Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) tarafından, "5 Ekim Dünya Öğretmenler Günü" nedeniyle 15 ilde 954 eğitimci ile yüz yüze görüşme yöntemiyle yapılan ankette, "ekonomi ve hayat pahalılığını bir kenara bırakırsak, ülkemizin en önemli sorunu nedir?" sorusuna eğitimcilerin yüzde 42.2'si "eğitim", yüzde 28'i "işsizlik" yanıtını verdi. Bunu yüzde 9 ile "sağlık", yüzde 8.3 ile "trafik", yüzde 12.5 ile de diğer sorunlar izledi. "Devletin en kötü çalışan, yetersiz olan kurumu hangisi?" sorusuna ise eğitimcilerin yüzde 26.6'sı "mahkemeler", yüzde 26'sı "hastaneler", yüzde 9.2'si "okullar", 6.7'si "belediyeler", 4.8'i "karakollar", 3.4'ü "nüfus idareleri", yüzde 3'ü "tapu müdürlükleri", yüzde 20.3'ü "çeşitli kurumlar" cevabını verdi.
"Geleceğimiz karanlık"
"Eğitimin bugünkü haline bakarak Türkiye'nin geleceği hakkındaki düşünceniz nedir?" sorusuna eğitimcilerin yüzde 48.9'u "geleceğimiz karanlık" derken, "geleceğimiz aydınlık" diyenlerin oranı ise yüzde 8.8'de kaldı. Katılımcıların yüzde 30.2'si ise "değişen bir şeyolmayacak" yanıtı verirken, yüzde 12.1'i görüş belirtmedi. Eğitimcilerin yüzde 58'i "eğitim kurumlarındaki en önemli sorun nedir?" sorusuna "eğitimin kötü yönetilmesi" yanıtını verirken, yüzde 17.4'ü "kalabalık sınıflar", yüzde 16.6'sı "kaynak yetersizliği", yüzde 4.9'u "öğretmen kalitesi", yüzde 3.1'i de diğer nedenleri sıraladı.
Eğitimcilerin yüzde 73'ü "eğitimde fırsat eşitliği olmadığını" belirtirken, "meslek değiştirme imkanınız olsa öğretmenlikte kalır mısınız?" sorusuna ise yüzde 33.3'ü "kalmam", yüzde 52.7'si "kalırım" yanıtını verdi. "Mesleğinizi yaparken en çok neden şikayetçisiniz?" sorusu üzerine eğitimcilerin yüzde 53.2'si "maddi imkanların yetersizliğini", yüzde 18.2'si "öğretmenliğin toplumda itibar görmemesini", yüzde 14.9'u "sınıfların kalabalık olmasını", yüzde 13.7'si de "velilerin ilgisizliğini" gösterdi.
Kayırma ve torpil
Ayrıca eğitimcilerin yüzde 47.9'u "öğretmenliğin cazip hale getirilmesi için ne yapılmalı?" sorusunu "insanca yaşayacak bir ücret verilmesi" diye yanıtlarken, "öğretmenlik mesleğine atanma, tayin ve yükselmelerde kayırma, torpil oluyor mu?" sorusuna "evet" yanıtı verenlerin oranı yüzde 86 oldu.
"Geleceğimiz karanlık"
"Eğitimin bugünkü haline bakarak Türkiye'nin geleceği hakkındaki düşünceniz nedir?" sorusuna eğitimcilerin yüzde 48.9'u "geleceğimiz karanlık" derken, "geleceğimiz aydınlık" diyenlerin oranı ise yüzde 8.8'de kaldı. Katılımcıların yüzde 30.2'si ise "değişen bir şeyolmayacak" yanıtı verirken, yüzde 12.1'i görüş belirtmedi. Eğitimcilerin yüzde 58'i "eğitim kurumlarındaki en önemli sorun nedir?" sorusuna "eğitimin kötü yönetilmesi" yanıtını verirken, yüzde 17.4'ü "kalabalık sınıflar", yüzde 16.6'sı "kaynak yetersizliği", yüzde 4.9'u "öğretmen kalitesi", yüzde 3.1'i de diğer nedenleri sıraladı.
Eğitimcilerin yüzde 73'ü "eğitimde fırsat eşitliği olmadığını" belirtirken, "meslek değiştirme imkanınız olsa öğretmenlikte kalır mısınız?" sorusuna ise yüzde 33.3'ü "kalmam", yüzde 52.7'si "kalırım" yanıtını verdi. "Mesleğinizi yaparken en çok neden şikayetçisiniz?" sorusu üzerine eğitimcilerin yüzde 53.2'si "maddi imkanların yetersizliğini", yüzde 18.2'si "öğretmenliğin toplumda itibar görmemesini", yüzde 14.9'u "sınıfların kalabalık olmasını", yüzde 13.7'si de "velilerin ilgisizliğini" gösterdi.
Kayırma ve torpil
Ayrıca eğitimcilerin yüzde 47.9'u "öğretmenliğin cazip hale getirilmesi için ne yapılmalı?" sorusunu "insanca yaşayacak bir ücret verilmesi" diye yanıtlarken, "öğretmenlik mesleğine atanma, tayin ve yükselmelerde kayırma, torpil oluyor mu?" sorusuna "evet" yanıtı verenlerin oranı yüzde 86 oldu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.