- 1929'da, Anadolu-Bağdat, Mersin-Tarsus Demiryolları, Haydarpaşa Limanı yabancılardan satın alındı.
26- Kütahya-Emirler, Fevzipaşa-Gölbaşı demiryolları açıldı. (1929)
27- Bursa Mudanya demiryolu yabancılardan satın alındı. (1931)
28- Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası kuruldu. (1931)
29- 1932'de İzmir Rıhtım İşletmesi yabancılardan satın alındı.
30- Türk Dil Kurumu kuruldu. (1932)
31- Samsun-Çarşamba demiryolu hattı yabancılardan satın alındı. (1933)
32- Bandırma-Menemen-Manisa demiryolu hattı yabancılardan alındı. (1934)
33- İzmir-Kasaba demiryolu hattı yabancılardan satın alındı. (1934)
34- Kayseri Uçak ve Motor Fabrikası'ndaki ilk uçağın deneme uçuşu yapıldı. (1934)
35- İzmir Basmane-Afyon demiryolu yabancılardan satın alındı. (1934)
36- 1935'te Aydın demiryolu yabancılardan satın alındı.
MTA, Etibank, Türk Şeker Fabrikaları kuruldu.
İstanbul Rıhtım Şirketi yabancılardan alındı.
37- Paşabahçe Şişe ve Cam Fabrikası üretime başladı, Sümerbank Kayseri Dokuma Fabrikası açıldı. (1935)
38- 1936'da Montrö Boğazlar Sözleşmesi kabul edildi. İstanbul Boğazı'nda askerden arındırılmış bölgelere Türk askeri yerleştirildi.
SEKA'nın İzmit'teki fabrikasında ilk kağıt üretildi.
39- 1937'de Toprakkale-İskenderun demiryolu yabancılardan satın alındı.
Kozlu Kömür İşletmeleri yabancılardan satın alındı.
İstanbul-Trakya demiryolu yabancılardan satın alındı.
İzmir Telefon İşletmeleri yabancılardan satın alındı.
40- 1938'de Divriği Demir Madenleri üretime başladı.
41- 1938'de İstanbul Elektrik Şirketi yabancılardan satın alındı.
1923-1938 arası Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin millî geliri oran olarak % 104.8 arttı.
Tarım kesimi, %101.3 büyüdü.
Sanayi %148.8 gelişti.
1927'de tarım, ticaret ve sanayide 65 bin işletme vardı.
Savaştan yeni çıkmış genç cumhuriyet, hem tarım hamlesi yaptı hem de sanayi devrimini gerçekleştirdi." (Prof. Dr. Haydar Baş Hoş Geldin Atatürk eseri sh: 875)