logo
28 NİSAN 2025

Dijital reklamcılıkta yapay zeka farkı

Sosyal izolasyon günlerinde telefon kullanım süreleri yüzde 35 arttı alınan bildirim sayıları yüzde 71 yükseldi. Bu dönemde dijital reklam yatırımları artarken, maliyetler iki sene öncesine geriledi. Yapay zekanın dijital reklamcılıkta kullanılması ise başarı oranını katlıyor

02.06.2020 12:31:00
Dijital reklamcılıkta yapay zeka farkı
Dijital reklamcılıkta yapay zeka farkı
Sosyal izolasyon tedbirleriyle eve kapanan kullanıcıların özellikle mobil ekranlarda geçirdiği süre katlandı. Çinli reklam zekası teknolojileri şirketi Social Peta araştırmasına göre, akıllı telefon kullanım süreleri yüzde 35 artarken bunun sonucu olarak gün içerisinde telefonlara alınan bildirim sayısı ise yüzde 71 yükseldi. 
 
Mesajlaşma ve mobil oyunlarda ciddi artış var
 
Mesajlaşma uygulamalarında yüzde 40, mobil oyunlarda ise yüzde 32'lik kullanım artışı yaşandı. Adeta mobil ekranlara bağlı yaşam pratiğinin tavan yapması her yıl daha fazla dijital dünyaya yatırım yapan markaların da başta reklam çalışmaları olmak üzere ibrenin tamamen dijital dünyaya dönmesini sağladı. Salgınla birlikte gelir kaynaklarını artırıp, harcamalarını azaltmaya gayret eden şirketler ise özellikle dijital reklam yatırımlarının her bir lirasını çok daha verimli kullanmak için farklı arayışlara yöneldi. 
 
Yapay zeka, dijital reklamcılıkta başarıyı yüzde 40 arttırıyor 
 
2020 yılı başında Türkiye pazarına adım atan Social Peta, ADCost Intelligence adını verdiği yapay zeka temelli reklam yönetim aracını Türkiye'de de kullanıma sundu. İşletmelerin operasyonel baskısını hafifletmek ve mevcut zorlukları birlikte aşmak için adım attıklarını belirten Social Peta kurucusu Rocks Su, ''600 milyondan fazla reklam verisini Türkiye'deki marka ve ajanslara sunarak reklam performanslarını artırmayı hedefliyoruz. ADCost Intelligence ile ilk olarak Facebook ve alt şirketleri olan Instagram, Audience Network ve Messenger üzerinden verilen tüm reklamlara ilişkin çözümler sunuyoruz. Markaların bu platformlarda reklam yatırımlarını takip eden yazılım, rakiplerinin ve sektördeki diğer şirketlerin reklamlara nasıl ve ne kadarlık bütçe harcadıklarıyla genel stratejilerine dair içgörüler elde ediyor. Bu sayede reklam yatırımlarının optimize edilmesini sağlıyor'' dedi. 
 
Facebook 2 milyardan fazla kişiye ulaşabiliyor 
 
Salgın dönemiyle sosyal ağlara artan yönelimin özellikle gelişmekte olan pazarlarda Facebook'un kullanıcı sayılarını ciddi oranda artırmasını sağladı. Social Peta'nın paylaştığı verilere göre, reklam verenler artık Facebook üzerinden dünya genelinde 2 milyardan fazla kişiye ulaşabiliyor. Bu rakam dünyadaki 13 yaş ve üzerindeki toplam nüfusunun üçte birinden fazlasına denk geliyor. Türkiye'de ise Bu sosyal medya üzerinden 37 milyon kişi reklamlarla hedeflenebiliyor. Bu sosyal medyanın aktif kullanıcılarının yüzde 80'inin son 30 gün içinde en az bir reklam gördüğü belirtiliyor. 
 
Dijtal reklam yatırımları artarken, maliyetler 2 sene öncesine geriledi 
 
Social Peta'nın incelemelerine göre, Facebook'un görüntüleme ve tıklama başına reklam maliyetleri 2018 yılına geriledi. 2019 Kasım ayına oranla ise yüzde 60 oranında düştü. Türkiye'de dijital mecra yatırımlarının yüzde 64'lük kısmının mobil ekranlara yapıldığını aktaran Rocks Su, ''Mobil ekran reklam harcamalarının son 3 senedir ortalama yüzde 32 büyüdüğün görüyoruz. Özellikle Facebook ve Instagram gibi sosyal ağlar bu harcamalarda geniş pay alıyor. Geliştirdiğimiz makine öğrenimi ile reklam verenler, tahmine dayalı modeller sayesinde teklif stratejilerini daha hassas bir şekilde kontrol edebiliyor. Bu yöntem, reklam harcamasının getirisini ve geliri artırabilmek dönüşüme odaklanmaları sağlıyor. Kriz sürecinde yeni gelir üretmedeki maliyetleri kısmak elbet önemli. Ancak daha önemlisi harcanan her kuruşun geri dönüşünün ve etkisinin maksimize edilmesidir'' şeklinde konuştu. İHA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
'İstanbul'da deprem olacak...'
'Ümit ederiz ki parça parça olsun'
25 kişi hakkında iddianame hazırlandı
Belediyelere terör soruşturması
Erdoğan merak edilen sayıyı açıkladı
4 milyon 34 bin göçmen var
Trump'tan şok Zelenskiy iddiası!
'Kırım'ı Rusya'ya bırakmaya hazır'
Samsun'da 'yok artık' dedirten skandal!
Heyelan noktası 'toplanma alanı' çıktı
ABD Yemen'i kana buladı
Can kaybı 68'e yükseldi
Kütahya'da ardı ardına depremler
Simav 3.4, 3.9 ve 4.1 ile sallandı
Parayı bastıran ruhsatı kaptı mı?
Heyelan bölgesinde akaryakıt istasyonuna ruhsatı kim verdi?
Anne kurtarıldı, baba ile 2 kızı öldü
Samsun'da kaya faciası
"Bender Abbas Limanı'ndaki patlamanın faili İsrail"
İranlı milletvekilleri İsrail'i suçladı
Samsun'da heyelan
2'si çocuk 3 kişi enkaz altında
Fransa'da yangın faciası
Rizeli ailenin 3 çocuğu hayatını kaybetti
Elazığ'da 4,9 büyüklüğünde deprem
Merkez ilçesi Sivrice ilçesi
5. yıldıza 5 gollü selam
Fark 5, gol 5, kalan maç 5
Trabzon’da gol fırtınası
Trabzonspor 4 Alanyaspor 3
'İstanbul'da deprem olacak...'
'Ümit ederiz ki parça parça olsun'
25 kişi hakkında iddianame hazırlandı
Belediyelere terör soruşturması
Erdoğan merak edilen sayıyı açıkladı
4 milyon 34 bin göçmen var
Trump'tan şok Zelenskiy iddiası!
'Kırım'ı Rusya'ya bırakmaya hazır'
Samsun'da 'yok artık' dedirten skandal!
Heyelan noktası 'toplanma alanı' çıktı
ABD Yemen'i kana buladı
Can kaybı 68'e yükseldi
Kütahya'da ardı ardına depremler
Simav 3.4, 3.9 ve 4.1 ile sallandı
Parayı bastıran ruhsatı kaptı mı?
Heyelan bölgesinde akaryakıt istasyonuna ruhsatı kim verdi?
Anne kurtarıldı, baba ile 2 kızı öldü
Samsun'da kaya faciası
"Bender Abbas Limanı'ndaki patlamanın faili İsrail"
İranlı milletvekilleri İsrail'i suçladı
Samsun'da heyelan
2'si çocuk 3 kişi enkaz altında
Fransa'da yangın faciası
Rizeli ailenin 3 çocuğu hayatını kaybetti
Elazığ'da 4,9 büyüklüğünde deprem
Merkez ilçesi Sivrice ilçesi
5. yıldıza 5 gollü selam
Fark 5, gol 5, kalan maç 5
Trabzon’da gol fırtınası
Trabzonspor 4 Alanyaspor 3
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.