Bursa'da binlerce vatandaşın izlediği televizyonları başında milyonlarca insanın takip ettiği Uluslararası Ehl-i Beyt Sempozyumu'nda son konuşmayı yapan Prof. Dr. Haydar Baş, "Ehl-i Beyt, Kuran'ın Hz. Muhammed modelidir" dedi
Türkiye'nin dört bir yanında ve dünyada ses getiren Uluslararası Ehl-i Beyt Sempozyumu'na Ehl-i Beyt üzerine yazdığı 9 eserle ilham veren Prof. Dr. Haydar Baş sempozyumda yaptığı kapanış konuşmasında Ehl-i Beyt'in konumunu ve değerini ifade eden ayetleri okudu. Prof. Dr. Haydar Baş konuşmasında şunları söyledi: "Hz. Peygamberin (s.a.v.) Ehl-i Beytinin konumunu ve değerini ifade eden ayetler şöyledir: 1-TATHİR ayeti: "Yüce Allah ancak ve ancak siz Ehl-i Beyt'ten her türlü pisliği gidermek ve sizi tertemiz yapmak ister" (Ahzab, 33)2-MEVEDDET ayeti:"De ki: Ben bu (peygamberliğimi tebliğime) karşılık sizden yakınlarıma sevgiden başka hiç bir ücret istemiyorum" ( Şura Suresi - 23)İmam Şafi daha sonra Meveddet ayetini işaret ederek şunları söylüyor: "Ey Resulullah'ın (s.a.v.) Ehl-i Beyti! Sizin sevginiz Allah'ın indirdiği Kur'an'da farzdır" (İbn Hacer, Savaiku'l Muhrika, s. 148, Zehrani, Şerhü'l Mevahib, c. 7, s. 7)3-MÜBAHALE ayeti:"Kim sana gelen ilimden sonra seninle tartışmaya girişirse de ki, "gelin oğullarımızı ve oğullarınızı, kadınlarımızı ve kadınlarımızı, kendimizi ve kendinizi çağıralım ve sonra dua edelim de Allah'ın laneti yalancıların üzerine olsun" (Al-i İmran, 61)4-EBRAR ayetleri:"İtaat eden ve iyilikte bulunanlar şüphe yok ki, cennette şarap içerler ki kafur ırmağının suyu da karıştırılmıştır bu şaraba. Allah'ın has kullarının içtiği bu şarap bir kaynaktan çıkar ki onlar diledikleri gibi, diledikleri yerlerde onu akıtıp fışkırtırlar, adaklarını yerine getirir, onlar ve şerri her yanı saran, kaplayan günden korkarlar..." (İnsan, 5-21).
Ehl-i Beyt'i Allah seçtiEhl-i Beyt'ten olmak ancak Allah tarafından verilen bir makam olduğunu dile getiren Prof. Dr. Haydar Baş şunları söyledi: "Bu ayet ve hadislerden anlaşılacağı üzere Ehl-i Beyt'ten olmak sayılan insanlara mahsus makamdır, rütbedir. İmamlar da böyledir. Bir insan çalışmakla ne peygamber, ne Ehl-i Beyt ne de imam olamaz. Gerek peygamberin, gerek Ehl-i Beyt'in gerekse imamın tayini ve naspı bizzat Allah ve Resulü tarafından yapılır. Bu sebeple halifelerle imamlar arasında mukayese edilmeyecek farklar vardır. Çünkü imamlar ve Ehl-i Beyt Allah ve Resulü tarafından tayin ve tespit edilirken, halifeler bizzat insanlar tarafından seçiliyor."
Türkiye'nin dört bir yanında ve dünyada ses getiren Uluslararası Ehl-i Beyt Sempozyumu'na Ehl-i Beyt üzerine yazdığı 9 eserle ilham veren Prof. Dr. Haydar Baş sempozyumda yaptığı kapanış konuşmasında Ehl-i Beyt'in konumunu ve değerini ifade eden ayetleri okudu. Prof. Dr. Haydar Baş konuşmasında şunları söyledi: "Hz. Peygamberin (s.a.v.) Ehl-i Beytinin konumunu ve değerini ifade eden ayetler şöyledir: 1-TATHİR ayeti: "Yüce Allah ancak ve ancak siz Ehl-i Beyt'ten her türlü pisliği gidermek ve sizi tertemiz yapmak ister" (Ahzab, 33)2-MEVEDDET ayeti:"De ki: Ben bu (peygamberliğimi tebliğime) karşılık sizden yakınlarıma sevgiden başka hiç bir ücret istemiyorum" ( Şura Suresi - 23)İmam Şafi daha sonra Meveddet ayetini işaret ederek şunları söylüyor: "Ey Resulullah'ın (s.a.v.) Ehl-i Beyti! Sizin sevginiz Allah'ın indirdiği Kur'an'da farzdır" (İbn Hacer, Savaiku'l Muhrika, s. 148, Zehrani, Şerhü'l Mevahib, c. 7, s. 7)3-MÜBAHALE ayeti:"Kim sana gelen ilimden sonra seninle tartışmaya girişirse de ki, "gelin oğullarımızı ve oğullarınızı, kadınlarımızı ve kadınlarımızı, kendimizi ve kendinizi çağıralım ve sonra dua edelim de Allah'ın laneti yalancıların üzerine olsun" (Al-i İmran, 61)4-EBRAR ayetleri:"İtaat eden ve iyilikte bulunanlar şüphe yok ki, cennette şarap içerler ki kafur ırmağının suyu da karıştırılmıştır bu şaraba. Allah'ın has kullarının içtiği bu şarap bir kaynaktan çıkar ki onlar diledikleri gibi, diledikleri yerlerde onu akıtıp fışkırtırlar, adaklarını yerine getirir, onlar ve şerri her yanı saran, kaplayan günden korkarlar..." (İnsan, 5-21).
Ehl-i Beyt'i Allah seçtiEhl-i Beyt'ten olmak ancak Allah tarafından verilen bir makam olduğunu dile getiren Prof. Dr. Haydar Baş şunları söyledi: "Bu ayet ve hadislerden anlaşılacağı üzere Ehl-i Beyt'ten olmak sayılan insanlara mahsus makamdır, rütbedir. İmamlar da böyledir. Bir insan çalışmakla ne peygamber, ne Ehl-i Beyt ne de imam olamaz. Gerek peygamberin, gerek Ehl-i Beyt'in gerekse imamın tayini ve naspı bizzat Allah ve Resulü tarafından yapılır. Bu sebeple halifelerle imamlar arasında mukayese edilmeyecek farklar vardır. Çünkü imamlar ve Ehl-i Beyt Allah ve Resulü tarafından tayin ve tespit edilirken, halifeler bizzat insanlar tarafından seçiliyor."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.