Çin, Japonya, Hindistan ve ABD'den sonra, bu yıl Rusya'da fındık tanıtım kampanyaları başlatılacak. Fındıkta fiyatların düşmesi ile ihracatta artış bekleniyor. Fındıkta bu yıl 650 bin tonun üzerinde gerçekleşmesi beklenen rekolteyle ortaya çıkacak stok sorununun çözümü için hem iç hem dış tanıtıma ağırlık verilecek. Fındık Tanıtım Grubu (FTG) fındıkta dış pazarın geliştirilmesi için bu yıl Rusya'da tanıtım kampanyası başlatmaya karar verdi. İç piyasada tüketimi artırmak amacıyla da "aganigi" ile başlatılan tanıtım kampanyaları sürdürülecek. Fındıkta Eylül ayında başlayacak ihracat sezonu öncesi, halen ABD,Çin, Japonya ve Hindistan'da yürütülen tanıtım kampanyalarının sonuçları ve yeni tanıtım kampanyaları, Ağustos ayı başında yapılacak toplantıda değerlendirilecek. FTG, kampanya uygulanan ülkelerdeki yeni stratejiyi belirleyecek. Rusya'daki stratejiyi belirlemek amacıyla bir kamuoyu araştırması yaptıran grup, bu stratejiye göre kampanyaların yönünü ve içeriğini saptayacak. Doğal gaz bedeli karşılığında mal ticaretinin yapıldığı dönemde bu ülkeye 20 bin ton civarında fındık ihraç edildiğini, kamuoyunun bu ürünü tanıdığını belirten yetkililer, öncelikli hedefin sanayi sektörü olduğunu vurguladılar. Fındığın çikolata sektöründe kullanımını artırmak gerektiğini anlatan yetkililer, bu amaçla öncelikli tanıtımın sanayicilere yönelik yapıldığını kaydettiler. Geçmiş yıllarda yurtdışında yapılan tanıtımlarda olumlu sonuçlar alındığını, sanayicinin fındık kullanmayı kabul etmesine karşın fındık fiyatlarının yükselmesi nedeniyle bunu fiili talebe dönüştüremediğini ifade eden yetkililer, şu bilgiyi verdiler: "Özellikle Çin'den çok iyi bir fındık talebi gelebilirdi. Ancak fiyatlar yüksek olunca, sanayici kullanımdan vazgeçiyor. Eğer bu yıl fiyatlar makul düzeyde seyrederse, bu ülkeden büyük talep gelmesini bekliyoruz. Aynı şekilde Rusya ve Hindistan da fiyata karşı çok duyarlı. Tanıtım faaliyetlerine paralel, bu ülkelere ihracatta artış olacak." İhracatta rakamlar...Yetkililer, son iki ayda fındık fiyatlarının düşmesine paralel, ABD, Japonya, Çin ve Japonya'ya yönelik ihracatta bir artış gözlendiğini de belirttiler. Hedef pazar olarak belirlenen ABD'ye, 1997-1998 kampanya döneminde4.1 bin ton olan ihracat, 2002/2003 sezonunda 7.5 bin tona kadar çıktı. Ancak daha sonra azalarak 2004/2005 sezonunda 3 bin tona kadar geriledi. 2005/2006 sezonunda ise bu yıl Haziran ayı itibariyle bu ülkeye 4.3 bin ton ihracat yapıldı. Bunun, fındık fiyatlarının düşmesine paralel son iki ayda yapılan ihracattan kaynaklandığı ifade ediliyor. 2005/2006 döneminde, Haziran ayı sonu itibariyle Japonya'ya 613 ton, Çin'e 622 ton, Hindistan'a 2.7 ton, Hong Kong'a da 22 ton fındık ihraç edildi. Fındığın tanıtımı için Çin'de yürütülen kampanyada, yıldız yerine fındığın yer aldığı, Türk Bayrağı'nı andıran ay-fındıklı afiş kullanılıyor. "WEİZHENGUO" olarak adlandırılan Türk fındığı, yine aynı ay-fındıklı ambalajlarla piyasaya sunuluyor, böylece Türkiye ve Türk malı imajları da yerleştirilmeye çalışılıyor. Tv reklamlarında ise "WEİZHENGUO" adlı fındık adam maskotu yer alıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.