Dosya masraflarında gözler BDDK'da
Yüz binlerce kişinin kredi kartı aidatlarını ya da tüketici kredileri komisyonlarını geri alabilmek için tüketici mahkemeleri ile tüketici hakem heyetlerine başvurması bu mekanizmaları kilitledi.
16.02.2015 00:00:00
Ziraat Bankası, kredi kullanan müşterilerden aldığı masraf ve komisyon ücretlerini tüketici mahkemelerine ve hakem heyetlerine gitmeye gerek bırakmadan iade etmeye başladığını açıkladı. Tüketici dernekleri de diğer bankaların da bu yönde uygulamaya gitmesi gerektiğini, ortada bir Yargıtay kararı olduğunu ve bankaların bu kararı uygulaması gerektiğini savunuyor. Tüketici mahkemeleri ve tüketici hakem heyetlerinde yer alan dava dosyalarının yarısından fazlası bu konuyla ile ilgili. Daha önce kredilerden alınan masraf ve komisyonların 10 yıl geriye dönük iade edilebileceğini gündeme getiren tüketici dernekleri, diğer bankaların da Ziraat Bankası gibi hareket etmesi halinde tüketici hakem heyetleri ve mahkemelerindeki yoğunluğun ortadan kalkacağını belirtiyor. Yargıtay'ın konu hakkındaki kararının gayet net ve açık olduğunu vurgulayan dernek yetkilileri, şu görüşü seslendiriyor: "Tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemelerinde oluşan aşırı yoğunluk sebebiyle birçok tüketici başvuru dahi yapmıyor. Bankalar Yargıtay'ın kararı sonrası aradaki bürokrasiyi kaldırarak tüketiciye yardımcı olmalıydı. Yargının elindeki dosyalarda son 10 yılda 21 kat artış oldu." BDDK'nın bir genelge yayınlayarak bu sorunu ortadan kaldırabileceği vurgulanıyor.ERSAN İLTER/İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.