Türk halkının vazgeçilmez besin kaynağı olan ekmeğe yabancılar göz koydu. Alman ekmek firması Magic Bread, 40 çeşit ürünle Türkiye piyasasına giriyor Türkiye'de halkının temel besin kaynağı olan ekmek, yabancı yatırımcıların da ilgisini çekiyor. Yaklaşık 7 milyar dolar büyüklüğündeki ekmek sektöründe günde 120 milyon adet (yılda 44 milyar adet) ekmek üretiliyor.Türkiye'deki ekmek tüketiminin ABD ve AB ülkelerinden çok fazla olduğunu gören Alman Magic Bread firması, piyasa 40 çeşit ekmekle girmeye hazırlanıyor. Eksi 18 derecede 18 ay dayanan küçük boyutlu ekmekler, öncelikle otel ve restoranlarda açık büfe şeklinde tüketiciye sunulacak. Magic Bread Genel Müdürü Patrick Tiedemann, İstanbul'a gerçekleştirdiği bir ziyaret esnasında ekmek çeşidinin yeterli olmadığını tespit edince, ortağı Arif Ömer Altınoluk ile Türkiye'de iş sahasını genişletmeye karar veriyor. Avrupa'da turizm tesisleri, otel ve restoranların kendi ekmeklerini tercih ettiğini belirten Tiedemann, Türkiye'De aynı ilgiyi beklediklerini dile getiriyor ve ekliyor: "Türkiye'de ekmek çok sevilmesine rağmen çeşit çok az. Otellerdeki açık büfeye benzer bir ekmek reyonu tasarladık. İlk etapta 40 çeşit ekmeği tüketilerin beğenise sunacağız. Gelecek yıl 100 çeşit ekmek satışı düşünüyoruz. Tamamen doğal ürünlerden elde edilen ürünlerimiz Türk damak zevkine çok uygun." "Taze ve küçük ekmeklerle misafirlerinizi şımartacaksınız" sloganıyla yola çıkan Magic Bread, "Ayçekirdeği ekmeği, kabaklı ekmek, haşhaşlı kral ekmeği, parti güneşi, sütlü ekmek, kuru üzüm ekmeği, sodalı ekmek, soğanlı ve cevizli ekmek, badem ezmeli tereyağlı ayçöreği, taş fırın bageti, zeytinli ciabatta, karışık mini kahvaltılık, kuru üzüm ekmeği" gibi çeşitleri müşterilerinin beğenisine sunuyor. ABD ve AB ülkelerinde kişi başına ekmek tüketimi yıllık 40-50 kilogram iken bu miktar Türkiye'de 3-4 kat fazlasına çıkıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.